Hvor lenge før..?

• Trådstarter Trådstarter Mamma_Lillemor
  • Opprettet Opprettet
Forrige gang stod det klart i noen mnd. Nå skal jeg prøve å drøye litt selvom det klør i fingrene:P Tar jo plass! Og plass har vi ikke:P

Når riene starter? Må vaske trekket til bilstoler, venter på seng, må vaske dynen som kommende storebror bruker nå. Tenkte å ha stelleplassen på vaskerommet, må bara skru på plass benkeplaten og noen hyller.

Ble så inspirert av å lese alle dere som hadde så mye klart, så gikk opp istad og redde sengen til vesla, ryddet litt - satt frem litt bamser på rommet, la ut teppet osv. :) Stellebordet står nå klart med alt innhold i bokser osv, men på babyrommet - så er det bare å bære det inn på badet. Så fikk jeg gjort det klart, men slapp nedstøvingsgreia. :)

Skal pakke bort jula om en ukes tid, og tenkte å begynne å gjøre ting klart etter der. I alle fall finne fram klær etter storebror og undersøke hva vi trenger å kjøpe mer av. :) Har ikke termin før i slutten av februar, så venter nok til jeg starter permisjonen 4 feb før jeg rer opp senga og gjør alt klart! :)

Her har jeg hatt seng og stellebord klart i noen mnd allerede jeg. Vasket igjennom sengetøyet nå i helga, strøk det og la det på plass. Klærne er på plass i skuffene, bilsete står også klart med bilposen i. Men blir å gå over alt etterhvert her da. Har bare ikke klart å vente :)

Er så trangt på rommet så har ikke satt opp sengen. Og så er jeg som flere redd for at den skal støve ned :P bilstol er klar i gangen. Vognen skal gjøres klar i kommende uke :) og så venter vi på at det skal komme tilbud på stellebord. Satser på å få stellebord på plass før sengen :)

Har ingenting klart. Tenkte å vente til nærmere jobbslutt. Altså i midten av denne mnd. Eller hvis jeg får "ånden" over meg. :)

Alt er klart :)
Bilstolen står ikke i bilen, men basen ligger i bagasjerommet, så må bare ta med selve stolen sammen med fødebagen når det er dags for å dra på sykehuset.

Og sengen er redd opp, men kommer nok til å skifte sengetøy før jeg legger mini oppi om det blir stående å støve ned for lenge ;)

Vi setter basen til bilstolen i bilen i løpet av u 37, da skal også fødebagen/stelleveska være klar. Stellebordet er klart, ettersom forrige mann bruker det enda, også har vi satt inn bleier og kremer vi har fått i gratispakker, ordner ikke mer med det før fødsel. I dag satt vi inn senga på det nyoppussede rommet, men har ikke ordnet med dyne osv enda, det er ingen hast. Blir babynest den første tiden uansett.. Sengekanten er på vei i posten:)

Stellebordet er i bruk til storesøster, så der er det jo kluter og sånt allerede. Bilstolen får pappaen sette i bilen når han skal hente oss på sykehuset :-) Og senga blir enten redd opp om et par uker eller når jeg kommer hjem fra sykehuset, vet ikke hvor lenge jeg orker å se på en tom bedside crib :P

Basen til bilstolen tror jeg mannen skal få feste når jeg ligger på barsel - trenger ikke ha den stående å ta opp plass på forhånd, og mannen skal ikke være på barsel med meg 24/7 så jeg tenker det er fint for han å ha noe praktisk å ordne i den tiden og :)

Stellebordet skal jeg gjøre helt klart når jeg skal ut i permisjon 3 uker før termin. Da skal jeg også vaske klærne og sette fram vogna, re opp bedside criben etc. Frem til da skal jeg kjøpe inn det siste og småpusle litt rundt på rommet hans. Kjøpe gardiner, panelovn og litt sånt. Er ikke krise om ikke rommet blir helt ferdig før fødsel, kommer ikke til å bruke det til annet enn stelling i starten :)

Basen til bilstolen tror jeg mannen skal få feste når jeg ligger på barsel - trenger ikke ha den stående å ta opp plass på forhånd, og mannen skal ikke være på barsel med meg 24/7 så jeg tenker det er fint for han å ha noe praktisk å ordne i den tiden og :)

Stellebordet skal jeg gjøre helt klart når jeg skal ut i permisjon 3 uker før termin. Da skal jeg også vaske klærne og sette fram vogna, re opp bedside criben etc. Frem til da skal jeg kjøpe inn det siste og småpusle litt rundt på rommet hans. Kjøpe gardiner, panelovn og litt sånt. Er ikke krise om ikke rommet blir helt ferdig før fødsel, kommer ikke til å bruke det til annet enn stelling i starten :)
Åååh kjenner jeg nesten er misunnelig på deg som faktisk har litt sånt å pusle med nå. Nå er alt liksom klart her. Ingenting mer å gjøre i forbindelse med mini. :o Bare veeeeente. Skulle ønske jeg hadde litt å "styre med" :P

Hvor lenge før termin... :
- rer dere opp sengen osv til lille?
- setter klar bilstol i bilen?
- setter frem stellebordet med bleier, våtservietter, kluter og alt som trengs?

Nei, si det du :p ender sikkert med at mamma og pappa må fikse slikt mens vi er på sykehuset. Hehe.

Har en plan om å begynne å vaske klær i løpet av måneden her. Sette opp seng og slikt i begynnelsen av februar. Og re opp den i dagene før vi reiser på sykehuset.
Bilstolen står klar i gangen, men er fortsatt i pappesken sin.
Stellebordet er allerede på badet, men mangler bleier og sånt

Åååh kjenner jeg nesten er misunnelig på deg som faktisk har litt sånt å pusle med nå. Nå er alt liksom klart her. Ingenting mer å gjøre i forbindelse med mini. :o Bare veeeeente. Skulle ønske jeg hadde litt å "styre med" :P
Hehe, ventetiden kan bli lang ja! Nå har vel jeg termin noen uker etter deg (24.02), så blir nok sånn for meg og etterhvert ;) Prøver å spare litt småting til permisjonen begynner, så jeg har noe å kose meg med de siste ukene :) Første dag på jobb i morgen etter ferien, er spent på hvordan det skal gå!

Hehe, ventetiden kan bli lang ja! Nå har vel jeg termin noen uker etter deg (24.02), så blir nok sånn for meg og etterhvert ;) Prøver å spare litt småting til permisjonen begynner, så jeg har noe å kose meg med de siste ukene :) Første dag på jobb i morgen etter ferien, er spent på hvordan det skal gå!
Ja, jeg tenkte på det jeg og - at jeg burde spare litt. Men det er ikke lett når man vil få ting gjort, og har fritid og verkende fingre som vil gjøre noe :P

Blir spennende med jobben da. Har du trua på det går greit siste ukene? :)

Ja, jeg tenkte på det jeg og - at jeg burde spare litt. Men det er ikke lett når man vil få ting gjort, og har fritid og verkende fingre som vil gjøre noe :P

Blir spennende med jobben da. Har du trua på det går greit siste ukene? :)
Jeg aner faktisk ikke. Formen er ok,men varierer fra dag til dag. Og bekkenet har begynt å verke mer. Skal til kiropraktor i morgen, så får se om det hjelper litt. Men veldig vanskelig å vite hvordan jeg vil fungere på jobb. Forhåpentligvis går det fint :) Hvis ikke så får jeg nok krype til korset og be om sykemelding..

Sniker fra januar :)

Her ble senga og stellebordet montert i går :) Har lagt på madrass og dyne og dekket over med plastpose, sånn at det ikke støver. Har termin 29 jan, så ikke noe hast med å ha på sengetøy, men skal ordne noen kurver til stellebordet i morgen, er nå i permisjon og kan bruke tiden til å forberede det som står igjen:)

Back
Topp