Hvor mange barn ønsker dere?

Jeg drømmer om tre barn, men siden vi har mistet mange ganger, og så ikke ble gravide mer på egenhånd og endte opp med IVF så vet jeg ikke helt lenger. Nå håper jeg jo virkelig på at vi får ett barn i mai, at jeg ikke mister. Og hvis alt går bra så ønsker jeg meg nok alltid to til, men vi må nesten se hvordan dette blir. Det koster mye penger for søskenforsøk etter andremann, og det er jo ikke akkurat gratis med offentlig forsøk heller. Akkurat nå har vi to egg på frys i ett strå, så om de overlever tining så settes de jo inn sammen, så det er en bitteliten sjanse for å få tvillinger på søskenforsøk. I så fall er vi ferdige, jeg trenger ikke å gå gravid mange ganger, det er altfor krevende synes jeg (og jeg har jo ikke vært gjennom de siste to trimestrene noen gang. :p )

Har også hatt en drøm om 3 barn, 2 tette og en litt senere, men ble etter at vi fant ut at vi måtte ha ivf at vi har blitt enige om 2 barn med ca 3 års mellomrom, vil ikke være ferdig med en gang:p
Men skulle det komme en 3.mann av seg selv så er han/hun mer enn Velkommen :)
Og det er mannen også enig i selv om det mest ideelle for han er 2 barn :)
 
Nr 3 på vei og det tror jeg blir det siste :) meeeen skal aldri si aldri ;)
 
Nr.3 på vei.Blir sannsynligvis den siste. Har barn på 3 1/2 og 4 1/2,så blir litt imellom denne gangen.
 
Jeg har aldri sett for meg at jeg kom til å ønske meg barn i det hele tatt, men noe skjedde, og plutselig hadde jeg forandret mening. :) Men jeg tror nok det bare blir 1. Har i alle fall lært meg at man aldri skal si aldri. ;)
 
Ønsker meg 2 barn :) har alltid ønsket meg 2. Tenker det er fordi jeg er ett av 2 barn selv
 
Ønsker meg 2 barn :) har alltid ønsket meg 2. Tenker det er fordi jeg er ett av 2 barn selv

Jeg er også på en måte fra en 2 barns familie (pappa har 3 barn fra tidligere ekteskap, men de bodde langt borte og var nesten voksne) har en tvillingsøster, og det har vært kjempegreit å være 2, lett å reise på turer og finne på masse gøy, god plass i bilen til å ha med ei venninne hver.
Svogeren og kona som har 3 barn reiser ofte bare en av de f.eks til dyreparken med bare 1 barn eller begge 2 av de med 2 barn, de har nesten aldri med seg alle 3 for det blir for tungt, må alltid ha barnevakt til minst en. Skjønner jo at det er vanskelig reise på turer med 3 barn, derfor har jeg alltid ville hatt 2 tette og en til når de ble større, men nå er vi enige om ha 2 barn med ca 2-3 års mellomrom :)
Blir mer en samlet familie da :)
 
Dette blir nummer 3 her og helt klart siste. Guttene våre er 7 og snart 9, med 1 år og 4 mnd mellom. Vi var ganske slitne etter å ha fått to så tett, så vi var enige om at det ikke ble en til med det første i alle fall. (Det var helt klart verdt å få dem så tette, fordi de er bestekompiser nå) I løpet av de 7 siste årene har vi diskutert dette mange ganger og vært veldig usikre. Vi har det jo så fint vi fire. Guttene begynner å bli store og selvstendige, og vi føler at vi endelig har hodet litt over vann. Egentlig tror jeg vi hellet mest mot å la være.

Men så var det dette med å si "aldri mer"... Og nå begynte vi å kjenne på tidspresset (jeg er 35 og han 38). Det ble nå eller aldri, og etter å ha møtt en nydelig toåring mens vi var på ferie bestemte vi oss for å prøve. Guttene har også maset om å få en lillebror eller lillesøster, og det hjalp litt at de var positive til det. De vet ikke noe enda, men jeg gleder meg VILT til å fortelle det. Det ble altså full klaff på første forsøk, så er enda litt i sjokk.
 
Dette blir nummer 3 her og helt klart siste. Guttene våre er 7 og snart 9, med 1 år og 4 mnd mellom. Vi var ganske slitne etter å ha fått to så tett, så vi var enige om at det ikke ble en til med det første i alle fall. (Det var helt klart verdt å få dem så tette, fordi de er bestekompiser nå) I løpet av de 7 siste årene har vi diskutert dette mange ganger og vært veldig usikre. Vi har det jo så fint vi fire. Guttene begynner å bli store og selvstendige, og vi føler at vi endelig har hodet litt over vann. Egentlig tror jeg vi hellet mest mot å la være.

Men så var det dette med å si "aldri mer"... Og nå begynte vi å kjenne på tidspresset (jeg er 35 og han 38). Det ble nå eller aldri, og etter å ha møtt en nydelig toåring mens vi var på ferie bestemte vi oss for å prøve. Guttene har også maset om å få en lillebror eller lillesøster, og det hjalp litt at de var positive til det. De vet ikke noe enda, men jeg gleder meg VILT til å fortelle det. Det ble altså full klaff på første forsøk, så er enda litt i sjokk.

Så koselig historie :)
 
Venter nummer 2 nå :) Jeg har alltid hatt lyst på 3 barn, men får se når lillespire er kommet til verden om det blir flere eller ikke :)
 
Har alltid tenkt 3, men etter at jeg ble gravid med førstemann heller jeg hardt mot 2 :-D Syns det er grusomt å være gravid. Og vil så gjerne følge barna opp tett. Glad i jobb og karriere også... Hvis vi får en jente denne gangen sier jeg høyst sannsynlig stopp (mannen syns og det holder). Hvis vi får en gutt til får vi se det litt an..:)
 
Jeg har alltid drømt om 2 barn, og jeg vil jobbe hardt for å få det til. Siden vi har brukt 7 år på å bli gravide, og 2 år med ivf, så er det ikke så lett å vite hva det blir til. Men skal definitivt ikke begynne med prevensjon før jeg føler meg ferdig:)
 
Her skal vi iallefall ha 3, så er vi litt uenige om #4. Vi har et veldig aktivt liv, mye flytting reising og impulsivitet, så en #4 er liksom litt på grensen til mange om vi skal leve som vi gjør nå ;) Men vi har to med 22 mnd mellomrom, det var planlagt (vi bommet med 2 mnd ;) ) #3 er forhåpentligvis en spire nå. Da har vi en på 3 og en på 5 når den kommer, også planlagt, bommet med 1 mnd. Hvis det blir en #4 så skal den komme like tett som de to første. Så har alle noen å leke med. Men vi får se. Jeg synes 4 virker litt mange, mannen er mer på 4. Det virker jo koselig, men vi er ikke heeelt der enda iallefall. Jeg prøver å forberede meg på at denne (#3) er siste, sånn at jeg ikke blir skuffet den dagen vi bestemmer oss for å ikke lage #4 ;) Viktig å nyte hvert svangerskap og hver førdsel og baby uansett. Men siste er litt ekstra spesielt.
 
Dette blir første:) kunne vel tenkt oss 3.Men tror det holder med 2:) tiden får vise. Vi er glade for de barna som eventuelt kommer i fremtiden:)
 
Vi venter nummer to. Ønsker oss 3 barn, kanskje til og med 4.
 
Nr 3 på vei og kroppen sier nok at dette blir siste, men kunne godt tenkt meg 4-5...
 
Ideelt sett 4, men rekker vel ikke alle. Pluss at samboeren syns to er nok.
 
Dette blir nr to, og tenker 3-4 barn totalt. :)
 
Back
Topp