Hvor lenge ammet du?

Jeg ammet i 9 mnd. Kunne godt ammet lengre, med i samråd med HS sa jeg stopp :)
Amming er så koselig! Denne gangen vil jeg amme lengre enn 9 mnd :happy:
 
Jeg ammet i 9 mnd. Kunne godt ammet lengre, med i samråd med HS sa jeg stopp :)
Amming er så koselig! Denne gangen vil jeg amme lengre enn 9 mnd :happy:
Men 9 måneder er bra det da :D Jeg vil egentlig si stopp, fordi hun biter...
 
Men 9 måneder er bra det da :D Jeg vil egentlig si stopp, fordi hun biter...

Ja, jeg var fornøyd med det :happy: greia var at han skulle ha hele tiden. Hele natten og hele dagen. Det slet meg dessverre ut da jeg var alene med to små :(

Den skjønner jeg! Det er så vondt! Min brukte å bite tenna sammen og dra seg av puppen hver gang han var ferdig å amme :nailbiting:
 
F = Full amme
D = Delamme (mm +mme, i tillegg til mat fra rundt 5 måneder)
E = Kun erstatning

Første:
0-4 mnd: F
4 mnd -> : E

Andre:
0-5/6 mnd: F
5/6 - 13 - D

Tredje:
0-1 mnd: D
1-4: F
4-12: D
12-14:E
 
Ja, jeg var fornøyd med det :happy: greia var at han skulle ha hele tiden. Hele natten og hele dagen. Det slet meg dessverre ut da jeg var alene med to små :(

Den skjønner jeg! Det er så vondt! Min brukte å bite tenna sammen og dra seg av puppen hver gang han var ferdig å amme :nailbiting:
Ja huff samme som mi gjør! Au!

Jeg forstår deg godt, kan bli litt mye av det gode og.
 
Eldste ammet til 13 mnd, da mistet hun interessen, og beit (hardt!) hver gang jeg prøvde å amme, så vi sluttet i løpet av en uke. Med lillebror skulle jeg jo helst ha fullammet enda, men har slitt i ukesvis med sopp og vonde sprekker som ikke gror, og om noen gror så har det kommet nye, så i det siste har vi avlastet med mme, fordi pumping var like vondt som å amme, og ikke kom det noe heller. Lurer på om det er på bedringens vei nå, men det har jeg trodd før. Spent på om jeg får økt produksjonen igjen da, for mengde har aldri vært et problem før, og syns flasker er noe pes.
 
Første til han var 9mnd på natt og dagtid til han var 1år, sluttet av seg selv både på natt og dagtid [emoji2] Nr to ammes enda hele døgnet, 6mnd [emoji846]
 
4 mnd fullamming. 4-6 mnd dels amming dels erstatning. 6mnd +, erstatning (og mat).
 
Eldste ammet til 13 mnd, da mistet hun interessen, og beit (hardt!) hver gang jeg prøvde å amme, så vi sluttet i løpet av en uke. Med lillebror skulle jeg jo helst ha fullammet enda, men har slitt i ukesvis med sopp og vonde sprekker som ikke gror, og om noen gror så har det kommet nye, så i det siste har vi avlastet med mme, fordi pumping var like vondt som å amme, og ikke kom det noe heller. Lurer på om det er på bedringens vei nå, men det har jeg trodd før. Spent på om jeg får økt produksjonen igjen da, for mengde har aldri vært et problem før, og syns flasker er noe pes.
Den bitingen er grusom. Mi biter hardt, derfor jeg ikke orker mer. Har sår hvor man ser tennene hennes. Åh så vondt med såre knopper og sopp :( Der har jeg vært veldig heldig. Kun hatt en runde sopp, og sår etter biting såklart.
 
Var utrolig vanskelig å avvenne henne da.. Hun nærmet seg 2,5 år og ville ikke det selv. Må være enklere om barna selv bare vil slutte.
Ja det forstår jeg! Mi på 16 måneder er heldigvis ikke sååå interessert. Mest før natta. Men kan godta flaske og kos etter 10 min og, så antar det går greit å slutte.
 
Eldste 20mnd da slutten han selv , sa brått æsj ;) var gravid så hadde gjerne endret smak . Yngste ammes enda. Blir 2år tidlig des.
 
Den bitingen er grusom. Mi biter hardt, derfor jeg ikke orker mer. Har sår hvor man ser tennene hennes. Åh så vondt med såre knopper og sopp :( Der har jeg vært veldig heldig. Kun hatt en runde sopp, og sår etter biting såklart.

Ikke noe særlig, nei. Men før da pleide hun ikke å bite, gjorde det bare noen få ganger. Lillebror biter mye, og han har jo ikke tenner enda (heldigvis), men han biter sååå hardt, samtidig som han drar seg unna. Har flere ganger ropt så høyt at han begynner å grine fordi han blir redd. :p Får ha det så godt når han biter daa. :p
 
Back
Topp