Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide etter spontanabort?

Henriette!

Flørter med forumet
Hei!

Jeg har hatt min første graviditet og min første spontanabort. Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide igjen etter det? Jeg synes det har vært skikkelig tungt, men føler meg også veldig klar for å bare prøve på nytt med en gang.

Sender masse varme tanker til alle som opplever det samme

Hei!

Jeg har hatt min første graviditet og min første spontanabort. Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide igjen etter det? Jeg synes det har vært skikkelig tungt, men føler meg også veldig klar for å bare prøve på nytt med en gang.

Jeg ble gravid igjen med en gang men er redd vi mister igjen
Men det trenger ikke å skje med deg

Åh nei! Sender masse varme tanker til deg!! Håper du har mennekser rundt deg som tar vare på det. Det er forferdelig vondt!!

Jeg bare titter innom av nysgjerrighet jeg :) Er på PP2 etter Missed abortion nå, hvor PP1 var umiddelbart etter abort før første menstruasjon. Skal sies at jeg tror det var greit å ha en menstruasjon først, for den var litt spesiell med en del klumper og veldig av og på blødninger. Tror jeg fikk renser systemet litt, og er sikkert bra å ha best mulig miljø der inne. Men hadde 100% prøvd å bli gravid PP1 om det skulle skjedd meg igjen da.

Hei!

Ble gravid umiddelbart etter begge SAene, og begge ser ut til å gå veien. Er i uke 22 nå :)Etter MAen tok det mye lenger tid. Syklusen tullet mer og på pp 6 fikk jeg prøve letrozol for å prøve å forsinke el. Ble gravid på den, men mistet i den siste av SAene.

To ganger blitt gravid rett etter spontanabort, altså første eggløsning uten mens i mellom. Den ene ble terminspire, den andre er jeg 3+5 med i dag så vi får se! :nailbiting:

Jeg hadde MA i uke 12, og ble gravid i PP5. I løpet av de 6 månedene det tok hadde jeg en kjemisk og en syklus uten eggløsning (syklusen etter kjemisk). Jeg følte meg veldig off (både fysisk og mentalt) i spesielt de første PP’ene, så jeg er egentlig glad jeg ikke ble gravid da. Nå er jeg i uke 19, håper det går bra denne gangen. :Heartpink

Hvor lenge blødde dere? Jeg blødde i 8 dager, og tror jeg hadde eggløsningslim 11 dager etter første blødningsdag SA, men ikke helt sikker. Frister veldig å teste nå, samtidig så sier fornuften at jeg bør vente noen dager.

Hvor lenge blødde dere? Jeg blødde i 8 dager, og tror jeg hadde eggløsningslim 11 dager etter første blødningsdag SA, men ikke helt sikker. Frister veldig å teste nå, samtidig så sier fornuften at jeg bør vente noen dager.
Blødde i 7 dager og var bare 3 dager forsinket på EL. Altså ville det blitt en 31 dagers syklus, men lutealfasen ble også 2 dager kortere slik at syklusen endte på 29 dager. Helt utrolig at en MA i uke 10 bare skal gi meg 3 dager forsinket EL synes jeg.

Jeg hadde en MA i februar i år. Oppdaget i uke 8. Tok en uke før jeg fikk time på sykehuset for medisinsk abort. Fra abort til første menstrasjon tok det 37 dager, neste syklus varte i 21 dager. Prøvde ikke disse syklusene. Ble gravid på første prøveperiode etter aborten og har nå termin i januar. :)
Synes også det var tøft å miste i første graviditet, og tok en stund før jeg følte jeg var klar til å prøve igjen. Ser heldigvis ut til å gå bra denne gangen, men tok lengre tid før jeg begynte å glede meg. Ønsker deg masse lykke til og håper du har gode mennesker rundt deg. :)

Tusen takk for alle fine svar og tilbakemeldinger! Det gir meg skikkelig håp. Jeg har brukt hele helgen på å sørge og gråte masse. Nå føler jeg at jeg har forsonet meg med at det ikke ble denne gangen.

Jeg håper det går bra for alle dere som har blitt gravide igjen! Jeg har skikkelig troa på at den skal sitte for dere gang nr 2 :Heartpink

Hvilke tegn har du for å tro du mister igjen?
Jeg har blødd mye så jeg var hos gynekologen i går å hun sa at hun ikke kunne se noe foster sekk men hun hadde vist glemte å se etter om det var graviditet utengor livmoren. Så hun sendte bare med en graviditetstest for og se om det er stigning på hcg men hun sa ikke noe mer om det

Back
Topp