Hvor langt er du på vei?

Ikke jeg heller, men leser her inne at mange får ikke korrigert den fra tul på oul... rart..
Forskning viser at fostre vokser likt frem til uke 14 ca, men deretter kan de ha litt ulikt vekst. Derfor vil målinger gjort på TUL mhp terminberegning være mer sikre enn de som er gjort på OUL. Norge er såvidt jeg vet det eneste landet som fortsatt beregner termin så sent som i uke 18-20, men når alle får TUL nå, så mener jeg det skal endres til at gjeldende termin er den fra TUL :happy:

Forskning viser at fostre vokser likt frem til uke 14 ca, men deretter kan de ha litt ulikt vekst. Derfor vil målinger gjort på TUL mhp terminberegning være mer sikre enn de som er gjort på OUL. Norge er såvidt jeg vet det eneste landet som fortsatt beregner termin så sent som i uke 18-20, men når alle får TUL nå, så mener jeg det skal endres til at gjeldende termin er den fra TUL :happy:
Tror jeg hadde blitt satt frem sånn en uke på OUL, babyen min er større enn normalt :p Ble allerede "satt frem" flere dager på TUL, for jeg hadde EL på CD10, så var deilig å slippe å måtte forklare at menstermin ikke stemte :hilarious: Så syns det var likegreit at de brukte TUL termin på meg. Skal på vekstkontroll rett før jul, så vi får se om baby fortsatt ligger litt foran! :happy:

Tror jeg hadde blitt satt frem sånn en uke på OUL, babyen min er større enn normalt :p Ble allerede "satt frem" flere dager på TUL, for jeg hadde EL på CD10, så var deilig å slippe å måtte forklare at menstermin ikke stemte :hilarious: Så syns det var likegreit at de brukte TUL termin på meg. Skal på vekstkontroll rett før jul, så vi får se om baby fortsatt ligger litt foran! :happy:
Ja, sånn sett er det bedre at vekst kontrolleres løpende hvis det er «avvik» enn at termin endres i hytt og pine :playful:

Jeg tok privat ul i uke 16+5, og da ble jeg allerede målt to dager lengre enn på TUL. Og hun var nøye, for det var en «vektsscanning», så hun målte alt. Så vet ikke hva de sier på OUL nå (eller, 2.trimesterscanning som den heter her, siden UL i uke 12 ca er like ordinær som den i uke 18-20). Men det er jo sånn sett likegyldig, siden terminen er satt. Fostre vokser som nevnt ulikt etter uke 14. Jeg vet jo spesifikt når jeg hadde eggløsning, og er satt 5 dager frem fra dette. Det er ikke fysisk mulig, da jeg var hos gyn og fikk eggløsningssprøyte, så så jo at egget ikke var sluppet. Men kanskje festet det seg tidlig? :happy:

Jeg får også ekstra scanninger for å sjekke størrelse. Og baby kommer uansett når han har planlagt. Med nr 1 ble jeg satt 5 dager tilbake, og sa visste jeg også med sikkerhet når EL var. Og hun kom allikevel 8 dager over termin :p

Når jeg tenker meg om, og leser i notatet fra tul, så fikk jeg ingen termindato da.. på notatet står bare menstermin.. men gestasjonsalder står, altså hvor stor hun målte den når jeg var på tul. Tro om jeg da får endelig termindato på oul da likevel..? Finner ut på tirsdag..
Det var litt rart egentlig. Hun sa noe om at alle målene var helt gjennomsnittlige, så hun valgte å beholde TUL-termin. Men om de ikke hadde korrigert den, hadde hun skrevet termindato istedenfor, altså én dag senere.

Så hun «gadd» ikke skifte, tolket jeg det som… men jeg klager ikke, siden da ville jeg jo havnet en dag lengre bak.

Blir spennende å se for din del!

Det var litt rart egentlig. Hun sa noe om at alle målene var helt gjennomsnittlige, så hun valgte å beholde TUL-termin. Men om de ikke hadde korrigert den, hadde hun skrevet termindato istedenfor, altså én dag senere.

Så hun «gadd» ikke skifte, tolket jeg det som… men jeg klager ikke, siden da ville jeg jo havnet en dag lengre bak.

Blir spennende å se for din del!
Jeg håper ikke de lander på menstermin, jeg vet når jeg hadde el. Det er kun to dager forskjell da, men tul målte meg til nøyaktig el-termin. Så håper ikke guttungen har vokst sakte siden da :shy:

Jeg håper ikke de lander på menstermin, jeg vet når jeg hadde el. Det er kun to dager forskjell da, men tul målte meg til nøyaktig el-termin. Så håper ikke guttungen har vokst sakte siden da :shy:
Som de sier over her så er jo TUL mer nøyaktig for terminbestemmelse. Så kanskje de faktisk vektlegger TUL!

Som de sier over her så er jo TUL mer nøyaktig for terminbestemmelse. Så kanskje de faktisk vektlegger TUL!
Men problemet er at jeg ikke fikk noen termindato sist, står bare menstermin i notatet - men gestasjonsalder på undersøkelsen var 12+4 istedet for 12+2. Såå jeg er spent :p

18+2

18+3

Hoppa fra 19+1 til 19+3 idag, tar gjerne imot de ekstra 2 dagan :love017

Back
Topp