Hvor mange barn ønsker dere?

Sanndy

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Oktoberlykke 2019
Novemberbarna 19
FebbisBebbis2021 ❄️
Hvor mange barn vil dere ha tilsammen? Og hvor mange år vil dere ha imellom?:)

Jeg har helst ikke lyst på enebarn, men 2 er helt greit:)
Har prøvd lenge og måtte gjennom ivf, og vil prøve lenge på nr 2 også, men etter det så tror jeg vi føler oss ferdige:)

Men siden tanken bare er å ha 2 barn så vil jeg ha noen år imellom, men ikke så veldig mange, tenkte kanskje 2-3 :)
 
Vi veenter nå nr 2. Kunne egentlig tenkt oss å ha 3 barn. Kanskje til og med en fjerde senere. :) det får vi bare se an hvordan vi føler oss etterhvert. Blir 7 år mellom de to første, vil ha de neste litt tettere. :)
 
Holder med to for min del. Så det blir 5 år imellom dem :)
 
Her er førstemann ivf, men jeg har alltid drømt om 2.. så ble så glad da jeg fant ut at jeg var gravid nå, av oss selv :Heartred
Det blir nøyaktig 3 år i mellom. Han ble født 2.mai og nå har jeg foreløpig termin 11.mai :joyful:
 
Vi har to hver fra før og nå skal vi ha en felles og det blir med den ene :)
Minste av de 4 blir 7 år nå neste uke
:)
 
Blir nesten 5 år mellom spiren og gutten vår. Samme aldersforskjell som jeg og min bror har, som jeg synes er ideell
 
1 år og 8 måneder blir det mellom gutten min og lille spire. Vi vil gjerne ha tette, for sambo begynner å dra på åra ;) Vi snakker om å kanskje ha tre. :) Det er så koselig å både være gravid og å få barn. Men det er jo krevende, både tidsmessig og økonomisk. Vil ikke ha flere enn at vi har god tid til å følge opp alle, og samtidig har tid til å være kjærester og individ. :)
 
Nå er nummer to på vei her, og deg blir den andre og siste! :) har egentlig alltid ville hatt bare et barn, men rett og slett fordi jeg begynte å tenke langsiktig og hvor kjedelig det må være for førstemann når vi foreldre osv går bort, at hun ikke har noen søsken å støtte seg på, så ble det en til. Jeg ser jo selv hvor mye jeg setter pris på min bror nå som jeg har blitt voksen :)

Det blir nesten akkurat 3 år mellom, en perfekt aldersforskjell for min del
 
Vi er einige om at 2 er eit fint tall. Dette blir da siste og det blir 5,5 år mellom dei.
 
Vi har snakket om å få 3 barn, men det viktigste syns vi er å få mer enn en hvis det lar seg gjøre. Vil helst ikke ha enebarn :) Nå er nr 1 på vei, og vi gleder oss masse :)
 
Venter nr 3 nå. Jeg har ei på 9 år fra et tidligere forhold,har minsta på 14 mnd sammen og venter en til. Da er det stopp ;) Han er 36 og jeg blir 33...
 
Jeg har aldri hatt mye med barn å gjøre i oppveksten og alltid syntes at de er litt skumle og uforutsigbare - alltid sett på meg selv som en person som er mest glad i dyr. Husker jeg sa at jeg aldri skulle ha barn, men noe har skjedd de siste årene. Det var som et lite frø i hodet mitt som satt seg en dag og som har blomstret mer og mer jo nærmere de skumle 30 årene jeg kom. Først tenkte jeg at kanskje én dag, så tenkte jeg innen 5 år, så var det innen ett år - men føler meg ikke klar og til slutt så var jeg bare der :)

Nå føler jeg meg 100 % klar for det som måtte komme, men er veldig spent på hvordan det blir i forhold til at jeg aldri har verken passet barn eller skiftet en bleie. I første omgang har vi tenkt at det sikkert er en utfordring nok med ett barn både med tanke på vår tid, energi og med tanke på økonomi og plass. Men nå som jeg er gravid så føler jeg at kanskje én dag så vil jeg endre mening slik at vi kanskje vil ha 2, må se hvordan dette går først :) 3 blir nok aldri aktuelt for vår del.
 
Her er førstemann ivf, men jeg har alltid drømt om 2.. så ble så glad da jeg fant ut at jeg var gravid nå, av oss selv :Heartred
Det blir nøyaktig 3 år i mellom. Han ble født 2.mai og nå har jeg foreløpig termin 11.mai :joyful:

Så gøy, har også et håp om at vi kan klare nr 2 på egenhånd. 3 år i mellom må være helt perfekt tenker jeg :)
 
Jeg har aldri hatt mye med barn å gjøre i oppveksten og alltid syntes at de er litt skumle og uforutsigbare - alltid sett på meg selv som en person som er mest glad i dyr. Husker jeg sa at jeg aldri skulle ha barn, men noe har skjedd de siste årene. Det var som et lite frø i hodet mitt som satt seg en dag og som har blomstret mer og mer jo nærmere de skumle 30 årene jeg kom. Først tenkte jeg at kanskje én dag, så tenkte jeg innen 5 år, så var det innen ett år - men føler meg ikke klar og til slutt så var jeg bare der :)

Nå føler jeg meg 100 % klar for det som måtte komme, men er veldig spent på hvordan det blir i forhold til at jeg aldri har verken passet barn eller skiftet en bleie. I første omgang har vi tenkt at det sikkert er en utfordring nok med ett barn både med tanke på vår tid, energi og med tanke på økonomi og plass. Men nå som jeg er gravid så føler jeg at kanskje én dag så vil jeg endre mening slik at vi kanskje vil ha 2, må se hvordan dette går først :) 3 blir nok aldri aktuelt for vår del.

Mannen min er også helt bestemt på at mer enn to barn skal vi ikke ha, og er egentlig enig med det:) tror det blir nok for oss :)

Jeg er veldig glad i barn og kunne hatt mange:p men så er det jo sånn som du sier at man må tenke på økonomien og sånne ting, vil ha god tid til barna mine:)
 
Nå er nummer to på vei her, og deg blir den andre og siste! :) har egentlig alltid ville hatt bare et barn, men rett og slett fordi jeg begynte å tenke langsiktig og hvor kjedelig det må være for førstemann når vi foreldre osv går bort, at hun ikke har noen søsken å støtte seg på, så ble det en til. Jeg ser jo selv hvor mye jeg setter pris på min bror nå som jeg har blitt voksen :)

Det blir nesten akkurat 3 år mellom, en perfekt aldersforskjell for min del

Ja tenker også at det må være litt kjedelig å vokse opp som enebarn, har også lyst til å ha 3 år imellom, tenker at det må være ganske perfekt:)
Håper det skjer sånn for oss også :)
 
Vi vil ha 3 barn :) Litt usikker på hvor mange år jeg vil ha i mellom dem, men kanskje 2-3 år?
 
Dette blir nr 4 og da er vi godt fornøyd og ferdig ☺
 
Jeg drømmer om tre barn, men siden vi har mistet mange ganger, og så ikke ble gravide mer på egenhånd og endte opp med IVF så vet jeg ikke helt lenger. Nå håper jeg jo virkelig på at vi får ett barn i mai, at jeg ikke mister. Og hvis alt går bra så ønsker jeg meg nok alltid to til, men vi må nesten se hvordan dette blir. Det koster mye penger for søskenforsøk etter andremann, og det er jo ikke akkurat gratis med offentlig forsøk heller. Akkurat nå har vi to egg på frys i ett strå, så om de overlever tining så settes de jo inn sammen, så det er en bitteliten sjanse for å få tvillinger på søskenforsøk. I så fall er vi ferdige, jeg trenger ikke å gå gravid mange ganger, det er altfor krevende synes jeg (og jeg har jo ikke vært gjennom de siste to trimestrene noen gang. :p )
 
Back
Topp