Hvor lenge var du på barsel?

Fødte natt til fredag og hjem mandag på dagtid.
 
Ble lagt inn torsdag kl 13, fødte fredag kl 12 og dro søndag kl 13, men kunne godt ha reist hjem lørdagen :)
 
Fødte natt til tirsdag og dro hjem torsdag. Lillemann måtte følges med blodsukkermålinger og temp. Kunne sikkert dratt før, men greit å få den tiden å bli kjent.
 
Førstegangs og lå 3 døgn, greit med tanke på hjelpen vi fikk til amming osv. Men neste gang tror jeg det holder med 1-2 døgn hvis det ikke oppstår noen komplikasjoner. Synes rommet var alt for varmt og klarte ikke sove i sengene da det ble så klamt..
 
Fødte på kvelden, og dro på dagen etter :)
 
Fødte torsdag formiddag og reiste heim søndag morgen. Kunne reist både før og seinere om eg ville. God plass på føden. :)
 
Fødte natt til en onsdag, og reiste hjem fredag ettermiddag:)
 
Fødte på fredag, og reiser på søndag.
 
Ca 18 timer inkludert fødsel :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Fødte fredag kl. 23.36, reiste hjem søndag kl.14.00. Det var et eget valg pga forferdelig barselnabo og dårlig oppfølging. Ville gjerne vært lengre under andre omstendigheter.
 
Forrige gangen lå vi fra onsdag til mandag, skulle egentlig vært lengre pga at ungen gikk ned mer 10% og hun la ikke på seg noe særlig, jeg hadde høyt blodtrykk, lite blod igjen etter hasteks og slet med melkproduksjonen, men etter samtale med legen fant vi ut at det beste var at vi reiste hjem for jeg ble tydelig stressa av å være på sykehuset. Så vi fikk reise hjem mot at vi fikk veid ungen hver dag og at jeg fikk god oppfølging av blodtrykk og blodprosent hos fastlegen.

Denne gangen må jeg ligge minst 3 døgn etter ks, men de så visst helst at vi lå minst 5 denne gangen også. Får ta det som det kommer, reiser ikke hjem om formen ikke er grei og sånn. Men håper det går bedre når det er planlagt ks.
 
Forrige gangen lå vi fra onsdag til mandag, skulle egentlig vært lengre pga at ungen gikk ned mer 10% og hun la ikke på seg noe særlig, jeg hadde høyt blodtrykk, lite blod igjen etter hasteks og slet med melkproduksjonen, men etter samtale med legen fant vi ut at det beste var at vi reiste hjem for jeg ble tydelig stressa av å være på sykehuset. Så vi fikk reise hjem mot at vi fikk veid ungen hver dag og at jeg fikk god oppfølging av blodtrykk og blodprosent hos fastlegen.

Denne gangen må jeg ligge minst 3 døgn etter ks, men de så visst helst at vi lå minst 5 denne gangen også. Får ta det som det kommer, reiser ikke hjem om formen ikke er grei og sånn. Men håper det går bedre når det er planlagt ks.

Sniker litt fra april her:)
Jeg bare lurte på hvorfor får du keisersnitt andre gang? Du trenger ikke å svare:).
Bare lurer fordi jeg hadde hastekeisersnitt forrige gang med narkose. Navle strengen holdt på å komme ut før baby. Men denne gangen har jeg lyst på planlagt keisersnitt, men de vil ikke gi meg det. Snakk om å sette meg igang. Skal sies at i tillegg får jeg store barn.
 
Ble igangsatt, så bodde på sykehuset i 2dager før fødselen.. Fødte klokken 02:03 på torsdag (så fikk en veeldig lang 0-dag), og dro hjem i 11tiden på søndags formiddag :)
 
Fødte i ti-tiden torsdag kveld, kom inn på sykehuset litt over midnatt natt til fredag og reiste hjem søndag formiddag :)
 
En uke :) Komplikasjoner under og etter fødsel. Måtte spørre pent om å dra etter en uke, ville ha meg der lengre, men fikk heldigvis dra :)
 
Fødte søndag morgen, dro hjem mandag ettermiddag. Måtte tilbake for å ta følling på onsdag og fikk da også veid!
 
Back
Topp