Hvor mange prosent jobber dere etter dere fikk barn?

1. 100% student
2. 100% student fra baby var 3 mnd
3. 100% jobb etter perm
Kommende nr 4: 100% jobb etter perm

Merker at når ungen bikker over året er det krevende å gå hjemme 24/7 uten stimuli fra andre barn. Bor i en liten by der det er få tilbud. Nå i koronatiden er det helt håpløst! Ungene har alltid likt seg i barnehagen og det har vært null problem. Jeg er lærer så barna har nesten alltid fri i fellesferiene, også jobber sambo skift og kan som regel hente tidlig. Jeg leverer aldri før 8, og han henter aldri etter 15.10 :)

100 prosent både før og etter to barn. Ser ikke for meg å gå ned i stillingsprosent etter tredje barnet heller.

Før barn: 60%
Etter 3 barn: 100%

2 barn i barnehagealder. Mannen jobber en plass mellom 100-150% avhengig av årstid, jeg jobber 100% + overtid ved behov, noe som er tidvis ofte og totalt uforutsigbart. Utrolig nok er det kun 1 gang på 4 år vi har måtte ha barnevakt på hverdag etter barnehage. Skulle ønske vi kunne jobbet mindre, men ingen av yrkene våre tillater det.

Jobbet langt langt over 100% før barn. Nå jobber jeg 100% fast med en 20% bistilling, og mannen jobber 100%. Jeg har fleksibel jobb og han jobber turnus, med langvakter når han har helg, og barnet på litt over 2 år har aldri hatt mer enn 6 timer i barnehagen, så selv med mye jobb så fungerer det veldig fint. Begynner i ny jobb snart og forhandlet meg til gode betingelser ifht henting/levering i barnehage og mulighet for hjemmekontor innimellom for å kunne fortsette å ha det slik :)

Her jobber mannen 100% turnus med dag/aften vakter og jeg jobber i helsevenset og har ikke hatt noe fast etter jeg fikk barn. Det går ikke opp og de har enda ikke vært behjelpelige med å lage en liten stilling for meg som går opp ved hans turnus. Bor også på en liten plass der mulighetene er små. Er ikke så mye å velge i heller, så enn så lenge får vi det til å gå opp med at han jobber 100% fast også tilpasser jeg hver mnd med å være vikar og søker på vakter. Det går jo ikke i det lange løp da dette ødelegger for at vi få huslån.. Hadde jeg bare hatt 20% fast så hadde vi fått lån i husbanken så det er kjempe surt og tenke på.. Men tenker vi finner vell ut av det til slutt. Kanskje må vi flytte på oss til en plass der mulighetene blir større eller så kanskje det løsner seg her.

Jobbet 100 % før jeg ble gravid første gang i 2008. Har jobbet 100 % siden, og fått 4 barn.
2009, 2010, 2013 og 2020.
Byttet arbeidsplass mellom nr 3 og 4 fra privat til statlig, men jobber turnus.

De tre første er fra et annet forhold så minsten er med ny mann. Nå prøver vi på min nr 5 og hans nr 2, jobber fortsatt 100% og mannen har reisejobb. Så han er borte 2 uker så hjemme 1. Eldste er annenhver helg hos pappaen sin.
Har en veldig god arbeidsplass som tilrettelegger så jeg får tilrettelagt turnus for å få det til å gå opp.

Snakket litt om å gå ned til 80 % nå i år, men synes ikke det er vanskelig å gå ned så mye i lønn
Ønsker meg vaskehjelp Innimellom

Jeg er forsker og jobber «hele tiden». Både før og etter barn. Trives med jobben min da, ellers hadde det ikke gått. Mannen min har en vanlig «8-16»-jobb og bidrar litt mer hjemme enn meg.

Jobbet som tilkallingsvikar frem til februar 2020, da ble jeg fast ansatt i 57 prosent stilling. Gikk ned til 55 prosent. Ikke noe ønske om å øke noe med det første pga helseplager

Back
Topp