Hvor mange ultralyder har du hatt?

Tidlig i 2014 mistet jeg to ganger på ra. En BO og en SA. Så med storesøster (født i juni 2015) så var jeg på ultralyd uke 7, uke 13, uke 18 (ordinær) og uke 26. Privat utenom ordinær.

Med lillesøster som kom i mai, så hadde jeg blødninger. Var på ultralyd: uke 8, uke 14 og uke 19 (ordinær). Så kom korona, og det ble ikke 3D som tenkt.

☺️❤️
 
Hadde fem private før OUL, tror jeg. Var veldig engstelig. Har ikke hatt noen etter, roet meg veldig da jeg kunne følge med på bevegelsesmønsteret.
 
Jeg hadde 5 ultralyder før OUL (4 offentlig og 1 privat). Jeg hadde i tillegg 3 ultralyder etter OUL fordi jeg kjente litt mindre liv. En privat rundt uke 27 eller noe sånt, og de to siste offentlig når det nærmet seg termin.
 
Så langt: ultralyd i uke9 (pga muskelknuter og ufullstendig abort) , uke 14 (pga muskelknuter og arrvev) , oul i uke20, og teller ned til neste i uke24 (pga potensiell placenta accreta) så får vi se om det blir flere etter det. Alt offentlig. Synes de finner nye potensielle problemer hver gang, men foster har det heldigvis fint :rolleyes:
 
Første tok jeg to tidlige, den ene fordi jeg ble satt på det ifra der jeg fikk oppfølging (første kontroll var i utlandet), andre noen uker etter sånn mannen fikk delta før jeg reiste til Norge for å ruge ferdig, så oul, også på slutten pga seteleie.

med nr to i uke 9 (gikk på prostogen støtte), oul også vekst da jeg vist nok hadde svangerskap diabetes, også samme dag som fødsel pga vannavgang

nr tre, 8+ 5 gravid enn så lenge ikke bestilt noen ting hverken ul, lege eller jm... venter til uke ti...
 
Jeg hadde en i uke 10 i forbindelse med en blødning. En i uke 12 i forbindelse med KUB-test. OUL. En i uke 32 for sjekk av morkakens beliggenhet. Og en i uke 36 fordi jordmoren der jeg trener hadde åpen dag og gratis ultralyd. Så tilsammen 5 :happy:
 
Hadde 3 ultralyd i uke 8,11 og 14 pga blødninger, da oul i uke 17. Nå er jeg i uke 20 og venter å se hva som skjer framover :D
 
Jeg er uke 33+4 nå, og har hatt 3 private (uke 8, 13 og 29) og fire offentlige. Den vanlige i uke 18, pluss tre ifm vekstkontroll i ukene mellom 18-29.

Den i uke 29 var mest for far sin del, så han skulle få se lillemor en gang til før fødselen. Han har vært med på de tre private og OUL.
 
Jeg er i uke 13 og har hatt 3 private allerede, i uke 6, 8 og 11... og nå skal vi igjen på onsdag. Har vært så mye nervøs og har trengt det for å vite at ting ser greit ut, at vi kan dele nyheten og så videre. Men tror ikke vi skal igjen før på OUL i uke 19 etterpå. :rolleyes: Troooor jeg.
 
6 stk!

1 i uke 6
1 i uke 12
Oul i uke 20
Oppfølgingsul etter OUL da de ikke fikk målt alt i uke 22
Ekstra oppfølging pga lite liv i uke 25
3D ul i uke 29 :Heartblue
 
Back
Topp