Hvor mange forsøk før du lyktes med ivf?

Går igjennom IVF pga Pcos og har prøvd over 2 år og kun klart det en gang, men mista i SA.

IVF: fikk ut 15 egg, 6 blastocyst på frys (fem 5 dagers og en 6 dagers). Ble totalfrys pga fare for overstimulering. Satt inn et egg og ble gravid på første forsøk. Er nå 8+0 og håper den sitter hele veien.

Hadde to uttak, og så satt den på tredje innsett (har en blasto igjen fra første uttaket i Porsgrunn, og to igjen fra andre uttaket hos Hausken) :)

Baby 1 : 1. uttak - 1 blasto - SA,

2. uttak - 6 blasto - baby på første

Baby 2 : Mislykkede 5 fryseforsøk
1. uttak - 2 blasto - gravid nå i uke 11 med ferskforsøk.

Tusen takk :Heartpink Det setter jeg stor pris på! Og det håper jeg også- det må vel gå til slutt:Heartpink
Ja tilslutt må det gå :Heartred er en stor berg og dalbane denne ivf turen. Tar jo lengere når man er litt eldre som oss, så jeg håper dette uttaket og runden for deg er gullrunden :Heartred

Ingen baby (prøvd over 2 år) 4 måneder med hormoner.
Runde 1 IVF som startet denne måned. Veldig spent om sprøytene har gjort jobben sin for egguttaket.

4. Uttak gav graviditet og 7 på frys. De tre uttakene før det endte med ingen på frys og bare ett innsett på alle tre rundene. Mirakler skjer! :Heartred

Last edited:
Jeg må spørre om du endret medisiner på 4 uttak?
Byttet medisiner på alle uttakene.

Eggene mine har vært trege hele veien og ingen har vært normalt befruktet på dag 1. Plutselig på fjerde runde ble det bra!

1. Runde - Rekovelle. Ivf. 9-10 egg ut. Ingen befruktning
2. Runde - Fostimon. ICSI. 9-10 egg ut. Noe befruktning, men den var sen og alle utviklet seg tregt + falt fra før innsett.
3. Runde - Pergoveris. 7 egg ut. Noe befruktning, satte inn en 3dagers. Alle de andre falt fra. Gravid, men spontanabort/kjemisk 5+1.

Brukte sommeren til å ta masse kosttilskudd, Q10, melatonin, omega-3 osv.

4. Runde - Menopur. ICSI. 19 egg ut, 14 befruktet normalt (!!!) på dag 1. Innsett av 3dagers. Gravid i uke 22 nå og 7 embryo på frys ❤️

Eggene mine har vært trege hele veien og ingen har vært normalt befruktet på dag 1. Plutselig på fjerde runde ble det bra!

2. Runde - Fostimon. ICSI. 9-10 egg ut. Noe befruktning, men den var sen og alle utviklet seg tregt + falt fra før innsett.
3. Runde - Pergoveris. 7 egg ut. Noe befruktning, satte inn en 3dagers. Alle de andre falt fra. Gravid, men spontanabort/kjemisk 5+1.

4. Runde - Menopur. ICSI. 19 egg ut, 14 befruktet normalt (!!!) på dag 1. Innsett av 3dagers. Gravid i uke 22 nå og 7 embryo på frys ❤️
Dette er virkelig en solskinnshistorie! Og en av de historiene som gir meg håp :Heartred

Dette er virkelig en solskinnshistorie! Og en av de historiene som gir meg håp :Heartred
Det har vært mange nedturer og skuffelser jeg ikke var forberedt på (som å to ganger bli ringt opp før innsett med beskjed om å kansellere flybillettene) og like før jeg gav litt opp etter SA. Men så var det plutselig min tur :sad010nå ligger jeg på sofaen og kjenner på sparkene til en aktiv krabat som ser helt frisk og fin ut på alle ultralyder. Uff, nå kom tårene her.

Veldig takknemlig for at det endelig gikk bra for oss :Heartred tror nesten ikke på at det skal komme en liten Mini her til våren, det virker litt for godt til å være sant

Det har vært mange nedturer og skuffelser jeg ikke var forberedt på (som å to ganger bli ringt opp før innsett med beskjed om å kansellere flybillettene) og like før jeg gav litt opp etter SA. Men så var det plutselig min tur :sad010nå ligger jeg på sofaen og kjenner på sparkene til en aktiv krabat som ser helt frisk og fin ut på alle ultralyder. Uff, nå kom tårene her.

Veldig takknemlig for at det endelig gikk bra for oss :Heartred tror nesten ikke på at det skal komme en liten Mini her til våren, det virker litt for godt til å være sant
Tusen takk for at du deler og det gikk til slutt❤️Sterkt!

Ååå ja da hadde du litt forskjellig medisiner ja. Jeg startet med q10 for jeg hadde min siste runde å har veldig troa på at det hjalp. Jeg gikk på Pergoveris alle 3 uttak

Ååå ja da hadde du litt forskjellig medisiner ja. Jeg startet med q10 for jeg hadde min siste runde å har veldig troa på at det hjalp. Jeg gikk på Pergoveris alle 3 uttak
Jeg vet ikke hva som hjalp for min del, men brukte 3 mnd med q10, magnesium, melatonin og "vanlige" multivitaminer. Om det var det eller medisinene vet jeg ikke, men NOE funket! Legen i Tromsø var så overrasket over resultatene mine at hun skrev ned alle tilskuddene jeg hadde brukt.

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp