hvor høyt oppe..

En tråd i 'August 2014' startet av Nanne-Mi, 29 Jan 2014.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Lillebie88 Forelsket i forumet Augustmødrene 2014

Jeg kjenner ikke min enda, er 11+1 i dag, sist kjente jeg det ved ca 13 uker:) så bare å vente... *utålmodig*

2. Lucy Flørter med forumet Augustmødrene 2014

Klarer ikke å kjenne noe i det hele tatt jeg, men nå har jeg litt mage fra før og da er det sikkert vanskeligere å kjenne livmoren...

3. Kattt Forelsket i forumet

Trooor det er den jeg kjenner :p litt over navlen! Er 11 +3 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

4. ToTilPåVei Forelsket i forumet Augustmødrene 2014

Jeg klarer ikke kjenne den. Men kjente den ikke hele forrige svangerskap heller, så klarer nok ikke å finne den denne gang heller. Syns det er ubehagelig å ligge å klemme...

5. Lykkeliten_86 ♥ Håper på en liten en ♥ Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2016 VIP Himmelbarn Assistert-jentene

Tror jeg kjenner den rett over skambeinet. 11+0 i dag. :)

6. Lykkeliten_86 ♥ Håper på en liten en ♥ Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2016 VIP Himmelbarn Assistert-jentene

Over navlen? Er ikke det sånn minst 4 måneder på vei? :confused: Eller venter du tvillinger kanskje? Da skal den jo vokse fortere. :)

ImageUploadedByBV Forum1391198356.726776.jpg

7. Miss Cici Cici

Jordmor kjente på meg denne uken 12+. Kunne ikke kjenne noe og hørte heller ikke hjertelyden enda.. Så får bare vente i spenning! Noen av dere høres ut som om dere er lenger på vei enn dere skriver.. Men første gang for meg og da tar tydeligvis alt litt lenger tid;-)

8. Maispire2018 Elsker forumet Mailykke 2018 Augustmødrene 2014

Navlen ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

9. Engleprinsessen Betatt av forumet

Ca 2 streken på bildet som Lykkeliten_86 la ut :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

10. Engleprinsessen Betatt av forumet

Er 13+2 :)

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app

11. Hæks Elsker forumet Augustmødrene 2014

Kjenner ikke noe, gjorde det ikke sist svangerskap heller før den var over navlen. Syns det er kjempeekkelt å klwmme:-\

12. Kattt Forelsket i forumet

Jeg tror ikke jeg venter tvillinger :) haha åj, kanskje jeg ikke kjenner riktig! Fødte for 8mnd siden, kan det kanskje ha noe med det å gjøre, siden jeg fødte for så kort tid siden!? :)

13. Lykkeliten_86 ♥ Håper på en liten en ♥ Tilgangsansvarlig Maiblomstene 2016 VIP Himmelbarn Assistert-jentene

Kan visst vokse fortere om man har vært gravid før ja, og kanskje ekstra når du har vært gravid så nylig. Jeg er førstegangs og har ikke peiling, men jeg er helt sikker på at jeg kjenner min over skambeinet nå. Mannen kan kjenne den også. :D

Hvis du klemmer innover i magen med to fingre fra rett under brystbeinet og lar fingrene skli nedover mot navlen og eventuelt videre nedover mot skambeinet så skal man kjenne at det blir tydelig hardt når man finner livmoren. Jeg trenger ikke å begynne så høyt for min er jo rett over skambeinet. Men det var hvert fall sånn jeg leste forklaring på nettet for å finne livmoren. Jeg kan kjenne at både rett ovenfor og på begge sider av livmoren så er det mykt i magen og fingrene kan klemme lenger innover. Så det er veldig tydelig hvor den harde kulen er. :D

14. Liea Venter i spenning Marsboerne2017 Augustmødrene 2014

Dytter denne opp! Syns illustrasjonen er kjekk å kikke på innimellom.

Jeg kjenner livmora godt om morgenen før jeg har vært på do, da er magen utrolig skeiv også (buler ut på høyre side). Livmora ligger da på høyde med navlen. Men etter dobesøket og utover dagen virker den som den synker noe nedover igjen. Flere som opplever det? :)

• Liker Liker x 1
  15. FrKanin2014 Flørter med forumet

Min er også litt over navelen...jeg er 17+1 :)

Har vært på flere UL å det er kun en inni min mage.. godt med fostervann og flergangsfødene ..

16. FrKanin2014 Flørter med forumet

Over navelen å 11 uker :eek: må jo være tvillinger??

Livmora kommer som regel ikke over skambeinet før rundt 12 uker...

17. Mollymus Forelsket i forumet Augustmødrene 2014

Mi ligg rett over navlen no :)

Del denne siden