Hvor mange kaker?

Jeg er ikke sunnmøring (men har sunnmørske gener innabords), og det merkes på kakebord hos oss. Vi blir maks 30 i konfirmasjon, og kakelista inneholder så langt kaker nok til at det blir rundt en halv kake per pers. Folk får si hva de vil, men et skuffende kakebord utgjør mye for min del, det skal bugne. Og det skal helst være MASSE rester!
 
Jeg er ikke sunnmøring (men har sunnmørske gener innabords), og det merkes på kakebord hos oss. Vi blir maks 30 i konfirmasjon, og kakelista inneholder så langt kaker nok til at det blir rundt en halv kake per pers. Folk får si hva de vil, men et skuffende kakebord utgjør mye for min del, det skal bugne. Og det skal helst være MASSE rester!
Enig i det
 
Jeg er ikke sunnmøring (men har sunnmørske gener innabords), og det merkes på kakebord hos oss. Vi blir maks 30 i konfirmasjon, og kakelista inneholder så langt kaker nok til at det blir rundt en halv kake per pers. Folk får si hva de vil, men et skuffende kakebord utgjør mye for min del, det skal bugne. Og det skal helst være MASSE rester!
Hva slags kaker har dere?
 
Hva slags kaker har dere?

Vi har måttet skalere ned litt, siden vi holder oss innenfor anbefalingen om maks 20 gjester.

Men vi har på lista;

- Marsipankake
- Oreokake
- Ostekake
- Cupcaketårn
- Suksessterte (i langpanne)
- Gulrotkake
- Kransekake
- Kvæfjordkake (verdens beste)
 
Tenker ca 7 pers pr kake? Så 7 kaker? Men kommer jo ann på hvilke kaker også da. Pavlova spiser folk myyyye av. Brownie er ofte ikke så høy og mettende, og tar de «feil» størrelse på den så holder den vel bare til tre. Iallfall om de er like glade i brownie som mine. :hilarious:
Mens bløtkake/marsipankake er jo veldig mettende igjen.
Så kan du jo evt spe på med noe frukt/gelé med vaniljesaus. Noen kjekspakker osv.

Vi er i underkant av 30 til dåp her. Og jeg tenker 5 kaker her.
 
Her er gulrotkake lagt på frys. I tillegg blir det sjokoladekake (glutenfri)
Suksessterte
Karamellpudding
Ostekake
Oreokake
Marsipankake (bestilling)
Gelé

18 gjester :hilarious:
 
Back
Topp