Hvor jobber dere?

Jobber på kontor, men er også en del ute på skoler. Tenker at det er en "gravid vennlig" jobb, og at det skal gå fint :)

Jeg jobber som frisør. Med jenta på 6 år, sto jeg på jobb nesten til permisjonen begynte. Håper på å få være like frisk denne gangen også :happy:

Jeg jobber som lærer, har 60% stilling og tar vikartimer utenom når det passer.

Forrige gang jobba jeg rundt 100% fram til mars, og så bare mine egne 60% fram til permisjonsstart midt i april. Hadde mye kynnere og vondt bekken, men variasjon i arbeidsstilling (sitte, gå, stå) var faktisk god for bekkenet, det hadde vært verre å bare gjøre en av delene. Kynnerne kom etter mye gåing (trapper og ganger til og fra klasserom) og ved stress / høyt tempo.

Håper å jobbe mye denne gangen og, men i motsetning til forrige gang kan jeg ikke bare ligge på sofaen og sove hver dag etter jobb nå med et barn fra før, så jeg må nok ta mer hensyn til kroppen denne gangen. Ser for meg at det uansett blir alternative arbeidsoppgaver de to ukene i august før permisjonen starter, ingen vits i å begynne med ny klasse og nytt skoleår for to uker.

Jobber med teknisk support på tlf, håper å jobbe helt ut. Sjefen vet det alt da jeg er sykemeldt pga utmattelse og jeg er aldri borte. Snart tilbake da er 7+3 i dag

Blir trolig tilrettelagt litt siden jeg ikke har helt kontroll på følelsene mine å gråter lett. Det egner seg ikke på tlf til kunder :-P

Jeg er student, siste semester master siviløkonom. Veldig greit å kunne legge opp dagene selv, alt etter dagsform :)

Jobber på sykehjem, både somatisk og skjermet. Blir en del tungeløft, hadde bekkenløsning med de to forrige så regner med å få det tilbake nå. Er kun ekstravakt så jeg må holde det skjult så lenge som mulig :(

Jobbe i barnehage og håpe å kunne vera i jobb lengst mulig! :) Men jobb i Bhg e ikkje den minst aktive arbeidsplassen,så må nok tilretteleggast litt tenke eg :)

Har jobb som gjør at jeg sitter på kontorstol foran PC hele dagen. Hadde endel problemer med det i forrige svangerskap, men det blir ikke noe problem denne gangen. Jobber bare en dag i uka siden jeg er i gradert permisjon med storebror. Jeg har fedrekvoten også, siden pappaen jobber i Sverige og ikke har noen rettigheter i NAV, så ved å bruke litt ferie unngår jeg full jobb før etter permisjon med nestemann :)

Jeg jobber som mellomleder på kontor. Kommer ikke til å si noe til sjefen før 12 uker er passert. Tror ingen forventer en graviditet, så det kommer til å bli mye styr, må vel ha vikar og kommer sikkert til å få den oppgaven selv. Tenker å jobbe til permisjon, men det avhenger av formen. Akkurat nå er den sånn passe. Sover ca 12-16 timer hver dag.

Jeg jobber som sykepleier på en medisinsk sengepost. Min største utfordring nå er alle luktene (avføring, urin og dårlig kroppslukt) alt dette trigger kvalme og brekninger. I tillegg er det travle dager som gjør at jeg ikke får spist så ofte som jeg trenger for å holde det gående.

Bortsett fra min nyervervede sensibilitet for lukt trives jeg veldig godt og håper å kunne være i jobb så lenge som mulig. Er 8+2 i dag og har hittil brukt 4 egenmeldingsdager.

Skal snakke med sjefen neste uke vedrørende tilrettelegging o.l.

Back
Topp