Hvor jobber dere?

mammatilenliten

Flørter med forumet
Hvor jobber dere, og hva tenker dere om graviditeten i forhold til jobben? :)

Jeg jobber selv i omsorgsbolig. Etter hvert tror jeg graviditeten vil sette sine begrensninger, med tanke på tunge løft og utragerende brukere.

Jeg jobber på sykehus så der kan det også bli en del tunge løft men dersom bekkenløsningen ikke blir så stort problem så skal jeg prøve å jobbe så lenge som mulig! Jobben var veldig flink å tilrettelegge forrige gang jeg var gravid

Jobber på helsehus, men har fortsatt igjen litt permisjon fra sistefødte før jeg begynner å jobbe igjen :) er en del tunge tak der også, men er flink til å bruke hjelpemiddel om det er tilgjengelig :)

Jeg jobber som lærer, og regner med at jeg jobber helt til jeg skal ut i permisjon :-)

Før forrige svangerskap var jeg hunde instruktør og var veldig aktiv i hunde verdenen (drev med utstilling og oppdrett av grand danois sammen med noen venner) men siden datteren min ble født i 2013 har jeg vært hjemme værende :)

Jeg har en mellomlederstilling i et it-firma. Håper på å jobbe helt til permisjonen. Har masse å gjøre på jobben, så krysser fingrene for at jeg ikke er dårlig underveis heller!

Jeg har kontorjobb og kort vei til jobb, så håper at jeg kan jobbe så lenge som mulig.
Sist ble jeg syk og hørte ikke på kroppen, så denne gangen skal jeg lytte mer og håper på det beste! Det er viktigere å høre på kroppen enn å presse seg til jobb har jeg funnet ut av.

Er tilkallingsvikar I flere boliger. Blant annet 2 boliger med utagering. Di andre som har jobbet i di boligene å blitt gravide har ikke fått lov å jobbe med di brukerne som er utagerende. Er veldig spent på hvordan det blir fremover.. håper på masse jobb, å aller helst fast jobb.. gått arbeidsledig i snart 1.5 år.. hater nedskjeringer og sparing

Student :) har jobbet litt som ekstrahjelp på Brilleland, og er husvert nå i studentblokkene jeg bor i på siden av studiene :) Skal bli lærer :)

Er tilkallingsvikar I flere boliger. Blant annet 2 boliger med utagering. Di andre som har jobbet i di boligene å blitt gravide har ikke fått lov å jobbe med di brukerne som er utagerende. Er veldig spent på hvordan det blir fremover.. håper på masse jobb, å aller helst fast jobb.. gått arbeidsledig i snart 1.5 år.. hater nedskjeringer og sparing

Bør jeg si ifra til sjefen at jeg er gravid nå så jeg kan slippe å jobbe med utagerende brukere? Eller er det trygt enda siden det er tidlig i svangerskapet? Er usikker om jeg vil si noe så tidlig, men vil jo føle meg trygg på at det lille i magen ska ja det bra:)

Jeg jobber i NAV. Startet opp i høst. Har tidligere jobbet som HR konsulent i et annet firma. Litt kjipt å skulle fortelle sjefen at jeg snart skal ut i perm, men men :) Er fortsatt en stund til vi må ha den samtalen.

Trur d skal gå bra i starten, men e ikke helt sikker. Ho som gikk sist ut i permisjon hos oss fortalte det når hun var ca 12 uker på vei. Du kan snakke med legen din om dette, tror dem har litt mer peiling på dette. Kommer litt an på hvilken utagering det er snakk om. Men når du sier ifra om dette har du krav på tilrettelegging for at du og fostret ikke skal bli skadet. For det er mulig under utageringer. Hvis du føler deg utrygg og usikker nå ambefale jeg at du tar dette opp med sjefen din. Sjefen har taushetsplikt så du trenger ikke være redd for at det skal bli fortalt videre.

Bør jeg si ifra til sjefen at jeg er gravid nå så jeg kan slippe å jobbe med utagerende brukere? Eller er det trygt enda siden det er tidlig i svangerskapet? Er usikker om jeg vil si noe så tidlig, men vil jo føle meg trygg på at det lille i magen ska ja det bra:)

Trur d skal gå bra i starten, men e ikke helt sikker. Ho som gikk sist ut i permisjon hos oss fortalte det når hun var ca 12 uker på vei. Du kan snakke med legen din om dette, tror dem har litt mer peiling på dette. Kommer litt an på hvilken utagering det er snakk om. Men når du sier ifra om dette har du krav på tilrettelegging for at du og fostret ikke skal bli skadet. For det er mulig under utageringer. Hvis du føler deg utrygg og usikker nå ambefale jeg at du tar dette opp med sjefen din. Sjefen har taushetsplikt så du trenger ikke være redd for at det skal bli fortalt videre.

Takk får svaret :)

Jobber som vernepleier med utagerende demente. Akkurat nå er jeg fortsatt i permisjon og kan ikke si jeg gleder meg til å fortelle sjefen at jeg er gravid igjen når jeg kommer tilbake i midten av januar må omplasseres til en avdeling med mindre utagering pga fare for bebisen så blir jo litt ekstra styr;)

Jeg er hjemme med jenta vår, planen var å være hjemme til august og begynne å jobbe da, men nå ser det litt mørkt ut :p

Jeg jobber som lærer, og regner med at jeg jobber helt til jeg skal ut i permisjon :)

Jeg jobber også som lærer, og håper at jeg holder meg frisk slik at jeg kan jobbe helt frem til sommerferien. Jeg er kontaktlærer for 1. trinn. Hvilken klasse har du, og hvor langt er du på vei? Jeg er 4 + 3 i dag :)

Back
Topp