Hvor lang tid brukte dere på å bli gravide etter spontanabort?

Jeg fikk positivt grav test 3 uker etter Sa. Mistet i 6+6.
Nå er jeg 4+4. men er litt urolig for høye hcg verdier. I 4+0 hadde jeg 352 og i dag 4+4 var den på 1200. Når jeg google er det langt over hva som er normalt. Har og lest på forumet her at høy verdier kan tyde på Trisomi 21.
Kan det også bety tvillinger:Heartbigred

Jeg fikk positivt grav test 3 uker etter Sa. Mistet i 6+6.
Nå er jeg 4+4. men er litt urolig for høye hcg verdier. I 4+0 hadde jeg 352 og i dag 4+4 var den på 1200. Når jeg google er det langt over hva som er normalt. Har og lest på forumet her at høy verdier kan tyde på Trisomi 21.
Høres ikke unormalt høyt ut altså. Jeg hadde 685 ved 4+2 og 2700 ved 4+5. Er bare en inni der og baby er helt frisk. Fikk høre at det var innenfor normalområdet i alle fall :)

Jeg hadde utskrapning for 2 dager siden etter første SA når jeg nådde 8 uker, før det har det skjedd i uke 4 og 5, men jeg gikk dobbel lengde av tidligere, men var dumt legen sa en skulle vente til jeg er ferdig blødd med å ha samleie, for jeg stoppa å blø 1 - 2 dager etter utskrapningen på sykehuset hah! Jeg tenkte jeg skulle gå ned de "Minde banansjokolade" - kiloene først! :P Men virker som gubben er ivrig etter å prøve igjen gitt!

Jeg fleipa med samboer at det blir vel baby i september. Jeg var en liten tur på sykehuset i september i fjor grunnet annen sykdom. Og ca et år etterpå, en ny tur på sykehuset grunnet SA nå på onsdag. Muligens dette blir en tradisjon:shy:

Til dere som ble gravide igjen. Husker dere ca når eggløsning kom etter aborten? Blir det normal syklus eller kommer den senere?
Ble gravid første PP etter SA. Altså første eggløsning uten å få mensen tilbake. Blødde i 5 dager, fikk EL på CD 14, som var to dager senere enn normalt. Pleier å få EL på CD12.

Den graviditeten ble til det som nå er en 2 år gammel jente, og har etter det fått et barn til som er tre uker gammel❤️

Fortsatt negativ test:( vet ikke hvordan jeg skal tolke dette her. Er sikker på å ha hatt eggløsning en gang i perioden, og vi hadde sex nesten hver dag. Vi fikk det til på første forsøk (som endte i SA i uke 6), og jeg fikk det til på første forsøk med mine to første. Ikke rart man har høye forventninger, og dermed er skuffelsen enda større.

Fortsatt negativ test:( vet ikke hvordan jeg skal tolke dette her. Er sikker på å ha hatt eggløsning en gang i perioden, og vi hadde sex nesten hver dag. Vi fikk det til på første forsøk (som endte i SA i uke 6), og jeg fikk det til på første forsøk med mine to første. Ikke rart man har høye forventninger, og dermed er skuffelsen enda større.
Hvordan er du sikker på at du hadde EL? Tempet du eller bare EL-test/symptomer?

Jeg opplevde en syklus uten EL etter kjemisk graviditet i vår. Da testet jeg positivt på EL-test, men mensen kom ikke. Ei uke på overtid gikk jeg til gyn som sa at det ikke så ut som egget hadde sluppet likevel. Så det hadde på en måte «trukket seg på hoppkanten». 10 dager over det jeg trodde skulle være IKM kom det en litt rar mens. Jeg begynte på letrozol neste syklus, så heldigvis stabiliserte syklus seg etter det.

Håper du er tilbake i stabil syklus snart. :Heartpink

Hvordan er du sikker på at du hadde EL? Tempet du eller bare EL-test/symptomer?

Jeg opplevde en syklus uten EL etter kjemisk graviditet i vår. Da testet jeg positivt på EL-test, men mensen kom ikke. Ei uke på overtid gikk jeg til gyn som sa at det ikke så ut som egget hadde sluppet likevel. Så det hadde på en måte «trukket seg på hoppkanten». 10 dager over det jeg trodde skulle være IKM kom det en litt rar mens. Jeg begynte på letrozol neste syklus, så heldigvis stabiliserte syklus seg etter det.

Håper du er tilbake i stabil syklus snart. :Heartpink
Interessant å høre din erfaring, det har jeg ikke hørt om før.
Jeg verken tempet eller testet med el-tester denne gangen, men hadde eggløsningslim og antok derfor det som et sikkert tegn (siden det har klaffet hver gang).
Testet negativ 4 dager før IKM, og positiv på IKM sist, så det slår kanskje sen ut hos meg. Jeg får prøve å avvente noen dager før jeg evt kontakter legen.

Interessant å høre din erfaring, det har jeg ikke hørt om før.
Jeg verken tempet eller testet med el-tester denne gangen, men hadde eggløsningslim og antok derfor det som et sikkert tegn (siden det har klaffet hver gang).
Testet negativ 4 dager før IKM, og positiv på IKM sist, så det slår kanskje sen ut hos meg. Jeg får prøve å avvente noen dager før jeg evt kontakter legen.
Hadde også EL-slim og de andre vanlige symptomene på EL - vondt i korsryggen, varm, emosjonell osv. Så sammen med positiv EL-test var jeg jo helt sikker på at EL hadde vært. Men kroppen kan visst tulle litt når den har vært gjennom graviditet. :rolleyes:

Min treåring hjemme ble unnfanget i andre eggløsning etter en MA. Jeg var ikke klar for å prøve første runde, så ble gravid på første forsøk etter. Nå har jeg akkurat hatt en SA og lurer på om det kan gå kjapt igjen. Alderen begynner å litt imot meg, men er lov å håpe :Heartred

Back
Topp