Årolilja
Forumet er livet
ORIGINAL: alltidlente
ORIGINAL: Årolilja
ORIGINAL: alltidlente
jaja.. i mange kulturer er det vanlig at mødrene er hjemme med barna frem til skolealder. Dersom de går i bhg lærer de norsk tidligere, noe som gjør det lettere for dem senere! Men dersom det ikke er i deres kultur og mødrene ikke har jobb så har de jo ikke råd til full bhgplass- ergo.. litt starthjelp!!
Synes da virkelig ikke det er foreldrene sitt ansvar alene å lære barna norsk(noe de kanskje ikke kan så godt selv).. vi bor ikke i norge- og jeg snakker bare norsk til barna mine.. kunne ikke falt meg inn å snakke det spræket som snakkes her... og "bare" fordi jeg kommer fra et vestlig land er dette liksom ikke det samme og mye mer akseptert[8|][8|]
Hvilket land bor du i? I den grad det er mulig vile jeg absolut lært meg å snakket spåket til det landet jeg bor i. Jeg ville også lært barna det!
jeg snakker tysk, bare ikke til barna mine... de har tyskspråklig pappa og går i tyskspråklig bhg... de lærer det der!! For meg er det ekstremt viktig at de I TILLEGG lærer norsk så de kan kommunisere med min familie i norge når den tid kommer.... og de er halvt norske- vil ikke at de skal "miste" det bare fordi vi bor i et annet land...
Kanskje tenker noen innvandre også slik??[8|] Ikke vet jeg....[:)]
Åh! Ja da skjønner jeg deg godt og hadde gjort det samme!! Så for meg litt sånn som innvarndrerne på Grønland i oslo som har sitt eget muslismke samfunn hvor konene ikke lærer norsk [8D]
Ja, det er sikkert mange som tenker som deg, man vil jo gjerne lære barna morsmålet sitt. Veninden min bor i Dubai med arabisk mann, de snakker engelsk seg imellom men hun passer på å snakke norsk med dattern også slik at hun lærer det.