Hvor mange tidlig ul har du vært på/planlegger?

Ikke planlagt noen men jeg må på :p var på TUI i går (6+5) også skal jeg tilbake om fire uker. Etter det vet jeg ikke :)
 
Skal på torsdag, er da 7+0. Er vanlig med en rundt uke syv ved ivf.

Kan være vi tar en ny på nyåret rundt uke 12, men det er ikke bestemt enda.
 
Var når jeg var 7+0 (henvisning fra lege,gratis), og har bestilt time til jeg er 12+0.
 
Jeg ville gjerne vite helt sikkert før julaften at alt er bra før vi forteller det, men vet det er ca kun 2 % at noe skal gå galt resten av svangerskapet hvis alt ser fint ut på UL i uke 8, så jeg stoler på det. Leste i svangerskapsboken min at man skal være forsiktig med for mange tidlig UL de tre første mnd av svangerskapet pga det er ikke godt nok forsket på om temperaturstigningen under ultralyden kan skade embryoet, så derfor jeg er litt skeptisk. Og jeg tror det er viktig å stole på kroppen sin, hvis noe hadde vært galt hadde man merket det. Så får vi som tar få ultralyder helle stryke på magen og bli kjent med den lille der inne med å "se inn" selv :)
 
Hadde en i uke 4, skal ha en i uke 8 og en privat i uke 10-11
 
Jeg var på tidlig ultralyd på tirsdag, og tror det er nok med den. Neste gang vi får titte inn blir nok på den ordinære. Så lenge alt går like bra frem til da, føler jeg ikke det er noen grunn til å ta mer ultralyd før det.
Nå har vi sett den lille og hørt hjertelyden, og skuldrene er senket.
Jeg er i dag 8+6.
 
Jeg har hørt at det ikke er bra med for mange pga det varmer opp fpstervannet, både ul og doppler så det blir nok bare oul her:)
 
Jeg har allerede hatt 4 stk pga blødninger, men ønsker enda en om et par uker kanskje, rundt uke 12.
 
Jeg skal på tul i uke 13. Første svangerskap ble jeg henvist til ultralyd i uke 6 pga magesmerter og i uke 10 pga en relativt stor blødning. Pluss at jeg tok tul i uke 12 på privatklinikk. Denne gangen håper jeg der holder med den i uke 13. :)
 
Høres ut som flere her skal ha opptil flere UL i tillegg til ordinær. Jeg er litt bevisst på å ikke ta flere enn jeg føler er "nødvendig" da noen leger hevder at man ikke vet sikkert om ul kan påvirke barnet hvis det blir gjort mye. Jeg bare nevner det.
 
Ul skal vistnok ikke ha noe skadelig effekt på fosteret,men doppler derimot kan være uheldig for den lille som ikke tåler varmen så godt. Gravide med tvillinger er jo inne titt og ofte til ul. Fikk beskjed ved forje svangerskap at jeg hadde krav på tidlig oppfølging og ul ved nytt svangerskap og skulle droppe doppleren pga falsk trygghet og fare for å skade babyen om jeg brukte den ofte.
 
Høres ut som flere her skal ha opptil flere UL i tillegg til ordinær. Jeg er litt bevisst på å ikke ta flere enn jeg føler er "nødvendig" da noen leger hevder at man ikke vet sikkert om ul kan påvirke barnet hvis det blir gjort mye. Jeg bare nevner det.
Jeg fikk ul i uke 4 pga svangerskap utenfor livmora to ganger tidligere. Får i uke 8 fordi de oppdaget at det var tvillinger på den første. I uke 12 skal jeg ta for å se at de er friske
 
Jeg fikk ul i uke 4 pga svangerskap utenfor livmora to ganger tidligere. Får i uke 8 fordi de oppdaget at det var tvillinger på den første. I uke 12 skal jeg ta for å se at de er friske

Fikk du avkreftet exu da?

Jeg har også hatt svangerskap utenfor livmoren, og er derfor henvist til TUL men vet ikke når det blir. Er 5+3 nå, så skulle ønske jeg fikk med en gang, men trodde ikke de kunne avkrefte exu så tidlig som nå.

Åå så gøy med tvillinger! Gratulerer!
 
Last edited:
Hadde privat i ule 7 og en på sykehuset i uke 8 grunnet innleggelse der. Skal på ny den 23. Desember, da er jeg 12+3. Jeg syntes det er verdt hver krone :happy3
 
Hvis ingenting er i vegen, trenger man vel ikke flere tul?

Jeg har vært gjennom prøverør, da er det litt høyere risiko for exu.,BO eller MA i tillegg til noe forhøyet sjanse for flerlinge sv.skap, så derfor skal man da gjennom TUL. Ellers får man jo OUL i uke 18-19. Ikke vits med flere da for vår del.

Skjønner jo at noen syns det er ekstra spennende med 3D- ul da, blir jo så utrolig fine og livaktige bilder :happy:.
 
Back
Topp