Hvor giftet du deg?

Vi skal gifte oss vis human-etisk forbund på et hotell der vi pynter lokalet osv akkurat slik vi vil og setter opp stoler med sløyfer osv. Veldig fornøyd med valget :)

Vi giftet oss i kirken. Ikke det jeg ønsket meg, men det var viktig for mannen (og hans familie). Jeg ville gifte meg på en ambassade i Europa :)

Første gong i kyrkja. Andre gong her, inni hullet:
01de62ca2d245a234186b6b4b7457849

Slår gjerne eit slag for human-etisk vigsel, veldig fint og høgtidleg, og akkurat sånn som vi ville ha det.

Vi giftet oss i kirka. Vi er begge kristne, så det føltes helt naturlig.

Det er ingen vielse som er mer riktig enn andre, det er hva som føles riktig for paret som gjelder.

Vi skal alle sende inn de samme papirene, og vi står i det samme arkivet. Hvem som utøver vielse er likegyldig for det arkivet.

Flaut å gifte seg i tinghuset? Rareste jeg har hørt. Nei, det er ikke flaut. Ja, vi skal gifte oss på tinghuset i juni.

Jeg har litt lyst til å gifte meg i kirka (føles mer ordentlig ut, selv om jeg ikke er troende), mannen nekter kirkebryllup og vil heller løpe på tinghuset.. Det nekter jeg! Har aldri drømt om bryllup, eller ønsket å gifte meg, så dersom jeg skal gifte meg så vil jeg gjøre litt utav det.. Føler tinghuset virker litt "hasteopplegg".. Ikke kritikk elr noe til dere som velger det, men ikke min greie.. Spørs om vi må inngå kompromiss.. Da spørs det om det blir vielse ute på en nydelig lokasjon, og ha festen etterpå der også..
Og nå har vi jaggu bestemt oss for at 10.09 skal vi gifte oss! I kirka:D

På rådhuset, i all hemmelighet ;) Kun barna og forloverne som var tilstede og visste om det. Og ingen markering etterpå. Vet noen følte seg snytt for en bryllupsfest, men ingen av oss liker den typen oppmerksomhet så da så vi ikke poenget med å gjøre det annerledes for å tilfredsstille andre.
Samme her. Bare at vi ikke hadde barn. Pappa, søstra mi, svigermor, søstra til mannen og en av brødrene hans, var de som fikk vite om det og var tilstede

Vi giftet oss i Bergen tinghus.
Det var mye mere høytidelig enn forventet.
Da min mann har vært gift tidligere ville ikke kirken vie oss. Men nå er snart tribunalsaken hans ferdig og får han kirkens frihetsbrev vil vi gifte oss i katolske kirke i asia foran min familie.
Ber til Gud at det går i orden at enten 31 des eller 1 januar 2017 er datoene våres.

Giftet meg i Sjømannskirken i Spania!
Jeg har en venninne som giftet seg på tinghuset, og hun er kjempe fornøyd da det var akkurat slik hun ville ha det. Hun ville ha mer fokus på feiringen enn selve vielsen. Jeg er mer gammaldags og syntes vielsen var mest spesielt :-) det viktigste er jo at du og mannen er fornøyd og velger noe som passer dere!

Tinghuset.
Vi skal ha seremoni gjennom HEF neste høst. :)

Gifter oss i Havstein kirke i Trondheim om 97dager:)

Ingen av delene.
Hadde human-etisk vielse på samme sted som festen ble holdt.
Skulle gjerne giftet meg i kirken, men mannen nektet, så da ble det ikke sånn ;)

Vi giftet oss i tinghuset. Ønsket ikke mye oppmerksomhet og stor ståhei rundt bryllupet :)

Vi giftet oss i kirken og det ville vi begge.

Vi giftet oss i kirken. Det var det som var mest riktig for oss, til tross for at ingen av oss er kristne utover at vi er døpt i kirken og derfor står oppført i kirkens register.

Tinghuset. Vi skal ha seremoni (gjennom HEF) og selskap utenfor/på et flott selskapslokale. :)

Kirken har altfor mange dogmer og regler, for ikke å snakke om at ingen av oss er religiøse, eller ønsker å få vielsen vår detaljstyrt. :P

Back
Topp