Masse lykke tilFikk ulestimert til 4,6 kg idag. Igangsatt nå med ballong som allerede er sykt vond
så dette blir spennende.. Overlever jeg smertene videre lurer jeg på
![]()

Bare å holde ut, så får dere snart møte lille mirakelet

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Masse lykke tilFikk ulestimert til 4,6 kg idag. Igangsatt nå med ballong som allerede er sykt vond
![]()

Masse lykke til!Fikk ulestimert til 4,6 kg idag. Igangsatt nå med ballong som allerede er sykt vond
![]()

Oj, var det i dag du skulle igangsettes uansett? Hvor langt er du på vei?
Masse lykke til! Snart er verdens beste premie i armene❤

Tvi tvi med restenEr 38 uker i følge meg selv i går og 38+4 i følge oul.Er ivf baby så tror jeg har rettLegges inn nå og ballongen ble dratt ut! Bare glad for at de 7 timene i går faktiak var rier som gjorde noe fornuftig da ballongen er 3 cm
så nå gjenstår bare resten..
håper det går jevnt framover med deg fra nå 
Heia heiaTusen takkTvi tvi med restenhåper det går jevnt framover med deg fra nå
Heia heia

Hvordan går det med deg/dere?Fikk ulestimert til 4,6 kg idag. Igangsatt nå med ballong som allerede er sykt vond
![]()

Nja. Ting tar tid og det har vært grusomt hardt. Ballongen fikk jeg på mandag og fikk tette rier i 7 timer. Så helt stopp. På sykehuset fikk de dratt den ut og jeg hadde 3 cm åpning. Fra tirsdag til idag har jeg fått 8 vaginal tabletter ( i går to og to i slengen). Ingen effekt før klokken 18 i går da fikk jeg konstante tette rier med 10-20 sek pause og har hatt det til ca kl 07 i dag. Værste smerte opplevelsen jeg noen gang har hatt og det tæret veldig på psyken når man ikke kan få epidural før 4+ cm. Så plutselig dabbet riene omtrent helt av og har vært fraværende. Nå blir det å ta vannet så da får vi se om det skjer noe mer. Så min opplevelse foreløpig av igangsettelse er så som så. Det tærer på psyke og krefter. Prøver å være positiv og se gevinsten men har fått kjenne på for mye av langvarig smerte at den opplevelsen fortsatt overdøyer premien som kommer. Burde ha tatt positiv fødselskursHvordan går det med deg/dere?![]()
Håper du nærmer den målstreken, og snart har premien i armeneNja. Ting tar tid og det har vært grusomt hardt. Ballongen fikk jeg på mandag og fikk tette rier i 7 timer. Så helt stopp. På sykehuset fikk de dratt den ut og jeg hadde 3 cm åpning. Fra tirsdag til idag har jeg fått 8 vaginal tabletter ( i går to og to i slengen). Ingen effekt før klokken 18 i går da fikk jeg konstante tette rier med 10-20 sek pause og har hatt det til ca kl 07 i dag. Værste smerte opplevelsen jeg noen gang har hatt og det tæret veldig på psyken når man ikke kan få epidural før 4+ cm. Så plutselig dabbet riene omtrent helt av og har vært fraværende. Nå blir det å ta vannet så da får vi se om det skjer noe mer. Så min opplevelse foreløpig av igangsettelse er så som så. Det tærer på psyke og krefter. Prøver å være positiv og se gevinsten men har fått kjenne på for mye av langvarig smerte at den opplevelsen fortsatt overdøyer premien som kommer. Burde ha tatt positiv fødselskurs![]()

Uffda.. Så kjedelig å høre at det tar så lang tid og at du har så mye vondtNja. Ting tar tid og det har vært grusomt hardt. Ballongen fikk jeg på mandag og fikk tette rier i 7 timer. Så helt stopp. På sykehuset fikk de dratt den ut og jeg hadde 3 cm åpning. Fra tirsdag til idag har jeg fått 8 vaginal tabletter ( i går to og to i slengen). Ingen effekt før klokken 18 i går da fikk jeg konstante tette rier med 10-20 sek pause og har hatt det til ca kl 07 i dag. Værste smerte opplevelsen jeg noen gang har hatt og det tæret veldig på psyken når man ikke kan få epidural før 4+ cm. Så plutselig dabbet riene omtrent helt av og har vært fraværende. Nå blir det å ta vannet så da får vi se om det skjer noe mer. Så min opplevelse foreløpig av igangsettelse er så som så. Det tærer på psyke og krefter. Prøver å være positiv og se gevinsten men har fått kjenne på for mye av langvarig smerte at den opplevelsen fortsatt overdøyer premien som kommer. Burde ha tatt positiv fødselskurs![]()
Og husk, disse smertene og all frustrasjonen blir SÅ fort glemt at det må oppleves for å tro det..! Lykke til..!
Du er snart i mål
Jeg har jo ingen erfaring med at det er ren lykke etterpå enda i og med at dette er min førsteUffda.. Så kjedelig å høre at det tar så lang tid og at du har så mye vondtDet er viktig å prøve å være positiv og tenke på at dere snart får treffe lille gullet
Men herregud, jeg har da selv tenkt under riene at «dette her var faen meg ingen god idé»
Og husk, disse smertene og all frustrasjonen blir SÅ fort glemt at det må oppleves for å tro det..! Lykke til..!
Du er snart i mål
Å ta vannet har vært VELDIG effektivt i alle mine igangsettinger![]()
Nettopp…! Det er helt forståelig at du føler som du gjørJeg har jo ingen erfaring med at det er ren lykke etterpå enda i og med at dette er min førsteså tror det bidrar til at man ikke ser situasjon på den måten for min del. Men jeg er ganske sikker på at du har helt rett
må bare oppleve det! Tusen takk for gode ord<3

Jeg har jo ingen erfaring med at det er ren lykke etterpå enda i og med at dette er min førsteså tror det bidrar til at man ikke ser situasjon på den måten for min del. Men jeg er ganske sikker på at du har helt rett
kjenner jeg gruer meg mer når jeg leser hvor langtrukkent det har blitt for deg 
God klemkjenner jeg gruer meg mer når jeg leser hvor langtrukkent det har blitt for deg
Håper at det blir fortgang hos deg når de tar vannet.
Det var veldig effektivt hos meg sist fødsel, selv om det ikke var en igangsatt fødsel. Det gikk bare 5 min fra 7 cm til baby var ute.
Det er ikke sikkert lykkefølelsen kommer helt med en gang, man kan bli ganske sjokkskadet over hvor vondt det faktisk har vært den første tiden..
igjen: en god klem sendes![]()
TakkHusk at flergangs er veldig mye lettere å sette igang da![]()
![]()

Det gjaldt for meg forrige gangTakk
Håper på at det gjelder de som fødte sist for 9 år siden også, ikke bare de som fødte for 2-3 år siden![]()

Jeg er bekymret for hvordan dette skal gå egentlig.Det gjaldt for meg forrige gangDa var det 15år siden sist
![]()
Jeg har hatt fire styrtfødsler med så sterke rier at jeg har kastet opp.. omtrent ingen pauser.. Men, det har vært over så fort, så jeg syns liksom det er å foretrekkeJeg er bekymret for hvordan dette skal gå egentlig.
Jeg får stormrier med minimale pauser imellom av meg selv..
Har slettes ikke lyst å bli satt igang egentlig. samboer er mer positiv, han blir stressa av tanken på at vannet teoretisk kan gå når som helst.
tror han har sett for mange Hollywood-filmer![]()
Har ikke kastet opp til nå av de to temmelig raske fødslene jeg har hatt, men frykter at det kommer nå hvis de setter drypp på meg i tillegg.Jeg har hatt fire styrtfødsler med så sterke rier at jeg har kastet opp.. omtrent ingen pauser.. Men, det har vært over så fort, så jeg syns liksom det er å foretrekke![]()
Jeg har jo ingen erfaring med at det er ren lykke etterpå enda i og med at dette er min førsteså tror det bidrar til at man ikke ser situasjon på den måten for min del. Men jeg er ganske sikker på at du har helt rett