Hvor langt er du på vei?

35+5

Det er litt forvirrende og litt interessant å vite at jeg og du runder ny uke på samme dag og at det da skal være 1 uke imellom oss :p For jeg har termin mandag 3.april og du tirsdag 11.april - 8 dager etter. Sykehusene her oppe måler jo et svangerskap til 40+2, så derfor runder jeg hele uker på lørdager. Og der du bor teller dem nok 40+3 :p Jordmora mi mente dog at jeg rundet ny uke på fredager ifht systemet på helestasjon, men det er vel en forskjell på helsestasjon og sykehusene. Syns det er så interessant å tenke at staten norge vil telle så forskjellig ut ifra hvor vi bor :hilarious:

Det er litt forvirrende og litt interessant å vite at jeg og du runder ny uke på samme dag og at det da skal være 1 uke imellom oss :p For jeg har termin mandag 3.april og du tirsdag 11.april - 8 dager etter. Sykehusene her oppe måler jo et svangerskap til 40+2, så derfor runder jeg hele uker på lørdager. Og der du bor teller dem nok 40+3 :p Jordmora mi mente dog at jeg rundet ny uke på fredager ifht systemet på helestasjon, men det er vel en forskjell på helsestasjon og sykehusene. Syns det er så interessant å tenke at staten norge vil telle så forskjellig ut ifra hvor vi bor :hilarious:
Hahah jaa, og enda mer forvirrende når apper sier forskjellig! BV og Helseoversikt er det én dag imellom, og da jeg lastet ned Preggers ville den jo regne termin på 40+0 :hilarious: På toppen av det så tar jeg utgangspunkt i EL-terminen som er én dag foran den de satte på TUL, gadd ikke forandre på alle appene når det bare var én dag :p Mens-terminen var egentlig sånn 15.-16. da, det fant jeg meg ihvertfall ikke i når jeg testet positivt tidlig :laughing002
Men en dag fra eller til spiller ikke så mye rolle nå lenger, babyene kommer når de kommer! :joyful:

35+6

36+1

Back
Topp