Hvor mange vinterjakker har barna?

Her går det i 1 regnjakke, 1 helårs jakke og 1 vinter jakke. Nå fant vi plutselig ut i dag at guttungen trenger ny vinterjakke da den gamle hans er for liten :wtf:

Guttungen har en. Han er ni. Og ei fleecejakke som er varm.
Søstra på seks har tilsvarende fleecejakke, og ei dunjakke, sånn tynn. Ren vinterjakke må hun få nå for de går til skolen, hun har ellers bare dress

Lillemor på knapt to har også sånn tynn dunjakke, og fleece, men ingen skikkelig vinterjakke, hun har dress noen år til.

Bare en. Ellers har hun pleid å ha dress om vinteren, så man kunne supplere med jakken og en utebukse. Kan også dra på andre jakker med noe under, om det var krise.

jøss ingen med mer enn en

Haha... jeg har jo ikke svart enda[emoji23]

Her har vi jakker til hvert bruk, pen dunparkas med pelshette til fritid osv, en tykk god dunjakke (berghans) til de kalde dagene på skolen (f.eks tur) så har hu el ski/ake/skøytejakke (med matchende bukse) til vinteraktiviteter. Har også en tynnere parkas til vanlige vinterdager, sånn typ allværsjakke. Vi voksne har stort sett samme utstyret[emoji5] viktig å være godt kledd til alle anledninger og all slags vær, vi bor i norge, en jakke holder ikke til snø, slaps og 30 minus her ihvertfall[emoji85]

Akkurat nå har de vokst fra alt, så det blir en dyr vinter [emoji57]
De har en til hverdags, en til pent, en til skibakken og en som er god og varm [emoji4]

Haha... jeg har jo ikke svart enda[emoji23]

Her har vi jakker til hvert bruk, pen dunparkas med pelshette til fritid osv, en tykk god dunjakke (berghans) til de kalde dagene på skolen (f.eks tur) så har hu el ski/ake/skøytejakke (med matchende bukse) til vinteraktiviteter. Har også en tynnere parkas til vanlige vinterdager, sånn typ allværsjakke. Vi voksne har stort sett samme utstyret[emoji5] viktig å være godt kledd til alle anledninger og all slags vær, vi bor i norge, en jakke holder ikke til snø, slaps og 30 minus her ihvertfall[emoji85]

:laughing002
så glad du svarte kjenner jeg
Ikke her heller, virkelig ikke

:laughing002
så glad du svarte kjenner jeg
Ikke her heller, virkelig ikke

Jeg må ærlig si (uten å kritisere noen) at jeg ikke skjønner hvordan en jakke kan være god i både -2 og solskinn, slaps, vind og -30. Slik er ihvertfall været her og vi må se ann været før vi kler oss stort sett hver dag hele vinteren.

Jeg må ærlig si (uten å kritisere noen) at jeg ikke skjønner hvordan en jakke kan være god i både -2 og solskinn, slaps, vind og -30. Slik er ihvertfall været her og vi må se ann været før vi kler oss stort sett hver dag hele vinteren.
Jeg er helt enig men nå kjenner jeg ingen med kun en jakke heller forsåvidt

Mi er for lita enda, så her går det i dress. Så tror pr nå har hu ingen. Har noe arveklær en plass, så mulig det ligger noe der.

Vi har mer enn vi trenger men har uansett alltid hatt
en jakke til bruk i bhg/skole
en finere jakke til bybruk og selskaper
en dunjakke
en skijskke

Her har eldste:
1 tykk dunjakke (ble bare brukt en gang eller to i fjor)
1 tynn dunjakke til de litt kaldere men tørre dagene nå utover høsten. Ble en del brukt i fjor.
Disse to kjøpt i fjor, aner ikke om de passer i år.

(Så har han en skalljakke fra polarn og pyret som han har brukt i hele år, både vår, sommer og høst. Han liker best den)

Har også kjøpt vinterjakke fra polarn o pyret (på salg i januar), og den tåler jo vann, så ser ikke for meg at han trenger mer enn den ene.

Jeg ser ingen grunn til å ha egen jakker for byturen, så sant den ikke er innmari skitten. Noe den sjelden blir om vinteren.

Frøkna har ei tykk vinterjakke, ei kåpe vi kjøpte brukt og ei tynn boblejakke.

1 vinterdress (til kalde dager)
2 høst-/vårdresser (arvet begge og greit å ha en i bhg og en hjemme)
1 fin vinterjakke (fungerer ikke i 20 minus, men da er ikke toåringen ute uansett)

Og ellers har han skalljakke, to regnsett, tre fleecejakker og en høstjakke som fungerer litt utover vinteren også [emoji85] høres ut som om vi er litt vel godt utstyrt :p

1 jakke. Bor på Vestlandet og her er det ikke minus 30 grader. Kanskje minus 5, 2 dager per sesong. Ellers er det 3-4 grader, vind og regn/sludd.

Back
Topp