Hvor lenge sover din baby om natten?

Min jente er 6 uker. Hun sovner for natten ca kl 23, spiser en gang mellom det og kl 6, så er hun gjerne våken litt før hun sover videre.

Hun sover nesten hele dagen utenom på kvelden, da skriker hun 2-4 timer ca før hun sovner for natten
 
Herregud, hvordan er det mulig?! :eek: her sover han kaaanskje 3 timer i strekk om jeg er heldig! Ellers våkner han hver time til hver annen time om natten og roer seg ikke før han får mat. Ganske drittlei ja :( 7 uker gammel...

Min første var akkurat slik.. ufattelig hvor forskjellige to babyer kan være.. jenta mi spiser seg veldig opp for natten da. Er gjerne våken 4-5 timer hvor hun spiser nesten konstant. Kanskje du kan prøve å legge han til oftere på kvelden?
 
Min første var akkurat slik.. ufattelig hvor forskjellige to babyer kan være.. jenta mi spiser seg veldig opp for natten da. Er gjerne våken 4-5 timer hvor hun spiser nesten konstant. Kanskje du kan prøve å legge han til oftere på kvelden?
Han spiser veldig på kvelden. Hver time iallefall :)
 
Herregud, hvordan er det mulig?! :eek: her sover han kaaanskje 3 timer i strekk om jeg er heldig! Ellers våkner han hver time til hver annen time om natten og roer seg ikke før han får mat. Ganske drittlei ja :( 7 uker gammel...

Samme her. Vi er på barn nr to som sover lite. Jobber også hele dagen med å få han til å sove så han ikke skal bli overtrøtt for han sovner bare ikke av seg selv.
 
Å så deilig! Her er det maks 3 timer :p
Har aldri skjedd før da, og i tillegg så var det fra 9 til 2 så ble ikke 5 timer søvn på meg :p Jeg ventet på at hun skulle våkne å få kveldspupp så la meg ikke før 12 :hilarious:
 
8 uker i dag, sover fra 24-03 og that's it. Vi er midt i utviklingstrinn nr 2, så soving er helt pyton for tida:( dupper 5-30 min på dagtid og skriker konstant. Før utviklingstrinnet satt inn så sov hun gjerne fra 23-03, fikk mat og ny bleie og sov igjen fra 04-07.
 
Når hun først sovner for natten sover hun alltid i minst 4,5 timer.

Men..... Vi sliter veldig med å få henne til å sove om kvelden og bruker maange timer. den ene kvelden kan hun sovne kl 23 og den neste kl 02, til tross for at dagene ser veldig like ut. Hun er grisetrøtt, men blir alltid fryktelig urolig fra 20. Generelt er hun avhengig av kroppskontakt for å sovne (minus i trillende vogn/bil) og det er umulig å legge henne ned uten at hun våkner etter 5 minutter, uavhengig av om hun har sovet i 10 minutter eller en time. [emoji378] hvordan får dere baby til å sovne om kvelden? [emoji27]
 
Sover mellom 20:00-23:00. Så spiser han. Sover deretter til ca 01:00. Mat og sover til 04:00. Mat og sover til 07:00. Så mat og sover til 09:00 :) hatt samme rutine siden han ble født. Er 7,5 uker :)

Han har dog begynt å slutte med mat klokka 23. Så han har sovet fra 20:00 til 01:00 de siste dagene
 
Når hun først sovner for natten sover hun alltid i minst 4,5 timer.

Men..... Vi sliter veldig med å få henne til å sove om kvelden og bruker maange timer. den ene kvelden kan hun sovne kl 23 og den neste kl 02, til tross for at dagene ser veldig like ut. Hun er grisetrøtt, men blir alltid fryktelig urolig fra 20. Generelt er hun avhengig av kroppskontakt for å sovne (minus i trillende vogn/bil) og det er umulig å legge henne ned uten at hun våkner etter 5 minutter, uavhengig av om hun har sovet i 10 minutter eller en time. [emoji378] hvordan får dere baby til å sovne om kvelden? [emoji27]
Smokk?
 
Når hun først sovner for natten sover hun alltid i minst 4,5 timer.

Men..... Vi sliter veldig med å få henne til å sove om kvelden og bruker maange timer. den ene kvelden kan hun sovne kl 23 og den neste kl 02, til tross for at dagene ser veldig like ut. Hun er grisetrøtt, men blir alltid fryktelig urolig fra 20. Generelt er hun avhengig av kroppskontakt for å sovne (minus i trillende vogn/bil) og det er umulig å legge henne ned uten at hun våkner etter 5 minutter, uavhengig av om hun har sovet i 10 minutter eller en time. [emoji378] hvordan får dere baby til å sovne om kvelden? [emoji27]

Vi sørger alltid for at baby er våken fra 18-20. Da spiser han. Døser han av tar jeg han opp for en rap. Våkner han ikke av det så er der bort på stellebordet og der våkner han og så får han et bad mellom 20-21. Etter det tas han med inn på soverommet hvor jeg ammer og synger for han. Når første pupp er ferdigammet legger vi oss ned og ammer siste bryst liggende. Her pleier han å sovne mellom 21 og 22. Jeg har han oppi et babynest så når han har sovet litt flytter jeg hele nesten med han oppi over i bedside crib vi har. Siste ammestunden er jeg veldig rolig etter sangen. Kan også være at jeg bare ligger helt rolig inntil han og hjelper han med å sovne. Når han først begynner å blunde med øynene hjelper det faktisk å stryke han nedover nesen. Da sovner han fort. Men ikke alltid dette funker da. Men har gjort det de siste ukene. Mini er 6 uker på lørdag.
 

Hun tar smokken, men om kvelden er det bare ekte vare som gjelder [emoji1414]

Vi sørger alltid for at baby er våken fra 18-20. Da spiser han. Døser han av tar jeg han opp for en rap. Våkner han ikke av det så er der bort på stellebordet og der våkner han og så får han et bad mellom 20-21. Etter det tas han med inn på soverommet hvor jeg ammer og synger for han. Når første pupp er ferdigammet legger vi oss ned og ammer siste bryst liggende. Her pleier han å sovne mellom 21 og 22. Jeg har han oppi et babynest så når han har sovet litt flytter jeg hele nesten med han oppi over i bedside crib vi har. Siste ammestunden er jeg veldig rolig etter sangen. Kan også være at jeg bare ligger helt rolig inntil han og hjelper han med å sovne. Når han først begynner å blunde med øynene hjelper det faktisk å stryke han nedover nesen. Da sovner han fort. Men ikke alltid dette funker da. Men har gjort det de siste ukene. Mini er 6 uker på lørdag.

Takk! Her hjelper det stort sett også å stryke henne fra pannen og ned over nesen, men da skal hun være heelt rolig først. Hun begynner å kave og hyle når hun oppdager at puppen er borte... Jeg ligger også bom stille i mørket med henne mens hun får det andre brystet, og hun er sjeldent mer sulten da, ligger bare og sutter. Hvis jeg prøver å fjerne brystet begynner hun å spise, haha. Smokken er ikke bra nok, men jeg får kanskje bare "krige" litt mer med den. [emoji28]
 
Varierende, men som oftest våken mellom 10 og 11 på kvelden. Pupp i ett-tiden, 5 tiden og 7-8 tiden (vi står opp da) I natt sov hun faktisk fra 11 til halv 4, så deilig! 6 uker foressten.
 
Han har sovet fra ca 23- 03 og så fra ca 03.30/04 til 7/8. Men nå merker jeg at han sovner tidligere. Akkurat lagt han nå 20.30 :)
 
Når hun først sovner for natten sover hun alltid i minst 4,5 timer.

Men..... Vi sliter veldig med å få henne til å sove om kvelden og bruker maange timer. den ene kvelden kan hun sovne kl 23 og den neste kl 02, til tross for at dagene ser veldig like ut. Hun er grisetrøtt, men blir alltid fryktelig urolig fra 20. Generelt er hun avhengig av kroppskontakt for å sovne (minus i trillende vogn/bil) og det er umulig å legge henne ned uten at hun våkner etter 5 minutter, uavhengig av om hun har sovet i 10 minutter eller en time. [emoji378] hvordan får dere baby til å sovne om kvelden? [emoji27]

Heeeeelt likt her om dagen!! Undrer meg på d samme!
Og hvordan får jeg lillegutt til å sove i egen seng?!
 
Heeeeelt likt her om dagen!! Undrer meg på d samme!
Og hvordan får jeg lillegutt til å sove i egen seng?!

Min baby sovner i nest som så flyttes over i hans seng etter han har sovnet. Evt. Tar vi vognen inn og triller fram og tilbake over dørterskel til han sovner. Funker som bare det. Da er det bare å la han sove videre i vognen.
 
Heeeeelt likt her om dagen!! Undrer meg på d samme!
Og hvordan får jeg lillegutt til å sove i egen seng?!

Haha, godt å høre! hun her må sovne kliss inntil kroppen min og helst med puppen i munnen. Kan ikke ta på henne når hun har sovnet, så jeg må flytte meg selv. [emoji23]

Hadde vært såå deilig om jeg bare kunne lagt henne i egen seng, gitt henne smokken også hadde hun sovnet der! Haha
 
Back
Topp