Hvor åpne er dere om graviditeten?

Helt hemmelig her. Litt redd for reaksjonen til kidsa til samboeren på 15 og 12 år, men håper det går bra. 6+2 her. Har så innmari lyst å si det til søstra mi og mamma, men føler jeg må vente til minst 12 uker. Hatt noen heftige år med prøverør og vanskelige tider, så vil så gjerne at de skal få gode nyheter fra meg denne gangen :Heartred

noen som har erfaring med å fortelle til bonusbarn?

Her har vi ikke fortalt om det til noen. Liker å holde det for meg selv til jeg føler meg trygg på at alt er bra. Nå hadde jeg en litt "ubehagelig" opplevelse i går. Var i et selskap på en restaurant, hvor det plutselig ble bestilt et glass musserende til alle gjester. Jeg ble helt satt ut og visste ikke hva jeg skulle gjøre. Prøvde å fake at jeg drakk litt, men var jo synlig at mitt glass var det eneste urørte. Var heller ikke noe mingling/bevegelse så jeg diskret kunne tømme glasset noe sted :grumpy: Sa ingenting, men antar det er en 5-6 damer, både ukjente og kjente, som skjønte at jeg er gravid! Sykt irriterende...

Helt hemmelig her. Litt redd for reaksjonen til kidsa til samboeren på 15 og 12 år, men håper det går bra. 6+2 her. Har så innmari lyst å si det til søstra mi og mamma, men føler jeg må vente til minst 12 uker. Hatt noen heftige år med prøverør og vanskelige tider, så vil så gjerne at de skal få gode nyheter fra meg denne gangen :Heartred

noen som har erfaring med å fortelle til bonusbarn?
Gruer meg også litt til å si det til mine bonusbarn på 13 og 11, de har 4 småsøsken totalt på begge sider. Så dette blir 5. De virket ikke overlykkelig når mora annonserte sist at de ventet en til. Tror vi skal vente til vi vet kjønn, men aner ikke hvordan vi skal si det...

Har fortalt nærmeste venninne, samt noen av kjærestens venner vi seilte med i sommer - det ble så rart at jeg ikke skulle drikke under hele ferieuken, og at jeg var så trøtt.. :)
Skal til TUL om en uke, og planlegger å fortelle foreldre hvis alt ser fint ut da☺️

Nærmeste familie vet og sjef på jobb, ellers blir det nok hemmelig så lenge magen er under kontroll, er 3 gangs så den kan hende popper opp før enn senere

7+2 Her fikk min nærmeste venninne vite det for ca.1,5 uke siden. Jeg hadde fått billetter til et show i bursdagsgave og det ble bare for vanskelig å skjule at jeg bestilte alkoholfritt i baren :hilarious:
Ellers vil vi vente til etter TUL med å fortelle familien. Vi ønsket oss dette, men jeg har slitt veldig med økt angst etter positiv test. Hormonene som farer hjelper jo heller ikke på :happy8 Jeg trenger rett og slett litt tid til å bli vant med situasjonen før vi skal ta imot alle reaksjoner.

Gruer meg også litt til å si det til mine bonusbarn på 13 og 11, de har 4 småsøsken totalt på begge sider. Så dette blir 5. De virket ikke overlykkelig når mora annonserte sist at de ventet en til. Tror vi skal vente til vi vet kjønn, men aner ikke hvordan vi skal si det...
Det er liksom uungåelig, så tenker hvertfall at de (spesielt ho eldste) bør være den første til å få vite noe, så de føler seg «prioriterte» foran min egen familie :) tenker de får vite det etter TUL… Kanskje…

Har to gutter på 11 og straks 9 år, og lurer på når dere fortalte at barna skal bli store søsken?
Har hadd to SA, ene før han på 11 og en etter han på 9, de vet det skjedd men at det er noen år siden nå :)

Er 5+1, og ingen som vet foreløpig. Har litt lyst å vente til noen spør pga. magen. :hilarious: Meeeen er jo veldig stas å fortelle/la barna fortelle også. Så må tenke litt på det. Blir iallfall ikke før TUL uke 9+5!

Jeg har foreløpig kun fortalt 2 venninner (utover samboeren min da). Er fortsatt litt redd for at det ikke skal gå veien, og syns det er skummelt! Skal på privat TUL på onsdag, er da 6+5. Hvis vi ser at det er liv er det mulig vi blir litt mer åpne.
Hvordan gikk det? :Heartbigred

I dag fikk svigers vite! De ble veldig glad selvfølgelig. Forteller nok svigerbror når vi ser han i morgen

Har to gutter på 11 og straks 9 år, og lurer på når dere fortalte at barna skal bli store søsken?
Har hadd to SA, ene før han på 11 og en etter han på 9, de vet det skjedd men at det er noen år siden nå :)

Da min eldste skulle bli storesøster sist (11 år gammel da hun fikk vite det) valgte jeg å ta en tidlig ul før jeg sa noe - for å være sikker på at jeg ikke "lovde noe jeg ikke kunne holde".. fortalte det da jeg var ca 12 uker på vei, og hun var den første som fikk vite det. <3
Var litt redd for hva hun ville si, men hun ble bare veldig glad. :)

Det er ikke noen som vet noe om graviditeten her ennå.
Mannen i hus vil ikke fortelle noen før etter uke 12, av prinsipp. Men iom dette er nummer 3 er jeg litt spent på om magen popper av seg selv før den tid..?!

Har fortalt det til søstra mi, en venninne og sjefen. Ønsker å vente med resten av familie, kollega og venner til etter uke 12.

Back
Topp