Hvor langt er dere kommet i forberedelsene?

I dag er barnerommet blitt vasket fra gulv til tak og nyvaskede gardiner er hengt opp. Begynner å ta form ;):happy::)smiley-chores003:smiley-chores007:smiley-chores011
 
Først i dag har jeg vasket babyklærne. Bilstol, vugge og vogn er foreløpig nedpakket inne på gjesterommet. Mangler å skru opp vogna, pakke fødebag og forberede meg selv mentalt for fødsel og til å bli tobarnsmor [emoji14]
 
Har hentet min første babypakke fra apoteket[emoji122] [emoji122] [emoji122]
 
Nå har jeg vasket alt av klær. Har igjen at overetasjen blir ferdig oppusset. Har for øyeblikket ikke bad. Barnerommet må innredes og vaskes men har ikke noe hast. Ellers er alt av utstyr i hus. Bare og skru sammen møbler, men så lenge ting er klart til jeg er i uke 36 om fire uker så tar jeg det med ro :)
 
Jeg har mål om å være ferdig til uke 37. Da begynner permisjonen min. 12 dager til..
Har kommet et stykke på vei nå da. Mest kos igjen :joyful:
 
Endelig kom vogna i posten, så da er det aller meste på plass. :) Fikk vasket trekk osv til leandervuggen og voksiposen i helga, så da er det også klart. Gleder meg til å ta det i bruk igjen. ❤️
 
Mangler å pakke fødebaggen nå! Har også ca en klesvask med babyklær igjen.
 
Kjenner at jeg ligger litt etter dere, men har ikke termin før helt i slutten av april. Her tenker jeg å bruke påskeferien på å vaske klær og pakke fødebagen. Vi har alt i hus etter eldstemann, så det eneste som gjenstår er en siste vask av ting som trekk til vogn, bilstol, saueskinn og babysete. Vi får krysse fingrene for at han ikke kommer tidlig ;)
 
Nå er det igjen å skjære til madrass til vugga og re den opp, sette opp Tripp-trapp-stolen, kjøpe myggnett, kjøpe evt gardiner til kommende barnerom, og omrokkere litt i kommoder siden vi har fått en til. Men jeg vil vel egentlig si at alt er så godt som klart for at det kan komme en baby nå altså :D
 
Last edited:
Da er vi ferdig med alt. Til og med pakka baggen idag[emoji6]
 
Vi mangler å sette bilsetet i bilen og sette opp/re opp bedside criben. Ellers er vi veldig klar for en liten baby i hus nå. :love7
 
Nå er bilseter/baser montert i begge bilene, stellebordet montert (må vente med å fylle det opp til vi skal bruke det, badet er trangt som det er), alt vaska. Så skal jeg snart klappe opp bedside crib'en og re opp i den, vugga og vogna. Baggen står klar, jeg er klar og pappaen er klar. Bare veeeeeentinga igjen...
 
Egentlig bare bilspeilet som er igjen! Burde vaske leker kanskje...og skru opp en skrue i taket som hengekøya til Winter skal henge i i stua.

Ellers er det å ta det med ro i dag og føde i morgen...hmmm...dette blir rart :) Vet jo til og med hva man går til, men tror søvn, bæsj og amming blir det store sjokket fremover selv om det ikke er lenge siden sist runde [emoji173]
 
Herlighet, dere er jammen flinke! Her er ingenting klar ennå.. jeg mener INGENTING! Har ikke kjøpt
noe som helst, ikke hentet ned noe fra loftet, ikke funnet noe frem. Vet vi har alt vi trenger, må bare komme i gang!
 
Alt e ferdig, pakka og klart.... Vekkerklokka skal vekke mannen og meg klokka 6...Men her ligger jeg- lys våken!
Bagen er pakket, setet er festet i bilen, bilen er ryddet og vasket, huset er støvsugd og vaska, snæksen er handlet, barnevakt mormor er kommet....Nervene er på plass; så, da er vi vel klar da?
 
Alt e ferdig, pakka og klart.... Vekkerklokka skal vekke mannen og meg klokka 6...Men her ligger jeg- lys våken!
Bagen er pakket, setet er festet i bilen, bilen er ryddet og vasket, huset er støvsugd og vaska, snæksen er handlet, barnevakt mormor er kommet....Nervene er på plass; så, da er vi vel klar da?
Lykke til!!!
 
Alt e ferdig, pakka og klart.... Vekkerklokka skal vekke mannen og meg klokka 6...Men her ligger jeg- lys våken!
Bagen er pakket, setet er festet i bilen, bilen er ryddet og vasket, huset er støvsugd og vaska, snæksen er handlet, barnevakt mormor er kommet....Nervene er på plass; så, da er vi vel klar da?
Masse lykke til!
 
Har prøvd og sette sammen stellebordet i dag... men den jævla dritten som det sto at skulle være lett og montere var alt annet enn det. Sparer resten til mannen xD
 
I går bestilte vi bedside seng! Første store innkjøpet[emoji122]
 
Back
Topp