Hvor lenge sover din baby om natten?

Det varierer fra natt til natt.. eneste som er fast er leggetid mellom 20 og 20.30. De fleste netter er det mat ca 2 og 5 og stå opp ca 7:) de gangene hun bare vil ha mat en gang så starter dagen kl 6.
 
Hvor mange ganger våkner baby og hvor lenge sover baby av gangen?
Varierer veldig, i natt har hun vært mye våken og sovet maks to timer i strekk, mens i går natt sov hun 4,5 timer før hun ville ha mat :happy: Er 5 uker i dag!
 
Last edited:
Jeg kan jo svare på mitt eget spørsmål da. Ting har endret seg en del siden fødsel. Mini er nå 5 uker. De siste to ukene har vi begynt å få et mønster på nattesøvnen. Mini sovner oftest mellom 22 og 23. Deretter sover han 4,5t til 6t i strekk. Så er han våken og får mat i 1-2t. Deretter sovner vi igjen og sover 2-3t til. Da er klokken rundt 8-9 og da er det morgen. Har også hendt at vi har sovnet etter den ammingen også og har da sovet 1-2t til. Så det har hendt at "natten" blir ca 12t. Jeg har ingen andre barn så jeg og mini koser oss på morgene. Er så heldig slik ting er nå sat jeg ikke trenger å sove på dagen.
 
Leggetid mellom 22 og 23.30 og våkner mellom 01-02 for mat. Etter det har jeg egentlig ikke peiling på hverken tidspunkt eller antall måltid[emoji23] står opp 6 i ukedagene og 8-9 i helgene[emoji1360]
 
Leggetid mellom 22 og 23.30 og våkner mellom 01-02 for mat. Etter det har jeg egentlig ikke peiling på hverken tidspunkt eller antall måltid[emoji23] står opp 6 i ukedagene og 8-9 i helgene[emoji1360]

6 uker [emoji1348]
 
Min er 1 måned i dag, og leggetid og mat varierer. Hun legger seg mellom 21 og 23.30 og våkner for mat en gang mellom 2 og 4 og en gang mellom 5 og 7 [emoji846] Hun har aldri våknet for mat mer enn to ganger.
 
Han er 5 uker og har tatt kveld ca 20.00-21.00 siden han var 2 uker:) sover alt mellom 2.5 til 6 timer i strekk om natta. Spiser stortsett ikke på natta lengre. Står opp i 8-9 tiden:)
 
Gullet er nå straks 7 uker og tar kvelden med meg stortsett rundt kl. 23. Og hun sover fort til kl. 05, tilogmed lengre og noen ganger kortere. Men sover i minst fire timer. Ammes og sover videre. Nå har jeg to eldre barn som skal på skole og barnehagen så hun vekkes mellom kl. 08 og 09, men i helgene kan hun sove til kl. 10-11.
Hun er generelt en baby som har behov for mye søvn...
 
Mini på 5 uker er a-menneske tror jeg. Sovner mellom kl 20.30-22.00 allerede, sover da til kl 00.30-01.00, får mat. Så sover han til kl 05.00 og mat igjen, så våkner han til mellom kl 7-9. Han ligger ofte og kaver veldig fra kl 6 av, men uten å våkne!
 
Sover fra 23-11. Spiser i søvne ca hver 3.time. Hun er 5 uker.
 
Varierer veldig enda... i natt sov hun fra 22.45 til 07.15, uten oppvåkning. Som regel har vi en amming i femtiden. Da må jeg amme henne liggende i senga og samsove videre, ellers våkner hun helt.
 
Herregud, hvordan er det mulig?! :eek: her sover han kaaanskje 3 timer i strekk om jeg er heldig! Ellers våkner han hver time til hver annen time om natten og roer seg ikke før han får mat. Ganske drittlei ja :( 7 uker gammel...
 
Herregud, hvordan er det mulig?! :eek: her sover han kaaanskje 3 timer i strekk om jeg er heldig! Ellers våkner han hver time til hver annen time om natten og roer seg ikke før han får mat. Ganske drittlei ja :( 7 uker gammel...

Gir deg en god virtuell klem [emoji171] d blir bedre etterhvert!!
Ammer du? Har du hørt med helsesøster om å evt supplere med mme på kveldstid? Kanskje han ikke suger lenge nok til den fete gode nattamelken din kommer!
 
Gir deg en god virtuell klem [emoji171] d blir bedre etterhvert!!
Ammer du? Har du hørt med helsesøster om å evt supplere med mme på kveldstid? Kanskje han ikke suger lenge nok til den fete gode nattamelken din kommer!
Jeg fullammer ja. Jeg har faktisk en med mme stående, for å teste. Men det er noe som holder meg litt igjen fra å bruke den :p Kanskje høre med hs ja... selv om hun sikkert ikke kan si noe annet enn sin mening.. hmm. Samboer er veldig på at jeg skal prøve mme...
 
Jeg fullammer ja. Jeg har faktisk en med mme stående, for å teste. Men det er noe som holder meg litt igjen fra å bruke den :p Kanskje høre med hs ja... selv om hun sikkert ikke kan si noe annet enn sin mening.. hmm. Samboer er veldig på at jeg skal prøve mme...

Jeg veit at enkelte sliter med å få ut den fete melken på kveldene! Hva om du legger til den "tomme" puppen først? Da kommer den feteste melka kjappere, og blir d ikke nok for baby bytter du pupp når den lille er misfornøyd. Eller hva med å pumpe ut litt før du starter å amme?
Bare forslag!!
Følger du ammehjelpen på fb? Masse gode råd og tips der!! Jeg har lært MYE av å lese der! Mye du kan forsøke før MME! Men forstår godt om du forsøker med d en kveld! Men husk da å pumpe deg for å holde produksjonen din oppe!!
 
Jeg veit at enkelte sliter med å få ut den fete melken på kveldene! Hva om du legger til den "tomme" puppen først? Da kommer den feteste melka kjappere, og blir d ikke nok for baby bytter du pupp når den lille er misfornøyd. Eller hva med å pumpe ut litt før du starter å amme?
Bare forslag!!
Følger du ammehjelpen på fb? Masse gode råd og tips der!! Jeg har lært MYE av å lese der! Mye du kan forsøke før MME! Men forstår godt om du forsøker med d en kveld! Men husk da å pumpe deg for å holde produksjonen din oppe!!
Gode tips her! Jeg skal prøve :)
 
Back
Topp