Hvor giftet du deg?

Giftet meg på tinghuset i et EU land først for å ordne alt det formelle. Var ikke flaut, men syns ikke det var et spesielt øyeblikk.

3 år senere giftet vi oss i kirken da vi er kristne og ønsket å gjøre dette uansett, men måtte vente pga vi fikk 2 barn i løpet av de 3 årene. Å gifte seg i kirken var spesielt for oss. :) Alt det formelle var på plass, var registrert gift i folkeregisteret og hadde byttet navn allerede, så det slapp å bli papirarbeid. Det var også deilig.

Kirka, men skal være så ærlig å si at jeg syntes det var fordi det var mest koselig og praktisk, i tillegg til at det var veldig fint for meg at det var samme kirke som mormor og morfar giftet seg i.

Jeg har litt lyst til å gifte meg i kirka (føles mer ordentlig ut, selv om jeg ikke er troende), mannen nekter kirkebryllup og vil heller løpe på tinghuset.. Det nekter jeg! Har aldri drømt om bryllup, eller ønsket å gifte meg, så dersom jeg skal gifte meg så vil jeg gjøre litt utav det.. Føler tinghuset virker litt "hasteopplegg".. Ikke kritikk elr noe til dere som velger det, men ikke min greie.. Spørs om vi må inngå kompromiss.. Da spørs det om det blir vielse ute på en nydelig lokasjon, og ha festen etterpå der også..

Mannen nekter å gifte seg i kirken. Jeg nekter å gifte meg på tinghuset. Så vi er ikke gift hehe. Blir nok utlandet eller et pent sted i naturen om vi velger å gifte oss med tiden :) jeg kunne tenkt meg italia ♡

Kirka på grunn av tradisjon, tro, og det var det vi selv ville :)

I Hagen til tinghuset [emoji4]
Vi er 3 venninner som har giftet oss, alle borgerlig [emoji4]

Tinghuset, da ingen av oss er kristne.

Synes det er feil å bruke andres gudshus til seremonier når man ikke tror på religionen.

Vi giftet oss på tinghuset - hadde med foreldre og forlovere, gjorde ikke så veldig mye ut av det. Litt pga praktiske årsaker, litt fordi jeg virkelig ikke orket tanken på å organisere et stort bryllup.

Holdt heller små selskap /fester i etterkant med de vi ønsket å feire det med :)

Det ene alternativet er like rett som det andre; det som betyr noe er hva som er riktig for brudeparet.

Vi giftet oss i kirken.

Kan ikke skjønne at det skal være flaut å gifte seg på tinghuset. Da synes jeg det er flauere å stå foran en prest og gifte seg i Guds navn når man selv ikke tror på det. For meg ville vielsen føltes som en stor løgn om jeg hadde gjort det på den måten. Vi giftet oss på tinghuset. Mannen min er kristen, men siden han ikke er norsk har han ikke noe forhold til den norske kirke, og syntes tinghuset var like greit.

Jeg synes man skal velge det som føles rett for en selv, og ikke ta hensyn til omgivelsene. Det er ikke de som gifter seg, så om de synes det ene eller andre er feil, kan de gjøre det på sin måte når de gifter seg.

I en kirke

Skjønner ikke at tinghuset skal være flaut?

Kirken, noe annet hadde ikke vært aktuelt for oss. For meg så er det "ordentlig bryllup", men at andre velger annerledes er ikke noe jeg legger meg opp i. Tenker ikke at de er dårligere enn oss.

Er ikke gift, men om vi skal gifte oss blir det på tinghuset. Og det blir ingen fest, men en skikkelig ferie for meg og gubben :D

Vi giftet oss på tinghuset, ingen av oss er medlemmer i statskirken og vi ville ha det enkelt. Det var faktisk veldig koselig lagt opp der syntes jeg, og for oss var dette perfekt.

På Losby gods ❤

På rådhuset, i all hemmelighet ;) Kun barna og forloverne som var tilstede og visste om det. Og ingen markering etterpå. Vet noen følte seg snytt for en bryllupsfest, men ingen av oss liker den typen oppmerksomhet så da så vi ikke poenget med å gjøre det annerledes for å tilfredsstille andre.

Vi giftet oss i kirken fordi vi hadde lyst.
Ikke fordi familien forventet det, ikke fordi det var tradisjon, men rett og slett fordi vi hadde lyst

Back
Topp