Hvor langt er dere kommet i forberedelsene?

Har nesten alt i hus, men nedpakket. Mangler vogn til lillesøster. Storesøster bruker sin i bhg. og har kun ei sportsvogn heima som ho sover i.
Maler på rommet hennes no, og håper det blir litt ordnings når det er klart.
 
I dag har Bleier, Engangskluter,Badeolje og stumpsalver flytter inn i egen skuff på badet.
Har også ryddet fri to hyller på kjøkkenet, hvor det foreløpig kun står to Tåteflasker, men hvor det sikkert skal fylles opp litt etterhvert. Har også som mål at hele kommoden til lillegutt skal tømmes i løpet av kvelden. Har tømt to av tre skuffer, så burde gå greit. Vaske klærne som skal oppi der får vente litt. Det tror jeg ikke jeg gjør førret permisjonstiden begynner. Fortsatt 5 uker igjen til det. Ellers mangler vi fortsatt vogn og seng, og mye smått.. gleder meg til å starte litt på det lille gutterommet, men tar det litt etter hvert . Snart vinterferie :happy:
 
Vet noen av dere om det er vits å ha litt morsmelkerstatning i hus, bare sånn i tilfelle? Mannen insisterer veldig på det, men jeg er litt redd for at vi kommer til å bruke det til letteste utvei om ammingen ikke helt fungerer i starten..
 
Har fått handlet inn det mest nødvendig nå tror jeg, men har ikke begynt å ta ut av esker/montere/vaske etc enda... tenker å vente med det til det er ca en mnd igjen..... gleder meg veldig til det :smiley-bounce012
 
Vet noen av dere om det er vits å ha litt morsmelkerstatning i hus, bare sånn i tilfelle? Mannen insisterer veldig på det, men jeg er litt redd for at vi kommer til å bruke det til letteste utvei om ammingen ikke helt fungerer i starten..
Jeg er enig med deg Tigerlilje; la det være til du vet hvordan det går med ammingen!
Dersom det skjærer seg, kan dere kjøpe på vei hjem fra sykehuset :)
Da mine var nyfødte og jeg stresset med ammingen innimellom, pga såre brystvorter eller annet; lagde jeg litt sukkervann til babyen, for å stagge sulten og for å kjøpe meg selv tid til å hente meg inn og gå på med nytt mot [emoji4]
 
Vet noen av dere om det er vits å ha litt morsmelkerstatning i hus, bare sånn i tilfelle? Mannen insisterer veldig på det, men jeg er litt redd for at vi kommer til å bruke det til letteste utvei om ammingen ikke helt fungerer i starten..
Min jordmor anbefalte meg å kjøpe et par pakker ferdigblandet morsmelk på forhånd,som kunne stå klar hvis utmattelsen kom og man trengte å stå over en amming eller to. Ikke veit jeg, for vårt første barn, men vi har nå tenkt til å gjøre det.
 
Ja nå er det en stund siden vi har skrevet i denne tråden. Tida går utrolig fort nå, og det hadde vært spennende med en oppdatering på hvordan vi ligger an i forberedelsene nå.
Her går det sakte men sikkert fremover. Vinterferie som skylle være sååå effektiv, gikk for det meste med til klatring, hyttetur og kjæreste tid. Men det var helt klart verdt det. Etter vinterferien har jeg derimot fått litt fart på sakene igjen. I går kom hardbagen til barnevogna vår, og den er nå montert og festet. Det kommende barnerommet har blitt ryddet for alle andre ting og er nå klart til å vaskes. I kommoden ligger klærne pent på plass, og jeg gleder meg til å tusle litt der inne i dagene fremover. Ellers mangler vi fortsatt seng og Badebalje. Skal ikke ta så lang tid før det også er på plass. Bare to uker igjen til permisjon, og da håper jeg alt er på plass. Ellers har jeg noen små koseprosjekter på gang. strikkeprosjekter og reparasjon av en gammel gyngehest jeg vil ha på barnerommet. Men slikt er jo bare kos. Dere da??
 
Alt av "store ting" er i hus (barnevogn, vugge, bedside crib, stellebord, tripp trapp, osv.). Og ting står for det meste klart (om ikke pakket opp, så er de iallefall spredd rundt inne i leiligheten). Har vaska dyner, vognposer, saueskinn og sengetøy, men har til gode å vaske håndklær, kluter og klær. Klær er forøvrig også det siste som må gås gjennom og ta en siste kjøperunde - for der har vi ikke alt.. Har heller ikke stelleveske til vogna..
 
Vi har handlet inn det meste, men det er stadig småtterier igjen. Utrolig lei av den handlelista om dagen [emoji14] Ellers er alt av store ting handlet inn, men det er ikke skrudd sammen, så det skal jeg vel begynne med så smått fremover. Alle klær, minus noen bunker etter babyshower ++, er vasket og ryddet på plass. Stelleplassen nede er vel så godt som ferdig, mens oppe trenger jeg noen bokser og diverse for å få et bedre system. Og så må vi hente en gammel vugge vi får låne. Fødebaggen må pakkes. Det blir mye planlegging i hodet mens jeg ligger på sofaen. Bekkenet begrenser progresjonen veldig [emoji14]
 
Alt er i hus, men diskuterer fortsatt med meg selv om jeg skal kjøpe lammeskinn eller ei..

Alt er vaska unntatt vognposen, mangler å hente bilstol og babysetet til tripp trappen. Og så lå stellebordet monteres. Så, jeg er helt klar! Vel... bare storesøster får av gipsen.
 
Alt er klappet og klart, nesten. Må pakke fødebagen og kjøpe bleier. Vi mangler også babycall, men vi har ikke så stor leilighet, så blir ikke noe problem sånn riktig med en gang. Også må vi sette opp bedside criben, det gjør vi sånn om et par uker :D
 
Hehe.. Ja lista blir stadig lengre når man leser Hva andre har og har gjort. Stelleveske ja.. Også var det føderal som skulle pakkes.. Og lammeskinn til vogna.. Og regntrekk.. Baby calling dropper jeg enn så lenge.og det tror jeg at jeg gjør med Tripp trapp også. Kan komme etter hvert.. Tror jeg :hilarious:
 
Ja nå er det en stund siden vi har skrevet i denne tråden. Tida går utrolig fort nå, og det hadde vært spennende med en oppdatering på hvordan vi ligger an i forberedelsene nå.
Her går det sakte men sikkert fremover. Vinterferie som skylle være sååå effektiv, gikk for det meste med til klatring, hyttetur og kjæreste tid.

Vet det er off topic, men må spørre, hvor klatrer du og kunne du tenkt deg å være med på barselklatring om du bor i nærheten av Drammen eller Oslo når den tid kommer?!?!
 
Vet det er off topic, men må spørre, hvor klatrer du og kunne du tenkt deg å være med på barselklatring om du bor i nærheten av Drammen eller Oslo når den tid kommer?!?!
Hei. Bor og klatrer i oslo. Du da? Bir du i drammen? Er veldig gjerne med på barselklatring når den tid kommer. Både inne og ute når det blir varmere i været. :happy: nå ble jeg glad :joyful:
 
Her er alt utenom regntrekk til vogna i hus :)
Idag ordna meg og jenta mi på 5 år stelleplass til bittelillesøster...Klærne er brettet og bleiepakken er kjøpt inn, brystpumpa kom i posten igår, så da er det bare fødebagen igjen [emoji6]
Har jo termin 8.april, men slik det ser ut nå- blir det fødsel i uke 38....Og det er BARE 3 uker til!!! [emoji23]
 
Stelleplass, bilsete og barnevogn har vi etter storebroren, ellers er ingenting på plass.
 
Hei. Bor og klatrer i oslo. Du da? Bir du i drammen? Er veldig gjerne med på barselklatring når den tid kommer. Både inne og ute når det blir varmere i været. :happy: nå ble jeg glad :joyful:

Bor og klatrer i Drammen, men vi kan møtes begge steder :) Er så mye renere og roligere i Drammen! Vi kan teste ut både inne og uteklatring etter hvert. [emoji4][emoji4][emoji4]
 
Vet det er off topic, men må spørre, hvor klatrer du og kunne du tenkt deg å være med på barselklatring om du bor i nærheten av Drammen eller Oslo når den tid kommer?!?!
Du, din Duracellkanin!! [emoji16] [emoji15] [emoji8]
 
Bor og klatrer i Drammen, men vi kan møtes begge steder :) Er så mye renere og roligere i Drammen! Vi kan teste ut både inne og uteklatring etter hvert. [emoji4][emoji4][emoji4]
det blir bra! Kom akkurat fra klatring nå. Begynner å bli tungt, men tenker på alle musklene jeg bygger også er det så gøy at jeg klarer ikke å holde meg unna. Er så heldig at jeg fortsatt er i storform uten en eneste plage,så koser meg og nyter hvert sekund.
 
Back
Topp