Hvor mange vinterjakker har barna?

Mine arver klær, så de pleier å ha mer enn 1 av hver ting.

Hun har vel 2 til hverdags, 2 til litt finere og 1 foret regjakke.

Mellomste har 3 til hverdags og 1 foret regnjakke.

Minste har ikke vinterjakke da hun er litt liten til det enda:)

Her har eldste:
1 tykk dunjakke (ble bare brukt en gang eller to i fjor)
1 tynn dunjakke til de litt kaldere men tørre dagene nå utover høsten. Ble en del brukt i fjor.
Disse to kjøpt i fjor, aner ikke om de passer i år.

(Så har han en skalljakke fra polarn og pyret som han har brukt i hele år, både vår, sommer og høst. Han liker best den)

Har også kjøpt vinterjakke fra polarn o pyret (på salg i januar), og den tåler jo vann, så ser ikke for meg at han trenger mer enn den ene.

Jeg ser ingen grunn til å ha egen jakker for byturen, så sant den ikke er innmari skitten. Noe den sjelden blir om vinteren.

Frøkna har ei tykk vinterjakke, ei kåpe vi kjøpte brukt og ei tynn boblejakke.
er vel der man er forskjellig
liker å pynte oss litt ekstra når vi skal på noe

En helårs jakke
En vinterjakke
En overgang jakke
1 regnjakke
3 regnbukser [emoji7][emoji7][emoji7][emoji7]

er vel der man er forskjellig
liker å pynte oss litt ekstra når vi skal på noe
Ja klart man er det.

Nå er ikke vi så mye ute og tusler i byen, så sånn sett går det helt fint [emoji6]

Er vi på senteret legger vi igjen jakkene i bilen. Så trenger i grunnen ikke så mange jakker [emoji6]

Foreløpig ingen vinterjakker. Men har en vinterdress kjøpt for stor forrige vinter som enda er litt for stor per nå men kan brukes.
Nå bor vi på Vestlandet og her er d mer surt og vått kaldt enn tørr kaldt. Så tenker lag på lag funker bedre. Har et sett fort regntøy som er veldig fin å bruke med ull under, samt ett annet regnsett uten for som er fin med ulldress under. Til selskap/fint har hu en kåpe, men tror ikke er den er varm nok til lange avstander ute i kaldt vær.

19 mnd. Så langt er vi vel oppe i fem tror jeg [emoji85]
En dunjakke, en kort jakke, en vattert parkasaktig jakke, en ullkåpe og en litt lodden jakke [emoji6]
Her er oktober variabel, november -5, desember +5, januar kan fort være nede i -15, februar slapsete og alt fra -10 til +10 og mars er fort alt mulig. Bor rett ved ei elv som gjerne gir en kald trekk til langt uti april. I år ble det mai faktisk, men det snødde jo uka før 17. mai i Oslo, så det var vel gjerne et unntak som skjer hvert 5 år eller noe [emoji23]

Jeg må ærlig si (uten å kritisere noen) at jeg ikke skjønner hvordan en jakke kan være god i både -2 og solskinn, slaps, vind og -30. Slik er ihvertfall været her og vi må se ann været før vi kler oss stort sett hver dag hele vinteren.
Vi har ikke 30 minus, vi bor på Sunnmøre og vinteren ligger mer mellom 5+ og 5- egentlig.

De har mer under dersom det blir for kaldt. Og har tynnere jakke når det er for varmt. Og altså har de hatt dress til aking etc. Så virkelig, mange vinterjakker trengs ikke.

Ja, også driver ikke vi med "penjakke" da

Haha... jeg har jo ikke svart enda[emoji23]

Her har vi jakker til hvert bruk, pen dunparkas med pelshette til fritid osv, en tykk god dunjakke (berghans) til de kalde dagene på skolen (f.eks tur) så har hu el ski/ake/skøytejakke (med matchende bukse) til vinteraktiviteter. Har også en tynnere parkas til vanlige vinterdager, sånn typ allværsjakke. Vi voksne har stort sett samme utstyret[emoji5] viktig å være godt kledd til alle anledninger og all slags vær, vi bor i norge, en jakke holder ikke til snø, slaps og 30 minus her ihvertfall[emoji85]

Nei hvis vi skal nevne jakker til flere anledninger så er det jo en annen sak. Nå svart jeg på hvor mange vinterjakke ungene har. Her er det også flere jakker til forskjellige anledninger. Turklær, regntøy, finjakke til selskap osv, hverdags jakke, og så kommer vinter jakke og vinterdress. Hehe :hilarious:

Vi har ikke 30 minus, vi bor på Sunnmøre og vinteren ligger mer mellom 5+ og 5- egentlig.

De har mer under dersom det blir for kaldt. Og har tynnere jakke når det er for varmt. Og altså har de hatt dress til aking etc. Så virkelig, mange vinterjakker trengs ikke.

Ja, også driver ikke vi med "penjakke" da

Signerer denne, bortsett fra at vi bor litt lenger sør. Sogn og Fjordane :)

Eldste har 2 vinterjakker
Mellomste 1
Og mini må eg køpa en till

Har flere pga arving men burde holdt med en skikkelig varm! Bruker dress i bhg.

Men det er nesten så jeg har vurdert to av alt, når de er i bhg hver dag altså:eek: det blir jo skittent hver gang det er vått.

er på teater og kino å sånn før jul vi å i selskaper

Har en kåpe til vesla og eldste hadde en finere jakke, så har/hadde de dress til utelek. Så allikevel bare en jakke. + bruker mye ulltøy som ytterklær når vi kjører bil.

Back
Topp