Hvor lang tid har du brukt på å bli gravid?

Sluttet på ppiller i mai, men fikk ikke TR før september. Prøvde første mulighet etter dette, hoppet deretter over neste pga operasjon, og prøvde igjen denne PP, så gått relativt bra når kroppen fikk stabilisert seg. Første gang jeg er gravid og håper den lille sitter hele veien :Heartred:Heartred:Heartred

Sluttet på prevensjon i Mai 2020, og lot kroppen tilpasse seg og begynte prøving i September. Pp4 så satt den! Svært overraskende for jeg har pcos og forventet at dette skulle ta mye lengre tid

Sluttet med pillene i januar, men er litt usikker på hvor mange reelle forsøk vi har hatt. Begge er mye borte på jobb, så er mange mnd det ikke har klaffet med tanke på EL. Kjøpte heller ikke EL tester før nå i november og har hatt litt variabel syklus. Traff tydeligvis denne gangen, kom faktisk litt brått på selv om det er lenge siden vi bestemte oss for å slutte med prevensjon. Utrolig glad, men foreløpig litt i sjokk tror jeg;)

Sluttet med pillene i januar, men er litt usikker på hvor mange reelle forsøk vi har hatt. Begge er mye borte på jobb, så er mange mnd det ikke har klaffet med tanke på EL. Kjøpte heller ikke EL tester før nå i november og har hatt litt variabel syklus. Traff tydeligvis denne gangen, kom faktisk litt brått på selv om det er lenge siden vi bestemte oss for å slutte med prevensjon. Utrolig glad, men foreløpig litt i sjokk tror jeg;)
Kjenner igjen det med at det kom brått på selv om man prøver:p Jeg gikk og ventet på innsett med IVF i januar og vi prøvde bare sånn for ordens skyld, så jeg skvatt litt når jeg testet positivt samme morgen som vi skulle reise av gårde til svigers på juleferie :hilarious:

Kjenner igjen det med at det kom brått på selv om man prøver:p Jeg gikk og ventet på innsett med IVF i januar og vi prøvde bare sånn for ordens skyld, så jeg skvatt litt når jeg testet positivt samme morgen som vi skulle reise av gårde til svigers på juleferie :hilarious:

Så fantastisk, gratulerer så mye! Utrolig rar følelse å se en positiv test, jeg er så spent på tiden fremover.

Så fantastisk, gratulerer så mye! Utrolig rar følelse å se en positiv test, jeg er så spent på tiden fremover.
Gratulerer til deg også! Det kommet til å bli mange spennende «første gang»-opplevelser fremover:Heartred

1 år.. men har blitt gravid to ganger før og mistet. Tok 4 mnd etter siste abort

Fikk positiv test 49 dager etter jeg tok ut spiralen, så ganske raskt:Heartpink

Sluttet på p-piller i begynnelsen av november, men fikk aldri mensen :hilarious:

Sluttet på p-piller september 2019, (PP3) ble gravid januar 2020, MA i uke 10 - faktisk på dagen som det ble lockdown i Norge lå jeg inne til utskraping. Det tok litt tid før kroppen kom seg igjen, gravid igjen i mai, endte i SA, gravid igjen i august endte også i SA. Begynte utredning for ufrivillig barnløshet nå i oktober, og fikk beskjed om at samboer hadde litt treige svømmere, men at de ønsket at vi fortsatte å prøve frem til februar. Og jammen sitter vi her nå igjen med positiv test igjen!
Sammenlagt er det vel PP15, og er vel 4+2 i dag. Så nå får vi heldigvis tett oppfølgning hele veien! Og får forhåpentligvis se hjerte banke allerede 13.januar❤️

Last edited:
Gikk på første forsøk ❤️
Gått uten p-piller i over et år, men ikke prøvd å bli gravid, så har tatt andre forhåndsregler i den perioden. Så når vi først startet gikk det med en gang. Evig takknemlig for det!

Brukte 2 1/2 år på førstemann, som endte med ivf. Denne gangen ble jeg gravid uten å egentlig ha prøvd. Har hatt svært lange sykluser i mange år, men etter stor vektnedgang i høst hadde jeg noen mnd på rad med normal syklus. Hadde sex noen dager før eggløsning, som tydeligvis gjorde susen.

Last edited:
Første gang ble jeg gravid med p-pillen. Denne gangen ble jeg gravid da vi hadde samleie èn gang uten prevensjon, og tenkte det gikk fint..:angelic:
Var ikke helt etter planen, men det går fint når det først har skjedd.
Så prøveperiode 0, kanskje?o_O

Tok ut spiral 12 november! Fikk mensen 3 desember og vips så ble jeg gravid på pp1! :D nesten for godt til å være sant :)

Tok ut spiral i oktober, så det satt på tredje mulige. Men ikke aktiv prøving de første to månedene..
Første gang tok det over et år inkl. en SA. Andre gang rakk jeg ikke få mensen etter spiraluttak før jeg var gravid.

Ble gravid i pp1 denne gangen ❤️ Ble gravid i pp5 med storebror, så føles litt for godt ut til å være sant. Redd for at det er det og at noe skal gå galt :sorry: Noen som har solskinnshistorier om andre som har vært gravid like mange ganger som de har barn og aldri har opplevd å miste? :angelic:

Back
Topp