Hvor gammel er du? Og hvor gammel er din elskling hvis du har ei/en?

Nei, ikke egentlig. Sa det i studietiden til et par venner: "Om jeg er alene når jeg blir 30 år, så drar jeg til Danmark og får hjelp alene". Tanken var ikke klar da jeg ble 30, men den var moden etter jeg ble 31 (sikkert også av økonomiske grunner, siden jeg sparte til nybygg leilighet jeg skulle overta en mnd etter jeg ble 31). Men rundt et halvt år før jeg ble gravid spurte to venninner fra studietiden om jeg skulle gjøre det jeg hadde snakka om. Så ble ikke noe sjokk da jeg gjorde det et halvt år etterpå.

Mamma har jo også hørt om det i mange år, at det var en plan. Så hun var ikke sjokkert heller.

Og andre som ikke har visst akkurat det har virka positive. :) Ingen som har sagt noe negativt om måten min til meg eller nærme venner og familie. De fleste har heller sagt at det er tøft, overraskende og spennende.
Jeg er også helt alene! Opplever også at folk er veldig forståelsesfulle og støttende. Det hele har gått så mye bedre enn jeg fryktet.
Jeg har ei venninne som har gjort det samme, og mitt inntrykk er at folk gleder seg med henne! Jeg gjør det iallfall. :)

Nei, ikke egentlig. Sa det i studietiden til et par venner: "Om jeg er alene når jeg blir 30 år, så drar jeg til Danmark og får hjelp alene". Tanken var ikke klar da jeg ble 30, men den var moden etter jeg ble 31 (sikkert også av økonomiske grunner, siden jeg sparte til nybygg leilighet jeg skulle overta en mnd etter jeg ble 31). Men rundt et halvt år før jeg ble gravid spurte to venninner fra studietiden om jeg skulle gjøre det jeg hadde snakka om. Så ble ikke noe sjokk da jeg gjorde det et halvt år etterpå.

Mamma har jo også hørt om det i mange år, at det var en plan. Så hun var ikke sjokkert heller.

Og andre som ikke har visst akkurat det har virka positive. :) Ingen som har sagt noe negativt om måten min til meg eller nærme venner og familie. De fleste har heller sagt at det er tøft, overraskende og spennende.
Så godt å høre at det har vært så positivt for deg! :D :HeartredHar hørt om tilfeller med det motsatte og syns at det er så trist! Man klarer seg fint som forelder alene og til og med også bedre enn når man er to innimellom :p

Jeg sa det samme før «om jeg ikke har fått meg partner og eller barn innen jeg er 25 år gammel, da turer jeg til Danmark» :Heartred Men fikk partner da jeg var 19 år gammel og fikk første kid to mnd etter at jeg fylte 25.

Som overskriften sier, hvor gammel er du? Jeg kjenner vel ingen som er på min alder som har fått barn og gruer meg faktisk bittelitt til å fortelle det til noen.

Jeg er forøvrig 39 år og mannen er 47!
Begge er 37

Back
Topp