Hvor mange prosent jobber dere etter dere fikk barn?

Trodde jeg svarte men tydeligvis ikke
100 flr, så ble det 80 og senere 50 etter barn? Uaktuelt å jobbe fullt og ha barnet lange dager i bhg. Veldig glad for den tiden vi fikk sammen før skolestart og aktiviteter osv , angret aldri på at jeg gikk med i stilling for mer tid med barnet mitt

Hvor stor prosent jobba dere før dere ble gravide?

Etter 1 barn?

Etter 2 barn?

Evnt Etter 3 barn?

:love2
Før jeg ble gravid, fullt og deltid/student.
Etter nr 1 student og deltid etter studiene.
Etter nr 2 Deltid og så en svært fleksibel heltidsjobb før jeg gikk tilbake til deltid.
Etter nr 3 Deltid.

100% med alle 3 ( snart 4).
Har fleksitid på jobb + samboer som er lærer så hjelper godt til at vi kan få til korte dager i barnehage og fri alle ferier. Er og heldig å ha 2 timer ammefri hver dag når mini er liten.

Før barn: 100%
Nr 1: 60% gradert permisjon i to år før jeg ble gravid på nytt.
Nr 2: Noen småvikariater på 30-60% i perioder etter endt permisjon. Men i hovedsak 100% hjemmeværende med begge barna. De er ikke i barnehage. Vi bor billig på landet. Tenker å jobbe igjen når sistemann begynner på skole, men sannsynligvis bare maks 50%.

Jobbet 100% før eg fikk barn, og jobber fortsatt 100% etter 1 barn. Hun er 3 år. Jobber som barnehagelærer. Prøver å bli gravid med nr 2 nå. Drømmen er å kunne jobbe 80 eller 90 % mens barna er små.

100% før barn
Jobbet ikke noe særlig frem til feb 2020 (fra 2015) pga svangerskapspenger og noe sykemld.
Jobbet så 50% en periode fordi det var det jeg fikk.

Ny jobb i mars 2021, 50% stilling, men jobbet til tider ca 120% inkl min egen bedrift. Ble sykemeldt i høst pga kroniske smerter, og har da jobbetinntil 50 % på egen bedrift, og legen har nå begynt å snakke om 50% ufør.

Men dette er ting jeg har slitt med i over 20 år, så har vel presset meg litt for hardt før jeg fikk barn og
Men

Student før barn :p 80% med ett og to barn. 100% nå med tre barn.
Ferdig på jobb seinest tre så føler ikke det blir så lange dager i bhg☺️

Hadde 100 % stilling før jeg fikk barn, gikk ned i 80 da jeg kom tilbake fra permisjon med andremann. Det var høsten 2014 og arbeider fremdeles 80 %. Jeg er ansatt i 100, men har søkt meg ned hvert år pga tre relativt tette barn, travel jobb og videreutdanning. Regner med å gå opp i full stilling igjen neste høst.

100% alltid, også etter barn nummer 3. Har ikke noe valg økonomisk. Har noe fleksibilitet i jobben, samtidig som noe av den er helt bundet opp på tid. Mannen har heldigvis også noe fleksibilitet, så da går det rundt.

100 % både før og etter to barn. Så forsøker vi å ordne slik at dagene i barnehagen ikke blir for lange gjennom at den ene leverer og den andre henter.

100% etter barn nr 1, og blir det etter barn nr 2 også. Har en utdannelse og type jobb som ikke er spesielt forenelig med å jobbe deltid, og jeg tror uansett ikke jeg ville trivdes med det. Har mye fleksibilitet i jobben, da:)

Har to barn og jobber 100 % :) Gjort det stort sett hele veien, men har hatt noe permisjon (så jobbet 93,noe %) for å få morningene til å gå opp :)

Jeg har jobbet 100% før første barn og mellom graviditetene. Skal tilbake i 100% nå om et par uker, men lurer på å redusere til 80% etter sommerferien da mannen jobber sykt mye, hvertfall i perioder.

Etter førstemann er det komplisert. Pga prolaps i permisjonen og diverse var jeg sykemeldt og hadde så ulønnet (burde vært sykemeldt). Jobbet så 100 prosent litt over en måned før jeg måtte redusere til 50 prosent + sykemeldt. Noen måneder senere ble jeg 100 prosent sykemeldt i 6 mnd. Jobbet så 50 prosent + 50 prosent sykemeldt en stund før sykemeldingen ble dagpenger noen måneder. Så 125 % i 4 mnd, og nå 100 prosent før jeg må redusere igjen pga svangerskap.

Håper kunne jobbe 100 prosent første månedene etter perm med nummer 2 pga boliglån, så redusere til 70-80 prosent kanskje når samboer er ferdig med permisjon.

60% både før og etter, først ufrivillig og nå egentlig ganske frivillig. Jobber i perioder litt mer enn det også. Fleksibel jobb, trives veldig godt. Kunne jo gjerne tenkt meg litt høyere inntekt, men ikke så mye at jeg ønsker å jobbe mer. Har litt biinntekt på hobbyen min da, men den er jo veldig ustabil og varierer stort fra år til år.

Back
Topp