Hvor lenge ammet du?

Amma kun 4 mnd. Håper på litt lengre nå.
 
Delammet fra 2 uker, HS som sa vi måtte gi tillegg for småtten ikke gikk opp i vekt. Nå som jeg tenker tilbake så er jeg sikker på jeg hadde fått til å fullamme lenger. For ammer fortsatt, og nå er hun 14 mnd, og tviler på hun er klar til å slutte ennå. Hun elsker puppen, stadig innom og spør etter pupp, hvertfall nå som jeg har sommerferie og puppen er tilgjengelig hele dagen! Hvis vi får en til er jeg mer forberedt. Kommer til å ha en større ro over det tror jeg. Men er stolt over å fortsatt amme med tanke på hvor mye mme hun fikk.
 
Første til 6 måneder og andremann ble to år i mars og ammes fortsatt. Folk er sjokkerte over at jeg fortsatt har melk. Som om det ikke er mulig etter ett år. [emoji14] Man har så lenge man stimulerer, sier jeg. :)
Det hørte jeg mye og. Mange ble liksom så overrasket.
 
1: fullamma til 5,5 mnd, amma til 19 mnd.
2: fullamma til rundt 10 mnd, amma til 18 mnd.
3: fullamma til 3 mnd, måtte slutte pga sjukdom. Kanskje det verste med å bli sjuk...
Det kan jeg forstå. Når noe kommer i veien som man ikke kan styre.
 
Første ble ikke ammet, men fikk mm i 6 uker (jeg pumpet). Yngste ammet jeg i ca 6 mnd. Kunne godt ha fortsatt med ammingen med yngste, men grunnet helsemessige omstendigheter "måtte" jeg avslutte. Jeg liker ikke å amme, så er ikke vond å be når en lege anbefaler meg om å slutte :p
Synes du var flink som ammet til tross for at du ikke likte det jeg da :)
 
Det hørte jeg mye og. Mange ble liksom så overrasket.

Traff på en ansatt i barnehagen som på spøk sa "du ammer vel ikke fremdeles?" Og jeg sa at jo, det gjør jeg faktisk. Hun fikk jo helt sjokk. "Gjør du??" :p Ho mista melka med alle sine da de var rundt ett år ca så hun kunne jo ikke helt tro det. :p
 
Slutta ved 10 mnd. Men var mye pga medisiner jeg ikke turte ta mens jeg amma
 
14mnd med eldste, sluttet pga ekstrem sårhet og blødende sår.
17mnd med yngste. Jeg orket ikke mer når han startet dagen klokken 4 hver morgen for å hyle etter pupp og at han fikk raseri anfall kvar gang han ikke fikk på dagtid(han ville ha konstant)
 
Til han var 18 mnd, da forsvant melken siden jeg er gravid, hadde ammet lenger om jeg hadde melk:)
 
Tror kanskje vi har sluttet nå, han er to og et halvt år. Hender at han spør fortsatt, da.
Har bare delammet hele veien (fra han var 5 uker og sterk/tålmodig nok til å ta puppen), var trøblete i starten, og jeg fikk aldri nok melk.
 
Back
Topp