Hvor langt er du på vei nå og hvordan er formen?

Frøkenholberg

Betatt av forumet
Jeg er 9+2 i dag i forhold til beregning sist tul. Har ingen barn fra før, men 1 MA tidligere i år som startet med mavekramper i uke 6 så derfor følger de meg veldig tett denne gangen heldigvis!
Har hatt magesmerter denne gangen, men ikke hver dag og ikke like sterke så håper alt står bra til på mandag når jeg skal inn til ul igjen!
Håper jeg snart kan få litt roligere følelse rundt svangerskapet så jeg kan begynne å glede meg til alt:Heartred

Går veldig forsterket luktesans, og det er lite mat som frister, men appetitten er god og er litt småkvam, men spyr ikke så jeg er superheldig denne gangen og håper det er et bra tegn!
 
Jeg er 11+2 i dag. Formen er litt på vei opp igjen nå, de siste par dagene. Jeg har slitt veldig med kvalme og oppkast og har gått ned 6 kilo.. Håper det snur nå :) Ellers er det fortsatt uvirkelig, og jeg tør ikke slippe gleden løs før tul neste uke.

Så fælt med MA, men veldig bra du får tettere oppfølging nå! :Heartred
 
11+2. formen er ræva, orker ingenting. Jobb-hjem-legge seg på sofaen- kose med minste mann- legge meg selv. Ikke akkurat en spennende hverdag :p
Håper den tar seg opp snart.
Men hvis dette svangerskapet er likt forje så blir det bare verre! :p
 
9+0. Kvalm men har heldigvis sluppet unna oppkast enn så lenge! Veldig glad for det. trøtt og orker veldig lite:eek:
 
8+3 :) Formen er litt opp og ned. Men foreløpig mye bedre enn med nr. 1. Dette er nr. 2 forresten. Litt kvalme som kommer og går, men ikke så ille lengre. Hadde heldigvis 1 uke ferie, ellers tror jeg at jeg hadde måtte ty til sykmelding. Nå har jeg jobbet 1 uke etter ferien og i går var jeg så sliten at jeg viste ikke om jeg kom meg på jobb i dag. Men ble jeg dro:) Har liksom litt dårlig samvittighet for kollegaen som blir alene dersom jeg blir hjemme. Men mannen pushet litt i går på at jeg kanskje burde sykmelde meg litt, for han vil ikke at jeg skal presse meg. Så må tenkte litt det tror jeg. Skal på TUL om 12 dager:nailbiting::D Håper alt står bra til, og da skal vi begynne å fortelle kommende onkler/tanter/søskenbarn og kollegaer :)
 
10+6 etter målinger på forrige ultralyd. Formen er elendig... ingen energi, og kvalm hele tiden. Fått postafen hos legen, og det virker som den heldigvis holder det verste oppkastet vekk. Håper virkelig det snur snart!
 
10+1, formen er helt fin og det har den vært hele tiden:) Har overhodet ingen symptomer eller plager,,,,noe som selvfølgelig bekymrer litt..
Men dette er mitt 4.barn og de tidligere svangerskapene har vært like symptomfrie, og resulterte i tre friske fine barn ;)
Føler meg nesten litt ekkel som skriver dette, men jeg syns faktisk det hadde vært betryggende å være litt kvalm,trøtt osv, for da hadde jeg faktisk følt meg gravid..! Nå føler jeg meg jo akkurat som ellers:wacky: Skal på ultralyd 7.nov... og KUB før det en gang.. Da blir det nok mer virkelig:joyful:
 
8+0. Formen er veldig varierende, jeg sliter mye med bekkenet og noen dager er jeg bare sengeliggende pga smerter. Andre dager er jeg bare helt utkjørt og tom. Kroppen føles som man er skikkelig fyllesyk og har gått en 30 km fjelltur. :banghead:
På gode dager klarer jeg å ta med hunden på en liten tur eller ta en tur på butikken :)

uff, dette var skikkelig sytete av meg! :rolleyes:
 
12+0. Kvalmen har heldigvis begynt å avta! Nå er jeg kun småkvalm til tider og det blir verre når jeg er trøtt eller sulten, så nå er den enklere å "kontrollere". Kroppen er sliten, men det er jo ikke så rart når jeg omtrent bare har lagt på sofaen i 5 uker... Blir fremdeles fort sliten av små anstrengelser som å dusje, gå opp trapper, støvsuge. Er en del svimmel og har god luktesans. Det som plager meg mest nå er smerter i ryggen/bekkenet. Det har forverret seg samtidig som kvalmen avtok. Men jeg klarer endelig å fungere litt igjen og er lykkelig over at jeg nå kan jobbe 50% :happy:
 
9+0 i dag med avtagende symptomer og mye brun utflod som kommer (sorry detaljer)
Har oppfølging med ul på mandag og prøver å innstille meg på en ny MA :(
Høre fælt ut når jeg sier det men gi meg heller en sa enn MA altså, det er det verste dritet jeg har vært med på :( sorry klagingen, jeg kjenner bare at jeg er helt psykisk nedbrutt nå...
 
9+0 i dag med avtagende symptomer og mye brun utflod som kommer (sorry detaljer)
Har oppfølging med ul på mandag og prøver å innstille meg på en ny MA :(
Høre fælt ut når jeg sier det men gi meg heller en sa enn MA altså, det er det verste dritet jeg har vært med på :( sorry klagingen, jeg kjenner bare at jeg er helt psykisk nedbrutt nå...
MA er mye verre enn SA synes jeg også. Det kan jo være at alt er bra da. Håper på det.
 
8+6... dagene tilbringes på sofaen.. mye dårlig med kvalme ... bekymrer meg for om jeg har begynnende SA..
 
Mellom uke 6 og 7 tror jeg.
Uggen, litt trøtt men ok form.
 
10+1. Jeg er fortsatt trøtt og har ikke så mye energi igjen etter jobb. Ellers kan jeg ikke klage, og jeg føler meg utrolig heldig som ikke er plaget med kvalme!
 
10+1, med elendig form. Kvalme og oppkast hele døgnet. Går litt opp og ned, men er stort sett helt invalidiserende. I dag har jeg dusjet, og det er en seier :dance008
 
9+2, tvillinger

Er heldigvis lite kvalm, men den kommer og går i bølger. Brekker meg lettere og kaster opp en gang ca. annenhver dag. Er litt trøttere enn vanlig, men det har nok også sammenheng med at jeg våkner hver natt og ligger våken en stund. Jeg jobber fortsatt 100 % og det går foreløpig fint :happy:
 
12+1, spyr hver dag. Gått ned 7kg hittil :meh: fra 63kg til 56.. Jeg forsvinner snart :( er 167 høy, så legen min begynner å bli bekymra og litt usikker på hva vi skal gjøre med det. Er så tynn nå at det ser sykelig ut. Ikke veid så lite som det her siden tenårene..
Vært sykmeldt i 6 uker nå.
 
12+2 nå. Har vært sengeliggende siden uke 5. Slet mye med kvalme frem til uke 10, å har fått zofran fra legen siden da. Fortsatt sengeliggende, men spyr ikke 30 ganger om dagen lenger :smiley-bounce016

har også vært sykemeldt fra en mnd før positiv test pga andre årsaker og legen vil ikke friskmelde meg med det første.
 
7+4 og er fortsatt i dårlig form. Idag er formen litt bedre, men ellers er jeg helt hinsides trett, kvalm og uggen :arghh:
 
Back
Topp