Hvor mange biler har dere i husstanden?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
Vi har to biler, har ulike arbeidstider og i motsatt retning, så å kjøre sammen er umulig tidsmessig. Kollektivtransporten er dårlig her, går buss to ganger i døgnet, og den bruker 1,5time ( bussbytte og venting), alternativet er å gå 45 min til en annen buss, den går oftere, men hadde fortsatt ikke rukket jobben :-)

Vi har ikke bil. Bor midt i sentrum, tar buss når vi skal ut av byen. Men vi holder på å skal kjøpe oss hus utenfor byen, så da blir det å kjøpe bil også :)

2 biler.
Begge stasjonsvogner. Den ene helt ny og den andre eldre. Den eldste bruker mannen som arbeidsbil her hjemme til å frakte plank, boss etc. Han pusser opp mye på huset våres selv nemlig.
Jeg og guttungen bruker både bil, bena og bybane. Alt etter hva vi skal.
Mannen har elektrisk sykkel som han bruker til jobb.

Vi har to biler. Vi benytter oss ikke av kollektivtrafikken.

Vi har en bil til bruks og en veteranbil som står for tiden :) Den som leverer og henter i bhg har bilen :) Er jeg ferdig på jobb tidlig blir jeg hentet av gutta :) Ellers er det kollektivt her :)

Vi har to biler:) en familiebil og jeg har en konebil:p hadde mer brukt for det før vi fikk barn hvis vi var ute på hver vår ting. Det skjer jo sjeldent nå:p

For øyeblikket har vi 3...... ei venninde av oss låner en Opel. Så har vi en Fiat. Så låner vi en Toyota av svigers. Men Toyotaen skal tilbake til svigers å venninda mi skal etterhvert kjøpe opelen :) så får vi se om vi klarer oss med 1:p

Har to. Til vanlig klarer vi oss med en liten. Men avogtil må vi ha to. Den med lengst, eller værst reisevei får firhjulstrekken :P

Har to. Vi jobber i hver vår retning, uten mulighet til kollektivt. Jeg kunne muligens syklet (12 min med bil), men da blir det vanskelig med henting/levering, og svett på jobb-nei takk!!
Når vi etterhvert flytter kan jeg gå på jobb, men da skal barna kjøres rundt og vi trenger fortsatt to biler, bare ikke hver dag

2 biler og på bygda er vi avhengige av hver vår bil for å komme oss til jobb og skole i tillegg til barnehagen for minste :)

Har hver vår bil. Kan ikke samkjøre til jobb, da vi ikke jobber i samme område + at jeg jobber turnus, så det ville umulig latt seg gjøre. Han har arbeidsbil også, men den kan han bare bruke på jobb og ikke i private sammenhenger.

Kollektivtransport ville ikke fungert. Fornøyd med sånn vi har det :)

Her er bil en stor interesse i familien. Her står alle bilene i familien på pappa, pga forsikring osv. Han har 4 veteranbiler og en 1 ny 2014 mod, jeg og samboer har 2 biler og broren min har en bil, så her er det registrert 8 biler på samme adresse. Vi er 4 sjåfører! Veteranbiler er billige, kun 435kr i årsavgift og registrerer man de som veteranbil og ikke bruksbil blir forsikring meget billig. Så vi ser ikke på de som bilutgifter. Dvs at vi har 4 biler fordelt på 4 personer. Vi er alle avhengige av å kunne kjøre til jobb, treninger osv, så dette er nødvendig for oss.

3 biler. Bare to av de som er på vegen da .. Gubben er mekaniker og planen min et også å blo mekaniker så da blir det litt biler og skruing haha :)

Vi har 1 som mannen bruker - klarer meg fint meg tog/buss.

Har to. Bor landlig og er avhengig a v bil for å komme til jobben, og jobber i hver vår retning (1 time unna hverandre). Nå brukes ikke min veldig mye for tiden siden jeg går på svangerskapspenger da :)

Her har vi tre dessverre.
Min, arbeidsbil gubben og privat bil gubben (begge varebil)

Dårlig med kollektiv her på landet

Back
Topp