Hvor gammel er du? Og hvor gammel er din elskling hvis du har ei/en?

38år nå 39 rett før termin.
Ittepåklatt her, gruer meg til og fortelle

Er 20, blir 21 i slutten av januar:happy:
Kjenner jeg synes nesten at det er kleint å skulle fortelle venner og bekjente at jeg venter barn. De aller fleste vet at det har vært en av drømmene mine å bli ung mor, men alle vennene mine føler helt motsatt. Samboer er et par år eldre enn meg og vi har noen vennepar med barn, gleder meg til å fortelle dem etter TUL:Heartred

Hvorfor gruer du deg?

Har 3 fra før og føler folk tenker jeg er ferdig da det er en del år siden minstemann.

Men så har jeg ikke likt og si det når jeg var gravid med de forrige heller

Har 3 fra før og føler folk tenker jeg er ferdig da det er en del år siden minstemann.

Men så har jeg ikke likt og si det når jeg var gravid med de forrige heller
Jeg skjønner, jeg gruer meg selv nemlig men det er av helsemessige grunner.

Jeg er 40år nå, tenker mye på hvordan jobben vil reagere når jeg forteller om graviditeten... jobber i det private, har en lederstilling i en veldig mannsdominert verden, og har på toppen av det 2 store barn (så blir nok ansett som "ferdig" med barn). Frykter for at det blir tatt negativ, uten at noen sier det til meg direkte, men mer sånn skravling i gangene.... har lyst å vente til etter at resultatene fra nipt testen kommer tilbake, men vet samtidig at det forventes av meg at jeg forteller tidlig, fordi det må gjøres tilpassninger på andre måter enn at vi får inn en vikar... og så er det permisjonen da, når mannlige kollegaer er i permisjon omtales det ikke direkte negativt , men litt sånn " 3 mnd er ille, men det kunne ha vært lengre...takk&lov for det", altså ikke positivt heller... Tenker litt på at jeg må "eie det" når nyheten kommer ut, men har lyst å vente lengst mulig:bag:

Høres ikke lett ut, det eneste jeg kan relatere til er alderen.
Tipper det kommer noen bemerkninger fra flere faktisk så gruer meg litt. Men dette er jo drømmen min så drit og dra til dem sier vi da :Heartbigred

• Liker
Reactions: Ma3
40 år, og vente mitt første med min mann, hans første også. Føler jeg meg gammel? Nei! Men kanskje når babyen kommer, og med lite søvn på meg. Lol. Ellers er familie, venner og kollegaer som jeg har delt nyheten med hittil veldig glad på mine vegner! ❤

Last edited:
40 år, og vente mitt første med min mann, hans første også. Føler jeg meg gammel? Nei! Men kanskje når babyen kommer, og med lite søvn på meg. Lol. Ellers er familie, venner og kollegaer som jeg har delt nyheten med hittil veldig glad på mine vegner! ❤
Så godt å høre!
Og de aller fleste føler seg rimelig kjørt med lite søvn... Hehe

Føler meg heller ikke så gammel som "en 40åring", men tenker at andre tenker at jeg er akkurat det, for gammel:hilarious: er jo litt skummelt også å starte på nytt når man har store barn, men er jo en grunn til at vi går for barn nr 3 etter en liten pause fra småbarnstilværelsen :happy: har ikke delt med så mange ennå, men er kanskje bare å hoppe i det?:happy:

Back
Topp