Hvor lang tid har du brukt på å bli gravid?

Ananas30

Elsker forumet
Septemberlykke 2021
Vi sluttet på prevansjon i juni og hadde vår første pp slutten av juni. Rakk 7 pper før den satt :) Er også overvektig og gikk ned I vekt i oktober/november, så mulig det hjalp på :)
 
Last edited:
Sluttet på prevensjon for ganske nøyaktig et år siden, ble gravid i pp4, men mista i uke 8-9 (juni). Deretter tok det 6 mnd og 4 pp (lange sykluser etter MA) å bli gravid på nytt. Gravid på første runde med Letrozol etter stabilisering av nyoppdaget lavt stoffskifte først :)
 
Dette var pp 7 som aktive prøvere, men har vært uten prevensjon siden nr 1 ble født i november 2018.

Har pco og lange sykluser på 40+ dager, så lenge å vente mellom hver mulighet.
Ble gravid i august i pp 4, men mistet bare 5+3.
 
Sluttet på p-piller sommeren 2019, og har vært gjennom en SA og en MA. Håper det går denne gangen! :shy:
 
Brukte ca to år for å bli gravid første gang. Ble utredet med mistanke om pcos og henvist til IVF. Drev med lavdose-stimulering og sprøyter i 6 mnd pga lang venteliste, og så ett mislykket forsøk før jeg ble gradvid naturlig i juli 2017, rett før neste forsøk! Dro på ferie og lot humla suse og DA satt den, og fikk lillegull mars 2018:Heartblue

Har gått uten prevensjon siden da, og hatt et håp om at vi skulle klare det naturlig en gang til (fordi IVF er sånn påkjenning både mentalt og fysisk). Begynte å prøve for alvor i januar i år, uten hell. Bestemte oss derfor for å starte opp igjen IVF/fryseforsøk i oktober. På nytt litt venteliste, så avtalte et forsøk i januar 2021. Men jammen satt den igjen i desember, blir vel pp 11 i denne runden :woot:

Føler at fertilitetsproblemer har ligget og lurt i bakhodet nå de siste fem-seks åra. Så hvis dette går hele veien og vi får lillegull nr 2, så sier jeg meg vel fornøyd og legger eggstokkene på hylla :hilarious:
 
Sluttet på prevensjon høsten 2019. Det tok nesten nøyaktig ett år med aktiv prøving :happy:
 
Gikk på første pp, ble nesten litt sjokkert at det gikk så fort. Har pcos og prøvd mange år med tidligere barn. Men forskjellen denne gangen er at jeg har gått en del ned i vekt så tror det hjalp meg :)
 
Begynte å prøve i november 2019, gravid i PP3, men mista i veke 12. Gravid igjen på PP5 etter det:)
 
Sluttet på p-piller i juni, ble gravid i starten av september, mistet 5+1. Ble gravid igjen i oktober, mistet 5+1-2. Og ble gravid igjen i november og er i dag 5+5:smiley-angelic001
Veldig tett, men det er fordi at det alt gikk greit etter SA’ene, og fikk beskjed av ei venninne (som er jordmor) at det var bare å fortsette å prøve om hodet var klar for det:shy: Så da gjorde vi det, uten og vente på mens i mellom:happy:
 
Begynte å prøve i okt/nov 2018, ble gravide etter ganske nøyaktig 1 år, oktober 2019. Mistet i MA des 2019 (skulle vært 9-10 uker, gyn så ikke tydelig foster, hadde «klappet sammen», mulig dødt et par uker før). Prøvde videre, gravid i september 2020, SA (vet ikke når egentlig, hcg steg i flere uker før det sank igjen, så mellom uke 4-6 kanskje?)
Over 2 år nå :banghead:

Edit: ser at jeg kan virke litt negativ, det er fordi jeg spotter..
 
Last edited:
Ser det er flere av dere som har hatt en vanskelig veg for å få barn. Noen har mistet og noen har brukt lengre tid. Håper alle spirene henger seg godt fast til september <3
eg har vel vore veldig heldig å blitt gravid på første forsøk..men kjenner eg er litt meir engstelig denne gangen.
 
Jeg har vært så usikker på om jeg skal skrive inn her, siden jeg blør litt.. Men la gå.

Vi har prøvd i over 2 år, kom endelig i gang med IVF, og hadde innsett av egg 10. desember.
Foreløpig tester jeg positivt, noe som jeg aldri har opplevd før:Heartred
Samtidig er jeg urolig, har blødd litt siden 24 desember, de siste dagene har jeg tørket gammelt blod.

Jeg krysser fortsatt fingrene, både for dere og for meg og håper med hele mitt hjerte at dette går veien:smiley-angelic001
 
Jeg har vært så usikker på om jeg skal skrive inn her, siden jeg blør litt.. Men la gå.

Vi har prøvd i over 2 år, kom endelig i gang med IVF, og hadde innsett av egg 10. desember.
Foreløpig tester jeg positivt, noe som jeg aldri har opplevd før:Heartred
Samtidig er jeg urolig, har blødd litt siden 24 desember, de siste dagene har jeg tørket gammelt blod.

Jeg krysser fortsatt fingrene, både for dere og for meg og håper med hele mitt hjerte at dette går veien:smiley-angelic001
Håper det er uskyldig blødning på oss begge :Heartred
 
Denne gangen satt spiren (forhåpentligvis!) i pp4. De to gangene før jeg har vært gravid tidligere satt den i pp1.
 
Jeg har vært så usikker på om jeg skal skrive inn her, siden jeg blør litt.. Men la gå.

Vi har prøvd i over 2 år, kom endelig i gang med IVF, og hadde innsett av egg 10. desember.
Foreløpig tester jeg positivt, noe som jeg aldri har opplevd før:Heartred
Samtidig er jeg urolig, har blødd litt siden 24 desember, de siste dagene har jeg tørket gammelt blod.

Jeg krysser fortsatt fingrene, både for dere og for meg og håper med hele mitt hjerte at dette går veien:smiley-angelic001
Jeg drev også på i 2+ år på førstemann, og vet hvor tungt det er med alle oppturene og nedturene med IVF. Unner deg så inderlig at spiren sitter nå :Heartred:Heartred
 
Jeg sluttet på p-piller i august 2016. Hadde første ivf forsøk april-mai 2018, og 4 uttak og innsett nå i desember :) forskjell på siste forsøk er at før uttak fant de en infeksjon i livmoren så jeg fikk en antibiotikakur. Tror nok den har hjulpet godt på :) håper spiren holder til september!
 
Jeg sluttet på p-piller i august 2016. Hadde første ivf forsøk april-mai 2018, og 4 uttak og innsett nå i desember :) forskjell på siste forsøk er at før uttak fant de en infeksjon i livmoren så jeg fikk en antibiotikakur. Tror nok den har hjulpet godt på :) håper spiren holder til september!
 
Tok ut spiral i begynnelsen av oktober så denne gangen gikk det på pp3:)
 
Aktiv prøving i ett år, 6 mnd med Letrozol. (Spiren satt uten Letrozol)
 
Dette var pp 7 som aktive prøvere, men har vært uten prevensjon siden nr 1 ble født i november 2018.

Har pco og lange sykluser på 40+ dager, så lenge å vente mellom hver mulighet.
Ble gravid i august i pp 4, men mistet bare 5+3.
Jeg har også pco. Får litt færre sjanser da :/
 
Back
Topp