Hvor giftet du deg?

Valhin

Betatt av forumet
I kirken eller på tinghuset?

Hvorfor valgte dere som dere gjorde?

Er det flaut å gifte seg på tinghuset?
Hett tema i venninnegjengen om dagen. Hvorfor er i såfall det ene "dårligere" en det andre?
 
Ingen av delene :)
Giftet meg i utlandet på en strand
 
Last edited:
Vi skal gifte oss på tinghuset. Hva andre måtte mene er jeg likegyldig til.
Kirka vil vi ikke, fordi vi er ikke kristne.
Vil ikke human-etisk, fordi vi står ikke for deres livssyn heller.
Vil ikke i utlandet, bl.a. fordi vi vil ikke belaste gjestene med å måtte velge å bruke ferien sin når og hvor vi bestemmer.
Er jo et par alternativ til, men de pengene vil vi heller bruke til selve bryllupsfesten. :)
 
Vi giftet oss i kirka, for det var det stedet som føltes rett og mest naturlig for oss. Kunne ikke gifta meg på ett kontor, for jeg føler at det føles kaldt og rart ut. Hva andre gjør er helt opp til de, men jeg ville gjerne ha familie og venner til stedet, opplevelsen om å gå ned kirkegolvet osv.
 
Vi skal ha vielse ute på det stede hvor bryllupet skal være. Blir utrolig fint og romantisk!
Stor hage med utsikt til sjøen...(hvis det regner har de noen store fine gammeldagse drivhus vi kan ha vielsen i.

Det kommer en giftefogd fra rådhuset hvor vi bor.

Jeg er ikke kristen, så kirke var uaktuelt.
 
Kirken jeg er døpt i
 
Skal gifte meg på tinghuset når den dagen kommer. Kirka er helt uaktuelt.
 
Kirka. Mest pga tradisjon da.
 
Kirken.
For at det var det eneste ønsket jeg hadde. Jeg har ikke så mye tilknytning til plassen jeg bor på, men er konfirmert i samme kirke som vi giftet oss i, og det var for meg veldig koselig.

Har ingenting i mot de som gifter seg på tinghuset.
 
I kirken, og bare fordi det var eneste kriteriet til mannen min.
 
Vi giftet oss på tinghuset. Var ikke et kaldt, rart kontor. Var et eget vigelsesrom pyntet med friske blomster, "alter", levende lys, stoler i rekke som gjestene satt på (vi hadde familie og venner der i tillegg til forloverne). Jeg hadde hvit brudekjole og mannen sin fineste dress.

For oss var det helt perfekt, da mannen min ikke ønsket gifte seg i kirken.
 
Vi giftet oss borgerlig, men fikk en bekjent som er dommer til å vie oss en lørdag i et annet lokale. Perfekt løsning!
 
Vi giftet oss under åpen himmel med utsikt over havet :) ble viet av presten fra min kirke :)
 
Back
Topp