Hvor mange prosent jobber dere etter dere fikk barn?

millemarie

Forelsket i forumet
Hvor stor prosent jobba dere før dere ble gravide?

Etter 1 barn?

Etter 2 barn?

Evnt Etter 3 barn?

:love2

Jobbet 100% før jeg ble gravid og jobber fortsatt 100% etter at vi har fått 3 barn. Samme gjelder samboer. Det som har endret seg er arbeidstiden min og fleksibilitet for hjemmekontor. Jobber mye kveldstid for å kunne levere senere i barnehagen og hente tidlig. Jobber også mye hjemmefra. Når barna begynner på skolen vil jeg endre litt på det så jeg kan følge opp fritidsaktiviteter. For meg har det ikke vært noe alternativ å gå ned i stillingsprosent når jeg har så mye fleksibilitet. En ting er at vi hadde fint klart det økonomisk nå, men det ville gitt store utslag i pensjonen min som jeg ikke ønsker.

Jobbet 100% før jeg ble gravid og jobber fortsatt 100% etter at vi har fått 3 barn. Samme gjelder samboer. Det som har endret seg er arbeidstiden min og fleksibilitet for hjemmekontor. Jobber mye kveldstid for å kunne levere senere i barnehagen og hente tidlig. Jobber også mye hjemmefra. Når barna begynner på skolen vil jeg endre litt på det så jeg kan følge opp fritidsaktiviteter. For meg har det ikke vært noe alternativ å gå ned i stillingsprosent når jeg har så mye fleksibilitet. En ting er at vi hadde fint klart det økonomisk nå, men det ville gitt store utslag i pensjonen min som jeg ikke ønsker.
Hørte jo veldig ålreit ut at du kan justere litt selv mtp arbeidstid. Hva er yrke ditt? :)

Fikk ikke fast før etter jeg fikk barn nr 2, men jobbet deltid da og gjør det nå. Har slitt med mye etter barn nr 2, så har ikke ork til så mye mer, men skal opp i stilling snart. Håper ting blir bedre når han blir litt eldre.

Jobbet 100% frem til nr 3 var va 1.5 år. Fikk da ny jobb i 80% jobb som også hadde litt bedre arbeidstider. Begynte kl 8 istenfor 7.15 eller 7.30. Hjalp litt når sfo ikke åpner før 7.30 og mannen også begynner tidlig på jobb (type kl 6).

Nå er jeg i permisjon med minste på 6 mnd, skal egentlig ut i jobb som nattevakt men må mest sannsynlig gjøre noe annet da lille ikke klarer å spise særlig og vekten er så som så, slik at da å være borte i 10 timer på jobb, pluss kjøring til og fra i tillegg til å sove etterpå kan bli utfordrende.

Hørte jo veldig ålreit ut at du kan justere litt selv mtp arbeidstid. Hva er yrke ditt? :)

jobber i helsevesenet, halvparten av stillingen min er en leder stilling. Ja det er veldig familievennlig, men det krever også at man klarer å sjonglere jobb og privatliv så man ikke blir utbrent.

Jobber 100% før og etter 1 barn.

Tror jeg blir å jobbe 100% etter et eventuelt neste barn også så lenge jeg fremdeles har en jobb som har relativ grei fleksibilitet som i dag:-)

må innrømme at det har vært greit å kunne skyve litt på arbeidstiden alle de nettene man har vært oppe mesteparten av natten med en liten unge, for min har i alle fall ikke sovet på natten selv om jeg har vært tilbake på jobb.

Var sjuk når eg fødte barna, men sakte men sikkert har eg jobba meg opp i stilling fra 50% til 100%, men det skjedde først etter dei starta i skulen. Eine går i 6 og andre i 4.

100% før og etter ett barn. Har også noe fleksibilitet i forhold til arbeidstid slik at jeg kan tilpasse litt. Så håper å fortsette med 100% etter nummer to også.

0%. Barnehagesystemet her i Uk er så håpløst at jeg har ikke hatt råd til å jobbe. Skal begynne å se etter jobb nå siden han har begynt på skole

Kommer aldri til å jobbe 100% tror jeg :P
Jobber vel 80-90% før barn. Var det jeg fikk. Etter ungene ble født har jeg jobbet max 80%. Har 60% i kommunen og blir sikkert det jeg jobbe når minstemann begynner i barnehage.

100 % før og etter 1 barn.
Har forsåvidt gått greit, men er selvfølgelig dager da man er veldig sliten og produktiviteten er så som så etter ei urolig natt.
Vi har heldigvis vært heldigvmed en liten en som stort sett har sovet natten gjennom siden han var 5-6 uker gammel, men han bruker å begynne å skrike (uten å våkne) alt fra 2-5 ganger om natta dersom han mister sutta eller har mye luft i magen.
Når han er syk derimot, blir det ofte styr på natta :dead:

Har litt fleksibilitet i form av fleksi tid på jobb (jobber kommunalt), så kan begynne og gå litt tidligere/senere enn vanlig arbeidstid innimellom.

Jobbet 50% + studier når vi fikk første.
Gikk opp til 100% uten studier når eldste var ca 1,5 år.
Har siden jobbet 100% og periodevis 50% studier ved siden av.

Alltid jobba 100%, men de første årene var jeg sykemeldt/aap pga en del operasjoner og skader etter en ulykke.
Blir studier ved siden av til høsten.

Jeg har jobbet 100% etter barn 1 og 2. Nå etter barn 3 vurderer jeg å gå ned i stilling. Dette handler mest om at jeg ikke får kabalen til å gå opp med henting, levering, pendling og jobb de ukene mannen er bortreist på jobb, noe han er 6 av 12 mnd i året…

Før barn var jeg tilkallingsvikar (eldste født 2016 og minste født 2017), fikk fast 75% stilling i feb 2020:)
Tenker heller å øke til full stilling etterhvert som ungene blir større, kabalen er ikke enkel med to turnusarbeidere :p

Back
Topp