Hvor langt på vei er dere? :)

De fleste er jo naturlig nok lengre enn meg, nesten sjalu her :p

9+2 i dag. En milepæl for min del. Da jeg hadde en SA i 2010 mistet jeg 9+2. Kan slappe litt mer av fra i morgen av.

Det kommer ann på syklusen hos den enkelte og når EL har vært. Termin ved første kontroll, såkalt "mens-termin", settes utifra første blødningsdag i siste menstruasjon med en 28 dagers syklus som grunnlag. 28 dager er antatt og være en "normal" sykluslengde. Har du derimot en lengre/kortere syklus, og derfor EL på ett senere/tidligere tidspunkt vil "mens-terminen" være feil og du er i realiteten kortere/lengre på vei enn etter legens beregning :-)

6+3! Ut fra egen beregning. Men kan ikke forestille meg noe annet. Hva er det egentlig som gjør at man "bommer"? Er der at egget vandrer i ulikt tempo fra person til person? Det er jo ganske forskjellig når folk tester positivt. Er det feks sånn at de som testet positivt tidlig som regel blir flytta frem etter UL, og motsatt?

Det kommer ann på syklusen hos den enkelte og når EL har vært. Termin ved første kontroll, såkalt "mens-termin", settes utifra første blødningsdag i siste menstruasjon med en 28 dagers syklus som grunnlag. 28 dager er antatt og være en "normal" sykluslengde. Har du derimot en lengre/kortere syklus, og derfor EL på ett senere/tidligere tidspunkt vil "mens-terminen" være feil og du er i realiteten kortere/lengre på vei enn etter legens beregning :)

Det kommer ann på syklusen hos den enkelte og når EL har vært. Termin ved første kontroll, såkalt "mens-termin", settes utifra første blødningsdag i siste menstruasjon med en 28 dagers syklus som grunnlag. 28 dager er antatt og være en "normal" sykluslengde. Har du derimot en lengre/kortere syklus, og derfor EL på ett senere/tidligere tidspunkt vil "mens-terminen" være feil og du er i realiteten kortere/lengre på vei enn etter legens beregning :)

Aha! Takk!

6+0 idag.. :)

10+0 i morgen i følge menstermin. Har ikke hatt stabil syklus siden jeg sluttet på p-piller så den kan jo fort endre seg. Det får jeg vite på mandag kanskje, og jeg gleder meg masse :-)

Back
Topp