Hvor langt er du på vei?

Ifølge en del kalendere så er jeg 4 uker og 4 dager idag. Er det lurt å ta en tur til legen ennå? Når burde man det? Hilsen nybegynner
Jeg er 6+4 idag og har ikke kontaktet lege enda. Tenker at jeg tar kontakt imellom uke 9-12 en gang. Men jeg er 3.gangs, så om du føler behov for tidligere legetime så kan du ringe legen å spørre når dem vil at du skal komme :)

Ifølge en del kalendere så er jeg 4 uker og 4 dager idag. Er det lurt å ta en tur til legen ennå? Når burde man det? Hilsen nybegynner
I første svangerskap var jeg i uke5 mener jeg det var. I dette satser jeg på i uke7. Må ha henvisning til fostermedisinsk på riksen, så er litt derfor. Har bestilt meg en TUL uke 8, og kommer nok til å gå mest hos jordmor.

Vi har alle vært der :joyful: og det kommer stadig nye :)
Ja, er bare så uvant for i forrige termingruppe var jeg ganske tidlig... Nå risikerer jeg jo egentlig å ende med mai-baby, hvis frøet vil sent ut. Første kom 8 dager for tidlig ift termin da, men der var det litt spesielle omstendigheter. Alle i min familie pleier å gå over. Mamma er faktisk født en måned over tida! (var litt annerledes på 50-tallet)

Ja, er bare så uvant for i forrige termingruppe var jeg ganske tidlig... Nå risikerer jeg jo egentlig å ende med mai-baby, hvis frøet vil sent ut. Første kom 8 dager for tidlig ift termin da, men der var det litt spesielle omstendigheter. Alle i min familie pleier å gå over. Mamma er faktisk født en måned over tida! (var litt annerledes på 50-tallet)
Skjønner den :p Jeg har født både 1 måned for tidlig og 9 dager før termin - så regner med at denne kan komme i mars :) Men håper faktisk at det blir en aprilbaby :)

Skjønner den :p Jeg har født både 1 måned for tidlig og 9 dager før termin - så regner med at denne kan komme i mars :) Men håper faktisk at det blir en aprilbaby :)
Sjæl! Har bursdag i april selv så kanskje blir det tidenes bursdagsgave. Hadde vært gøy, for første er unnfanget på bursdagen min, hihi.

5+6

Så koselig! Jeg tror ikke det er så nyttig for deg å dra til legen så tidlig, jeg er 6+1 på vei, og vil være 8+5 når jeg besøker legen første gang:) jeg er også nybegynner :D

Du kan kontakte legen nå. Jeg gjorde det med en gang jeg fikk positiv test. Både forrige gang og nå. Hos meg spurte de hvor langt jeg var på vei, første dag i siste mens etc. så satte de opp en time som passet. Denne gang hadde jeg time denne uka. Er i dag 5+5 (hadde egentlig neste uke, men var hos legen pga noe annet. Så han tok det i samme slengen). Har fått tatt blodprøver, sjekket diverse verdier (blant annet jern som jeg må passe på) og snakket litt om hva jeg tenker denne gang osv osv. neste time jeg har hos legen er i uke 12.

Back
Topp