Hvor lenge var du på barsel?

M

Moderator Kine

Guest
Var du der tiden ut eller reiste du hjem tidligere?
 
Fødte mandag ettermiddag og dro hjem onsdag ettermiddag. Da lå det jenter på gangen med nyfødte barn og ventet på rom...
 
Fødte mandag, dro hjem onsdag med begge to.
Men om jeg ikke får ene rom denne gang så reisrr jeg hjem fortest mulig. Gidder ikke dele rom med noen som ikke viser hensyn til andre, eller førstegangs som ikke får til ammingen.
 
Fødte fredag formiddag og dro hjem søndag ettermiddag.
 
Med første måtte jeg ligge 6 uendelige lange dager. Denne gangen reiser jeg så fort som mulig om jeg ikke får enerom.
 
Fødte onsdag formiddag og dro hjem fredag ettermiddag, med time til vektkontroll kommende mandagen. Ble skrevet ut på mandagen når vekten til Lillemor var fin :)
 
Ble innlagt fredag, fødte natt til mandag, dro hjem torsdag. Hadde jeg ikke hatt kateter osv så hadde jeg nok dratt hjem litt tidligere.
 
Fødte torsdag ettermiddag og dro hjem på formiddagen dagen etter.
 
Fødte mandag, ligger her enda! Får komme hjem lørdag/søndag/mandag, litt avhengig av prøvene og formen dag for dag :)
 
Keisersnitt mandag, skulle hjem tirsdag men ble stoppet av lav blodprosent så kom meg ikke hjem før onsdag :(

Sist var jeg på sykehuset i 24t ca, vaginal fødsel den gang...
 
Nummer 1: var der i seks netter, han ble svært gul, klarte ikke ta brystet, måtte ha lysbehandling og hadde bilyd på hjertet som ikke gikk bort. Kort opphold og undersøkelser på nyfødtintensiven viste at hjertet var helt fint.
Nummer 2: var ett døgn
Nummer 3: vi var 5 netter, han ble gbs-smittet, fikk lungekollaps og sepsis. Fem dager med antibiotika og sonde
Nummer 4: var ett døgn
Nummer 5: vi var to netter, for rask og tøff fødsel førte til at jenta fikk lavt blodsukker og lav kroppstemperatur. Antibiotikaen jeg fikk mot gbs rakk ikke å virke siden fødselen gikk så fort, så hun ble liggende på nyfødtintensiven og fikk preventiv antibiotika og fikk melk på sonde
 
Var der i 3 dager. Veldig betryggende å kunne dra i snora og få hjelp og veiledning de første dagene mens man kommer seg på bena. Pluss litt fri fra hunder etc hjemme og kun fokusere på bebis og søvn :)
 
Fødte fredagsmorgen, dro hjem lørdags kveld. 1,5 døgn var vi der :)
 
Fødselen startet fire om natta. Kom på sykehuset fem. Han var ute halv sju. Dro hjem halv ett. (Drammen sykehus)

Var helt naturlig for oss å dra hjem da alt var bra med alle involverte. Dro tilbake for å ta tester. (Bor kvarter kjøring fra sykehuset);

Med storesøster var vi tre døgn. (Ullevål sykehus)
 
Back
Topp