Hvor lenge ammet du?

Jeg ammer fortsatt mi på 17 mnd[emoji4] vi ammer fortsatt noen ganger om dagen, kommer ann på hvor god tid hun har[emoji28] og kveld og natt[emoji4]
 
Ikke noe særlig, nei. Men før da pleide hun ikke å bite, gjorde det bare noen få ganger. Lillebror biter mye, og han har jo ikke tenner enda (heldigvis), men han biter sååå hardt, samtidig som han drar seg unna. Har flere ganger ropt så høyt at han begynner å grine fordi han blir redd. [emoji14] Får ha det så godt når han biter daa. :p
Det er slik mi gjør, med tenner :( Biter hardt sammen, og drar seg av. Jeg og roper for det gjør så vondt og jeg begynner å blø. Hun gir seg ikke, så her blir det nok stopp snart... Får håpe lillebror gir seg før tenner.
 
Ja, prøve. Men skal være raskere til å gå over på mme om det blir sånn som sist. Gikk jo inn i depresjon av det, og hjalp ikke at eksen tvang meg til å fortsette heller.
Nei man skal ikke slite sånn med det. Fikk dere ikke god hjelp på NFI? Jeg hadde aldri klart det, om det ikke var for pleierne... Vennlig pushing, skryt og masse hjelp.
 
Nei man skal ikke slite sånn med det. Fikk dere ikke god hjelp på NFI? Jeg hadde aldri klart det, om det ikke var for pleierne... Vennlig pushing, skryt og masse hjelp.
Fikk til å amme. Var ikke det som var problemet. Var det å sitte der i en time med unge på puppen, få kun en time fri, før man måtte sitte en halvtime, time til.

Mme, i motsetning, var jo ungen mett på 10 minutter. Så. Slet veldig med det at jeg kun ble sittende å amme hele tiden, og følte jeg ble presset til å MÅTTE fortsette. Ta mer hensyn til meg selv også, rett og slett...
 
Min nektet plent å ta puppen på dagen da han var 4 mnd. Vi hadde hatt omgangssyken og smaken hadde endret seg.
Pumpet meg i ca 1 mnd til men så var det ikke mer å hente.
 
Fikk til å amme. Var ikke det som var problemet. Var det å sitte der i en time med unge på puppen, få kun en time fri, før man måtte sitte en halvtime, time til.

Mme, i motsetning, var jo ungen mett på 10 minutter. Så. Slet veldig med det at jeg kun ble sittende å amme hele tiden, og følte jeg ble presset til å MÅTTE fortsette. Ta mer hensyn til meg selv også, rett og slett...
Åja, sånn sett ja. Ja, det kan være tøft. Man blir veldig fanget. Især om det tar lang tid med måltidene. For oss var det litt annerledes, da hun spiste bra og raskt, og sov 3-4 timer mellom (da vi kom hjem). Hadde blitt sliten selv om det skulle vært en time av og en time på. Hun spiser dog sånn med fast føde.
 
Min nektet plent å ta puppen på dagen da han var 4 mnd. Vi hadde hatt omgangssyken og smaken hadde endret seg.
Pumpet meg i ca 1 mnd til men så var det ikke mer å hente.
Endel slutter helt selv har jeg skjønt. Mi sluttet helt på dagtid selv, men fortsatte på natta ved ca 12 mnd. Nå er det mer tull enn melk, så ser ut til å gi seg litt automatisk. Håper det. Du var flink som forsøkte å komme igang igjen da :) Det er ikke bare bare.
 
Endel slutter helt selv har jeg skjønt. Mi sluttet helt på dagtid selv, men fortsatte på natta ved ca 12 mnd. Nå er det mer tull enn melk, så ser ut til å gi seg litt automatisk. Håper det. Du var flink som forsøkte å komme igang igjen da :) Det er ikke bare bare.
Han fikk litt pupp tidlig på nattmorgene frem til han var ca 4.5 mnd. Men så oppdaget han at det var puppen og ikke flaske siden han måtte jobbe litt for å få ut melken. Og etter det var det helt slutt på å ta puppen. Han ble sint hvis jeg kom med puppen og snudde seg vekk mens han gråt. Når han så flasken sluttet han å gråte tvert og sendte meg et stort smil..
Søte lille stabukken min <3
 
Du får se når baby kommer, hva som funker :)

Absolutt, men å la meg overkjøre sv helsesøster som mener jeg bare MÅ prøve, det gidder jeg ikke[emoji23] så vi får se hva jeg føler for når tiden kommer, veldig komfortabel med det[emoji5]
 
Absolutt, men å la meg overkjøre sv helsesøster som mener jeg bare MÅ prøve, det gidder jeg ikke[emoji23] så vi får se hva jeg føler for når tiden kommer, veldig komfortabel med det[emoji5]
Til syvende og sist så gjør man det man selv ønsker, og føler er best for en selv og eget barn :) Mi hadde hatt godt av noen måneder til grunnet nedsatt immunforsvar, men her går det ikke lengre rett og slett.
 
Han fikk litt pupp tidlig på nattmorgene frem til han var ca 4.5 mnd. Men så oppdaget han at det var puppen og ikke flaske siden han måtte jobbe litt for å få ut melken. Og etter det var det helt slutt på å ta puppen. Han ble sint hvis jeg kom med puppen og snudde seg vekk mens han gråt. Når han så flasken sluttet han å gråte tvert og sendte meg et stort smil..
Søte lille stabukken min <3
Hehee. De lærer fort de små :) Vi var så heldige at hun ikke ble sinnsforvirret, men det var nok flaks. Hun måtte ha noen flaskemåltider, og da kan det fort være de heller vil ha det når maten kommer rennende raskere :)
 
Har fullammet i er halvt år med alle.

Eldste sluttet jeg en måneds tid før han ble to, mellomste en god måned etter at hun ble to.

Yngste er 18 mnd og ammes enda. Om vi slutter før eller etter juleferien vet jeg ikke. Skal jobbe mye i januar (årsoppgjør) så både godt at hun ikke er avhengig av meg og samtidig godt å ha puppen når jeg er hjemme..
Vi får se
 
Back
Topp