Hvor mange tidlig ul har du vært på/planlegger?

En tråd i 'Juli 2017' startet av klarforåblimamma2017, 25 Nov 2016.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Dolly88 Forelsket i forumet ❤Januarlykke 2022❤ Julibaluba 2017

Har bestilt ultralyd uke 10. 22.desember. :)

2. lykke_liten Forumet er livet Julibaluba 2017

Ikke planlagt noen men jeg må på :p var på TUI i går (6+5) også skal jeg tilbake om fire uker. Etter det vet jeg ikke :)

3. Elva Gift med forumet ❤️ Augustlykke 2020 ❤️ Assistert-jentene Julibaluba 2017

Skal på torsdag, er da 7+0. Er vanlig med en rundt uke syv ved ivf.

Kan være vi tar en ny på nyåret rundt uke 12, men det er ikke bestemt enda.

4. Mams1987 Elsker forumet Oktoberbarna 2021♡ Sommerfuglene 2017 Januarlykke 2020

Var når jeg var 7+0 (henvisning fra lege,gratis), og har bestilt time til jeg er 12+0.

5. klarforåblimamma2017 Andre møte med forumet

Jeg ville gjerne vite helt sikkert før julaften at alt er bra før vi forteller det, men vet det er ca kun 2 % at noe skal gå galt resten av svangerskapet hvis alt ser fint ut på UL i uke 8, så jeg stoler på det. Leste i svangerskapsboken min at man skal være forsiktig med for mange tidlig UL de tre første mnd av svangerskapet pga det er ikke godt nok forsket på om temperaturstigningen under ultralyden kan skade embryoet, så derfor jeg er litt skeptisk. Og jeg tror det er viktig å stole på kroppen sin, hvis noe hadde vært galt hadde man merket det. Så får vi som tar få ultralyder helle stryke på magen og bli kjent med den lille der inne med å "se inn" selv :)

6. Penelope Flørter med forumet

Hadde en i uke 4, skal ha en i uke 8 og en privat i uke 10-11

7. Elisabethh Gift med forumet Marsipanene 2019 ❤ Aprilbarna19 ❤ Julibaluba 2017

Jeg var på tidlig ultralyd på tirsdag, og tror det er nok med den. Neste gang vi får titte inn blir nok på den ordinære. Så lenge alt går like bra frem til da, føler jeg ikke det er noen grunn til å ta mer ultralyd før det.
    Nå har vi sett den lille og hørt hjertelyden, og skuldrene er senket.
    Jeg er i dag 8+6.

8. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Jeg har hørt at det ikke er bra med for mange pga det varmer opp fpstervannet, både ul og doppler så det blir nok bare oul her:)

9. Lambi`83 Forumet er livet Septemberlykke 2015 Sommerfuglene 2017

Jeg har allerede hatt 4 stk pga blødninger, men ønsker enda en om et par uker kanskje, rundt uke 12.

10. Nygravidogglad Forelsket i forumet Aprilbarna`15

Jeg skal på tul i uke 13. Første svangerskap ble jeg henvist til ultralyd i uke 6 pga magesmerter og i uke 10 pga en relativt stor blødning. Pluss at jeg tok tul i uke 12 på privatklinikk. Denne gangen håper jeg der holder med den i uke 13. :)

11. Beths Elsker forumet Augustmødrene 2014

Høres ut som flere her skal ha opptil flere UL i tillegg til ordinær. Jeg er litt bevisst på å ikke ta flere enn jeg føler er "nødvendig" da noen leger hevder at man ikke vet sikkert om ul kan påvirke barnet hvis det blir gjort mye. Jeg bare nevner det.

• Liker Liker x 2
  12. Smil90 Elsker forumet Augustlykke 2015

Jeg skal ikke.

13. Spirevipps Flørter med forumet

vært på en TIL sist uke. Tenker jeg venter til den ordinære nå . Sett hjertelyd <3

• Liker Liker x 1
  14. Tust Elsker forumet

Jeg skal kun på oul:)

• Liker Liker x 1
    • Vinner Vinner x 1
  15. Håper på nr 4 Forumet er livet Tilgangsansvarlig Novemberlykke 2018 VIP Julibaluba 2017

Ul skal vistnok ikke ha noe skadelig effekt på fosteret,men doppler derimot kan være uheldig for den lille som ikke tåler varmen så godt. Gravide med tvillinger er jo inne titt og ofte til ul. Fikk beskjed ved forje svangerskap at jeg hadde krav på tidlig oppfølging og ul ved nytt svangerskap og skulle droppe doppleren pga falsk trygghet og fare for å skade babyen om jeg brukte den ofte.

16. Penelope Flørter med forumet

Jeg fikk ul i uke 4 pga svangerskap utenfor livmora to ganger tidligere. Får i uke 8 fordi de oppdaget at det var tvillinger på den første. I uke 12 skal jeg ta for å se at de er friske

17. Utålmodigemeg Gift med forumet Oktoberfruene 2018 Julibaluba 2017

Bestilt tid til lille julaften, vil se at alt fremdeles er fint. Er da 10+4 :)

18. Duogjegoglillevenn Flørter med forumet

Fikk du avkreftet exu da?

Jeg har også hatt svangerskap utenfor livmoren, og er derfor henvist til TUL men vet ikke når det blir. Er 5+3 nå, så skulle ønske jeg fikk med en gang, men trodde ikke de kunne avkrefte exu så tidlig som nå.

Åå så gøy med tvillinger! Gratulerer!

Last edited: 27 Nov 2016
  19. MB88 Andre møte med forumet

Hadde privat i ule 7 og en på sykehuset i uke 8 grunnet innleggelse der. Skal på ny den 23. Desember, da er jeg 12+3. Jeg syntes det er verdt hver krone :happy3

20. Gledeståre Gift med forumet Assistert-jentene Snøfnuggene 2018

Hvis ingenting er i vegen, trenger man vel ikke flere tul?

Jeg har vært gjennom prøverør, da er det litt høyere risiko for exu.,BO eller MA i tillegg til noe forhøyet sjanse for flerlinge sv.skap, så derfor skal man da gjennom TUL. Ellers får man jo OUL i uke 18-19. Ikke vits med flere da for vår del.

Skjønner jo at noen syns det er ekstra spennende med 3D- ul da, blir jo så utrolig fine og livaktige bilder :happy:.

Del denne siden