Hvor lønner det seg å kjøpe vogn?

Jeg kjøpte min i Sverige, og fikk en kjenning til å kjøpe den og ta den med seg til Norge når dem reiste med sitt barn, så overførte jeg den summen de hadde betalt :) Så der var jeg ganske heldig og sparte 3000 norske kroner på min Emmaljunga Duo Edge med stelleveske :D
Vognen jeg vil kjøpe denne gangen blir kjøpt her, men ligger litt lavere i pris :)
 
Kan jeg bare spørre hva som er så spesielt med stokke trailz? Hehe alle skal ha den jo:p
Synes den ser fin ut, høyere enn vanlige vogner, synes lettere, i tillegg kan en kjøpe både sittedel og bilstol som kan festes på.
Jeg er helt fersk, og har i utg.punktet sett veldig lite på vogner. Så tar gjerne i mot andre tips?????:D:D:D
 
Jeg liker bugaboo'en min, og gleder meg til å endelig teste den ut med bag-delen også. :) (Hadde en arvevogn (quinny) når guttungen var baby, men når han ville opp og frem og ut i verden, altså ferdig med bag'en, så likte vi ikke den gamle lenger og kjøpte (endelig) en bugaboo Buffalo.)
 
Synes den ser fin ut, høyere enn vanlige vogner, synes lettere, i tillegg kan en kjøpe både sittedel og bilstol som kan festes på.
Jeg er helt fersk, og har i utg.punktet sett veldig lite på vogner. Så tar gjerne i mot andre tips?????:D:D:D
Ja jeg har sett mange som bare klikker bilstolen på så det blir vogn, men det er jo ikke bra for lille å sitte i bilstol lenge så jeg skal ikke ha det ihvertfall. Selvom jeg ser at det er praktisk. Men er like lett å ta ut barnet og legge det i en vogn liksom :)
 
Jeg syns den er kjempefin, lettvint med svinghjul, og denne typen har litt større svinghjul slik at den ligger litt stødigere på veien enn mange andre.
Alle har forskjellig smak :p personlig syns jeg emmaljunga vognene er sinnsykt oppskrytt og kunne ikke tenkt meg en slik
 
Ja jeg har sett mange som bare klikker bilstolen på så det blir vogn, men det er jo ikke bra for lille å sitte i bilstol lenge så jeg skal ikke ha det ihvertfall. Selvom jeg ser at det er praktisk. Men er like lett å ta ut barnet og legge det i en vogn liksom :)
Ja, de fleste vogner har en slik løsning nå, og selv om babyen ikke skal sitte i bilsetet altfor lenge, så er det superpraktisk å bare ta med seg setet på hjul i det øyeblikk du har en sovende unge i bilen og du bare skal et kjapt ærend og håper i det lengste at h*n sover gjennom hele greia. :)
 
Ja jeg har sett mange som bare klikker bilstolen på så det blir vogn, men det er jo ikke bra for lille å sitte i bilstol lenge så jeg skal ikke ha det ihvertfall. Selvom jeg ser at det er praktisk. Men er like lett å ta ut barnet og legge det i en vogn liksom :)
Det tenkte jeg også med min første, skjønte ikke helt bruksområdet. Men så skjønte jeg at hvis jeg bare skulle en snartur ut av bilen, eller nå når jeg kommer til å hente storebroren på skolen iblant, så tar jeg jo bilstolen på armen istedet for å vekke babyen. Det ble så sykt tungt etterhvert, og nå plages jeg så med ryggen, at jeg skal ha en slik vogn som jeg lett kan ta ut av bilen og klikke bilstolen på :p
 
Ja jeg har sett mange som bare klikker bilstolen på så det blir vogn, men det er jo ikke bra for lille å sitte i bilstol lenge så jeg skal ikke ha det ihvertfall. Selvom jeg ser at det er praktisk. Men er like lett å ta ut barnet og legge det i en vogn liksom :)

Det tenker man helt til man får en kolikkunge! ;p
 
Anbefaler ikke Stokke! Det er en byvogn, men totalt ubrukelig på tur! Den er altfor hard i rammen, og hele vognen og kidden rister når du går på feks grus. :/

Vi har en mountain buggy fra førstemann som vi fikk sykt billig fordi den nye modellen var kommet. Den er helt grei, veldig god på tur utenfor og stødig, men er ikke helt fornøyd med sportsdelen. Hadde budsjettet mitt tillatt det, hadde jeg gått for en bugaboo donkey- uten tvil!
 
Men når du bestiller fra Danmark må man jo betale merverdiavgift? Så om vognen koster 8000 i Danmark så må di betale 2000 kr i mva, da er man oppi 10 000 :/
Ja hvis man bestiller og får tilsendt så... selv bor jeg bare en ferjetur unna danmark og er stadig på dagstur. Da slipper man merverdiavgiften. Så forresten av trailz vogna hdde kosta under 6000 i danmark for ett år siden. Så da hadde det vært penger å spare :) nå lå dne på rundt 7000.
 
Nå har jeg ombestemt meg uansett da jeg fant ut at trailz kun tåler barn opp til 15 kg :(
Da blir det nok andrevalget mitt som er babyjogger city elite :D
 
Anbefaler ikke Stokke! Det er en byvogn, men totalt ubrukelig på tur! Den er altfor hard i rammen, og hele vognen og kidden rister når du går på feks grus. :/

Vi har en mountain buggy fra førstemann som vi fikk sykt billig fordi den nye modellen var kommet. Den er helt grei, veldig god på tur utenfor og stødig, men er ikke helt fornøyd med sportsdelen. Hadde budsjettet mitt tillatt det, hadde jeg gått for en bugaboo donkey- uten tvil!

Det gjelder ikke stokke trailz. :) Brukte den til førstemann og vi gikk på humpete grusstier hver dag. Kjempegode luftdekk som gir god demping, og ergonomisk sportsdel :)
 
Tviler på at alle som har sånn har kolikk unge hehe men for all del :)

Tenkte i forhold til at du sa at det var enkelt å bare legge ungen over i vogna:) vi brukte nesten ikke bagen, kun bilstol første mnd, ellers ble det bare hyl og skrik :/
 
Alle er forskjellig. Min kolikkunge skulle bare bæres.
Jeg liker ikke stokke. Jeg må ha en vogn som tåler en skikkelig norsk vinter! Den skal ha Nada problemer med snø, Stokke kan ikke måle seg med f.eks emmaljunga edge. Skal ha store hjul. Er lest i marka og ikke mye i byen å går.
 
Nå har jeg ombestemt meg uansett da jeg fant ut at trailz kun tåler barn opp til 15 kg :(
Da blir det nok andrevalget mitt som er babyjogger city elite :D
Jeg er sååå fornøyd med babyjogger city elite! Bruker den på toåringen min ennå, tar så liten plass og er enkel å manøvrere :D Anbefaler den virkelig. Men det er smak og behag, hadde en sykt tung Emmaljunga vogn fra 2009 som var et hendelse å trille på tur med, og jeg kutta faktisk ut 10 (!!!) minutt på den faste trilleturen min på 5 km (i oppoverbakke der siste1km var bratt) da jeg bytta vogn, så ja. Himmel i forhold :p

Den er også på Black Friday på barnas hus nå! i nettbutikk og vanlig butikk.
 
Ville fulgt godt med nå både kalendertilbud og januartilbud.
Så skal du se det dukker opp litt rabatt, men det er vel sjelden mye på Stokke.

Du som har bebis på min alder fra før :happy:, jeg lurer sånn på hvilken vognløsning man skal gå for? Finnes det sånn søskenvogn som er i ett?
Sånn at man kan trille en vognbag og en sportsvogn sammen?

Jeg har behov for å kunne trille en vogn med begge barn samtidig. Går det an? Vet du?

Hvilken løsning går du for tror du?
 
Du som har bebis på min alder fra før :happy:, jeg lurer sånn på hvilken vognløsning man skal gå for? Finnes det sånn søskenvogn som er i ett?
Sånn at man kan trille en vognbag og en sportsvogn sammen?

Jeg har behov for å kunne trille en vogn med begge barn samtidig. Går det an? Vet du?

Hvilken løsning går du for tror du?

Jeg har en bugaboo buffalo i dag som jeg er veldig glad i, så føler meg ganske sikker på at det blir en bugaboo donkey :happy:
Da kan man mix n match:happy: har ikke vært og sett på den enda, så det kan jo være jeg endrer mening, men i mitt hodet nå så er det den vi skal ha :happy:
 
Back
Topp