hvor høyt oppe..

Jeg kjenner ikke min enda, er 11+1 i dag, sist kjente jeg det ved ca 13 uker:) så bare å vente... *utålmodig*
 
Klarer ikke å kjenne noe i det hele tatt jeg, men nå har jeg litt mage fra før og da er det sikkert vanskeligere å kjenne livmoren...
 
Trooor det er den jeg kjenner :p litt over navlen! Er 11 +3 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg klarer ikke kjenne den. Men kjente den ikke hele forrige svangerskap heller, så klarer nok ikke å finne den denne gang heller. Syns det er ubehagelig å ligge å klemme...
 
Tror jeg kjenner den rett over skambeinet. 11+0 i dag. :)
 
Trooor det er den jeg kjenner :p litt over navlen! Er 11 +3 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Over navlen? Er ikke det sånn minst 4 måneder på vei? :confused: Eller venter du tvillinger kanskje? Da skal den jo vokse fortere. :)

ImageUploadedByBV Forum1391198356.726776.jpg
 
Jordmor kjente på meg denne uken 12+. Kunne ikke kjenne noe og hørte heller ikke hjertelyden enda.. Så får bare vente i spenning! Noen av dere høres ut som om dere er lenger på vei enn dere skriver.. Men første gang for meg og da tar tydeligvis alt litt lenger tid;-)
 
Navlen ;-)

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app
 
Kjenner ikke noe, gjorde det ikke sist svangerskap heller før den var over navlen. Syns det er kjempeekkelt å klwmme:-\
 
Over navlen? Er ikke det sånn minst 4 måneder på vei? :confused: Eller venter du tvillinger kanskje? Da skal den jo vokse fortere. :)

Vis vedlegget 48935
Jeg tror ikke jeg venter tvillinger :) haha åj, kanskje jeg ikke kjenner riktig! Fødte for 8mnd siden, kan det kanskje ha noe med det å gjøre, siden jeg fødte for så kort tid siden!? :)
 
Jeg tror ikke jeg venter tvillinger :) haha åj, kanskje jeg ikke kjenner riktig! Fødte for 8mnd siden, kan det kanskje ha noe med det å gjøre, siden jeg fødte for så kort tid siden!? :)

Kan visst vokse fortere om man har vært gravid før ja, og kanskje ekstra når du har vært gravid så nylig. Jeg er førstegangs og har ikke peiling, men jeg er helt sikker på at jeg kjenner min over skambeinet nå. Mannen kan kjenne den også. :D

Hvis du klemmer innover i magen med to fingre fra rett under brystbeinet og lar fingrene skli nedover mot navlen og eventuelt videre nedover mot skambeinet så skal man kjenne at det blir tydelig hardt når man finner livmoren. Jeg trenger ikke å begynne så høyt for min er jo rett over skambeinet. Men det var hvert fall sånn jeg leste forklaring på nettet for å finne livmoren. Jeg kan kjenne at både rett ovenfor og på begge sider av livmoren så er det mykt i magen og fingrene kan klemme lenger innover. Så det er veldig tydelig hvor den harde kulen er. :D
 
Dytter denne opp! Syns illustrasjonen er kjekk å kikke på innimellom.

Jeg kjenner livmora godt om morgenen før jeg har vært på do, da er magen utrolig skeiv også (buler ut på høyre side). Livmora ligger da på høyde med navlen. Men etter dobesøket og utover dagen virker den som den synker noe nedover igjen. Flere som opplever det? :)
 
er livmora deres nå? Min er helt oppe ved navlen! Skulle tro det var 2 inni der, men er bare en :p


Min er også litt over navelen...jeg er 17+1 :)

Har vært på flere UL å det er kun en inni min mage.. godt med fostervann og flergangsfødene ..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Trooor det er den jeg kjenner :p litt over navlen! Er 11 +3 :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app


Over navelen å 11 uker :eek: må jo være tvillinger??

Livmora kommer som regel ikke over skambeinet før rundt 12 uker...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp