Hvofor i helvette

ORIGINAL: alltidlente

ORIGINAL: Årolilja

jaja.. i mange kulturer er det vanlig at mødrene er hjemme med barna frem til skolealder. Dersom de går i bhg lærer de norsk tidligere, noe som gjør det lettere for dem senere! Men dersom det ikke er i deres kultur og mødrene ikke har jobb så har de jo ikke råd til full bhgplass- ergo.. litt starthjelp!!

Synes da virkelig ikke det er foreldrene sitt ansvar alene å lære barna norsk(noe de kanskje ikke kan så godt selv).. vi bor ikke i norge- og jeg snakker bare norsk til barna mine.. kunne ikke falt meg inn å snakke det spræket som snakkes her... og "bare" fordi jeg kommer fra et vestlig land er dette liksom ikke det samme og mye mer akseptert[8|][8|]

Hvilket land bor du i? I den grad det er mulig vile jeg absolut lært meg å snakket spåket til det landet jeg bor i. Jeg ville også lært barna det!

jeg snakker tysk, bare ikke til barna mine... de har tyskspråklig pappa og går i tyskspråklig bhg... de lærer det der!! For meg er det ekstremt viktig at de I TILLEGG lærer norsk så de kan kommunisere med min familie i norge når den tid kommer.... og de er halvt norske- vil ikke at de skal "miste" det bare fordi vi bor i et annet land...

Kanskje tenker noen innvandre også slik??[8|] Ikke vet jeg....[:)]

Åh! Ja da skjønner jeg deg godt og hadde gjort det samme!! Så for meg litt sånn som innvarndrerne på Grønland i oslo som har sitt eget muslismke samfunn hvor konene ikke lærer norsk [8D]
Ja, det er sikkert mange som tenker som deg, man vil jo gjerne lære barna morsmålet sitt. Veninden min bor i Dubai med arabisk mann, de snakker engelsk seg imellom men hun passer på å snakke norsk med dattern også slik at hun lærer det.

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: Juliette

Åååh[:@]Slutt med den forbanna sytinga!!![:@]Er det noe vi nordmenn er eksperter på så er det å syte og klage og syte og klage. Vi har det så sinnsykt godt her i landet og unner ikke andre en dritt[:'(][:'(][:'(][:@]

Jupp, sinna, ja....[8D]

Det er jo helt tydelig at du ike har sett så veldig mye nei! Jeg blir så forbanna provosert av å høre dette her. Du skulle vært med meg en tur til onkelen min du,så skulle du sett hvor forbanna godt "vi" har det her!

Jeg har da ikke betvilt at onkelen din ikke har det godt! Eller at det er mange i Norge som ikke får den hjelpen de trenger. Jeg vet da såpass. Men vi er et folkeslag som generelt klager og syter urettmessig mye sett i forhold til hvordan vi har det. Det er min mening, og jeg er dritlei av syting og klaging. Og-det er da ikke utlendingenes feil at vi har mangler i vår velferdsstat. Det er en overfladisk og feilaktig tilnærming til de problemer vi står ovenfor, - det å sette grupper opp mot hverandre.

ja det kan det godt hende vi gjør. JEG kan bare snakke for meg. Og jeg er i hvertfall ikke en av dem som syter! Vi gir faktisk innvandrere mer enn vi gir våre egne og det må det gå an og få si. Det er ikke syting og klaging. Men enkelte har faktisk lov å gi beskjed! Jeg sultet meg i fire uker jeg for at min sønn skulle ha mat. Har ikke jeg lov til å for eks si dette til en venninne uten at jeg syter og klager? Skal vi som har hatt det veldig vanskelig måtte gå rundt å holde ting inni oss fordi vi er så redd for at noen skal si vi sutrer? Mange har faktisk all rett til å klage. Og jeg ser det faktisk ikke som klaging når man er berettiget til det. Noen av oss møter veggen litt vel ofte,noen klarer seg såvidt og andre klarer seg bra[;)] Da er det ikke opp til dem som klarer seg bra og fortelle dem som ikke klarer seg bra at de klager og syter. Synes jeg.

Selvsagt er det lov å klage og syte i eget liv. Det gjør i hvertfall jeg (og gjerne her inne..)Men å sette grupper opp mot hverandre for å belyse en større problematikk, syns jeg ikke er riktig. Og dette her går over i kollektiv syting, noe jeg syns jeg ser mye blant oss, og som jeg syns er noe helt annet enn å blåse ut over egen kjip livssituasjon, eller andres,-som din onkel. Og-helt uenig i at vi gir innvandrere mer

jaja.. i mange kulturer er det vanlig at mødrene er hjemme med barna frem til skolealder. Dersom de går i bhg lærer de norsk tidligere, noe som gjør det lettere for dem senere! Men dersom det ikke er i deres kultur og mødrene ikke har jobb så har de jo ikke råd til full bhgplass- ergo.. litt starthjelp!!

Synes da virkelig ikke det er foreldrene sitt ansvar alene å lære barna norsk(noe de kanskje ikke kan så godt selv).. vi bor ikke i norge- og jeg snakker bare norsk til barna mine.. kunne ikke falt meg inn å snakke det spræket som snakkes her... og "bare" fordi jeg kommer fra et vestlig land er dette liksom ikke det samme og mye mer akseptert[8|][8|]

Hvilket land bor du i? I den grad det er mulig vile jeg absolut lært meg å snakket spåket til det landet jeg bor i. Jeg ville også lært barna det!

jeg snakker tysk, bare ikke til barna mine... de har tyskspråklig pappa og går i tyskspråklig bhg... de lærer det der!! For meg er det ekstremt viktig at de I TILLEGG lærer norsk så de kan kommunisere med min familie i norge når den tid kommer.... og de er halvt norske- vil ikke at de skal "miste" det bare fordi vi bor i et annet land...

Kanskje tenker noen innvandre også slik??[8|] Ikke vet jeg....[:)]

Åh! Ja da skjønner jeg deg godt og hadde gjort det samme!! Så for meg litt sånn som innvarndrerne på Grønland i oslo som har sitt eget muslismke samfunn hvor konene ikke lærer norsk [8D]
Ja, det er sikkert mange som tenker som deg, man vil jo gjerne lære barna morsmålet sitt. Veninden min bor i Dubai med arabisk mann, de snakker engelsk seg imellom men hun passer på å snakke norsk med dattern også slik at hun lærer det.

De "muslimske kvinnene på Grønland" snakker også vidt ulike språk, og kan ikke alltid kommunisere med hverandre heller! [:D]

ORIGINAL: veslemor24

ORIGINAL: Febbis

ORIGINAL: Marlu

syns det er et kjempebra integreringsforslag!

Hvis dere ikke har råd til å betale barnehage for barna deres, så er det faktisk hjelp å få for dere også.

Og det at de skal kutte kontantstøtten har faktisk ikke bare med innvandrere å gjøre. Tenk på alle de dagmammene som jobber svart f.eks.....

Har råd til bhg jeg, er ikke det som er poenget mitt.

Men HVORFOR så urettferdig? Hvorfor må JEG og alle andre Nordmenn betale full pris, når de utenlanske som ikke jobber og gir noe tilbake til "fellesskapet" betale halvparten???
Mulig jeg er dum, men jeg ser ikke rettferden i det..

Kom hit til Norge du, du heter muhammed akbar og søk på en jobb.
Søk 100 jobber, du kommer på 2 intervjuer, du hører ingenting fra dem.

Så kan du komme tilbake til babyverden og si at utlendinger ikke jobber!
Shit du provoserer meg!

Herregud da! Det er faktisk ikke så vanskelig for mange! Ja noen har problemer med å finne jobb! Vi har alle problemer med å få jobb i disse tider! Og mange av dem søkerpå jobber de ikke er kvalifiserte for. Og dette gjeder svensker også altså,så man kan ikke alltid skylde på hudfarge.

Ja, det er sant, det er vanskelig å få jobb for alle, men det vil alltid være vanskeligere for en med utenlandsk navn.
Bevis for meg at jeg tar feil.
(jeg har forresten oppdatert innlegget mitt over, og mange utlendinger søker jobber de er overkvalifisert til, faktisk. Jeg vet om mange som har sykepleier utdanning, mekaniker utdanning osv, som jobber som vaskehjelp i norge..[&o])

Jeg har alldeles ikke sagt at du tar feil. Jeg snakket nettopp med en jeg har jobbet med,som igjen jobber med en innvandrer med utenlandsk navn. Hun sa at mange søker på jobber de ikke er kvalifisert for. Og når de ikke får dem så kaller de oss rasister. Dette er da altså en som har gått på kurs med mange innvandrere. Hun sa også at mange ikke gadd å lære seg språket,så mange kom på intervju og kunne verken norsk eller engelsk. Jeg er da datter av en innvandrer. Jeg vet jo at man møter utfordringer. når folk møter meg og jeg presenterer meg så sier de " SNNNAAAAKKER DUUUUU NÅÅÅÅÅÅÅRSK". Hvis ikke de får seg jobb,så får ikke jeg meg jobb heller. Og gud vet om jeg hadde fått meg jobb om de skulle brydd seg om navnet mitt.

Hvilket land er moren og faren din fra?

Jeg får også spørsmål om jeg er norsk [8D] og sier da at "nei, jeg er nordlending" [:D]

ORIGINAL: Marinah

Åååh[:@]Slutt med den forbanna sytinga!!![:@]Er det noe vi nordmenn er eksperter på så er det å syte og klage og syte og klage. Vi har det så sinnsykt godt her i landet og unner ikke andre en dritt[:'(][:'(][:'(][:@]

Jupp, sinna, ja....[8D]

har du værtpå ett sykehjem i norge og sett hvordan de gamle har det? det har nemlig jeg, jobbet der gjennom skolen i ett år.
man kan ikke akkurat si de har det så forferdelig godt.. de blir liggende i senga til langt på dag, tissa på seg og har liggesår. ligger å gråter og når de først får stå opp sitter de å ser i veggen.. synes DU at det høres ut som de har det "sinnsykt godt" som du skriver?

Uff, nå fikk jeg vondt inni meg [:(]

Jeg skjønner hva du mener. Men skjønner ikke hva du mener med det siste du skrev ang "ikke rart vi blir rasister"... For er jo ikke utlendingene sin skyld at staten behandler folk forskjellig??!!!!!

Hvis dere ikke har råd til å betale barnehage for barna deres, så er det faktisk hjelp å få for dere også.

Og det at de skal kutte kontantstøtten har faktisk ikke bare med innvandrere å gjøre. Tenk på alle de dagmammene som jobber svart f.eks.....

Men HVORFOR så urettferdig? Hvorfor må JEG og alle andre Nordmenn betale full pris, når de utenlanske som ikke jobber og gir noe tilbake til "fellesskapet" betale halvparten???

Shit du provoserer meg!

Herregud da! Det er faktisk ikke så vanskelig for mange! Ja noen har problemer med å finne jobb! Vi har alle problemer med å få jobb i disse tider! Og mange av dem søkerpå jobber de ikke er kvalifiserte for. Og dette gjeder svensker også altså,så man kan ikke alltid skylde på hudfarge.

Ja, det er sant, det er vanskelig å få jobb for alle, men det vil alltid være vanskeligere for en med utenlandsk navn.
(jeg har forresten oppdatert innlegget mitt over, og mange utlendinger søker jobber de er overkvalifisert til, faktisk. Jeg vet om mange som har sykepleier utdanning, mekaniker utdanning osv, som jobber som vaskehjelp i norge..[&o])

Jeg har alldeles ikke sagt at du tar feil. Jeg snakket nettopp med en jeg har jobbet med,som igjen jobber med en innvandrer med utenlandsk navn. Hun sa at mange søker på jobber de ikke er kvalifisert for. Og når de ikke får dem så kaller de oss rasister. Dette er da altså en som har gått på kurs med mange innvandrere. Hun sa også at mange ikke gadd å lære seg språket,så mange kom på intervju og kunne verken norsk eller engelsk. Jeg er da datter av en innvandrer. Jeg vet jo at man møter utfordringer. når folk møter meg og jeg presenterer meg så sier de " SNNNAAAAKKER DUUUUU NÅÅÅÅÅÅÅRSK". Hvis ikke de får seg jobb,så får ikke jeg meg jobb heller. Og gud vet om jeg hadde fått meg jobb om de skulle brydd seg om navnet mitt.

Min far er fra England. Det værste er at jeg kommer i skranken på flesland og sier "Hei jeg skal hente flybillettene mine jeg[:)]" Så sier hun "Hva er navnet? " *****" Så begynner de fader meg og snakke engelsk til meg[&:]

Unnskyld at jeg ler, men...[:D][:D][:D] Komisk! Hehe!
Sett "heartbreak hotell"? [:D]

ORIGINAL: MieMath

Shit du provoserer meg!

Min far er fra England. Det værste er at jeg kommer i skranken på flesland og sier "Hei jeg skal hente flybillettene mine jeg[:)]" Så sier hun "Hva er navnet? " *****" Så begynner de fader meg og snakke engelsk til meg[&:]

Unnskyld at jeg ler, men...[:D][:D][:D] Komisk! Hehe!
Sett "heartbreak hotell"? [:D]

Nei kke som jeg husker. Men når vi snakker om hotell. jeg kommer inn på hotell Bristol i Oslo,så sa jeg også at jeg skulle ha rom nøkkelen min. Da og begynte hun og rable i vei på Engelsk. Og jeg fortsetter på norsk og må gi opp fordi hun ikke skjønner t jeg snakker norsk[8D] Jeg hører godt også liksom[8D]

Hihihi! Så gøy! [;)] Kanskje ikke for deg som tydeligvis opplever dette gang på gang, men hadde jeg vært der hadde jeg knekt! [:D]

Jupp, sinna, ja....[8D]

Det er jo helt tydelig at du ike har sett så veldig mye nei! Jeg blir så forbanna provosert av å høre dette her. Du skulle vært med meg en tur til onkelen min du,så skulle du sett hvor forbanna godt "vi" har det her!

Ja, og jeg foreslår at du tar å jobber som frivillig på et asylmottak et par mnd!!
At du sier at utlendingene har det så fantastisk bra her i norge vitner om at du ikke har sett så forbanna mye som du sier!!

Det finnes folk av alle typer innenfor alle samfunnets kroker. Det finnes giddalause innvandrere, og det finnes giddalause nordmenn.
Det finnes nordmenn som ikke får det de har krav på, men det er som regel nordmenn i en sårbar situasjon. Blandt innvandrere så gjelder ikke dette bare de sårbare. Det gjelder som oftest ALLE!
Og vet du hvorfor?

ALLE som kommer nye til et fremmed land er i en sårbar situasjon. Jo lenger spenn det er mellom kulturene jo værre er det!

Og de fleste asylsøkere/innvandrere sitter ikke å blar i en katalog over flotte fantastiske land de kan dra til.. De drar dit de har mulighet for å komme seg unna et helvete i hjemlandet sitt!

Jeg skjønner ikke hvorfor alle snakker så varmt om å hjelpe, helt til det faktisk går på bekostning av dem selv!
Da er det ikke noe viktig likevel, og det egoistiske i oss kommer frem!

Invandrer barn MÅ intigreres tidlig, men ikke på "norske" barns goder!!! MANGE er faktisk avhengi av kontant støtten!!!
Begrens heller innvandringen, og få barna å voksene intrigret tidligre!!!

Synes VIRKELIG at de bør redusere innvandringen for at de som kommer hit skal få bedre oppfølging, og intrigrering...

Og det bør virkelig ikke gå på bekostning av det norske folk at staten slipper inn for mange innvandrere!!! Mener dette har gått for langt altså, tenk kvalitet, ikke kvantitet for innvandrere!! Det er jo de som trenger å komme hit, men de får ikke nok hjelp, det burde være mere drahjelp for å få dem intigrert tidlig nok!!!

Makan!!![:@][:'(]

ORIGINAL: Tessy_

Invandrer barn MÅ intigreres tidlig, men ikke på "norske" barns goder!!! MANGE er faktisk avhengi av kontant støtten!!!
Begrens heller innvandringen, og få barna å voksene intrigret tidligre!!!

Synes VIRKELIG at de bør redusere innvandringen for at de som kommer hit skal få bedre oppfølging, og intrigrering...

Og det bør virkelig
ikke gå på bekostning av det norske folk at staten slipper inn for mange innvandrere!!! Mener dette har gått for langt altså, tenk kvalitet, ikke kvantitet for innvandrere!! Det er jo de som trenger å komme hit, men de får ikke nok hjelp, det burde være mere drahjelp for å få dem intigrert tidlig nok!!!

Makan!!![:@][:'(]

ORIGINAL: Thunderella

Jupp, sinna, ja....[8D]

Ja, og jeg foreslår at du tar å jobber som frivillig på et asylmottak et par mnd!!
At du sier at utlendingene har det så fantastisk bra her i norge vitner om at du ikke har sett så forbanna mye som du sier!!

Det finnes folk av alle typer innenfor alle samfunnets kroker. Det finnes giddalause innvandrere, og det finnes giddalause nordmenn.
Det finnes nordmenn som ikke får det de har krav på, men det er som regel nordmenn i en sårbar situasjon. Blandt innvandrere så gjelder ikke dette bare de sårbare. Det gjelder som oftest ALLE!
Og vet du hvorfor?

ALLE som kommer nye til et fremmed land er i en sårbar situasjon. Jo lenger spenn det er mellom kulturene jo værre er det!

Og de fleste asylsøkere/innvandrere sitter ikke å blar i en katalog over flotte fantastiske land de kan dra til.. De drar dit de har mulighet for å komme seg unna et helvete i hjemlandet sitt!

Jeg skjønner ikke hvorfor alle snakker så varmt om å hjelpe, helt til det faktisk går på bekostning av dem selv!
Da er det ikke noe viktig likevel, og det egoistiske i oss kommer frem!

a du har jo virkelig skjønt det[;)] Og vi snakker ikke bare om asylsøkere her. Jeg har da ikke snakket om ALLE! Og hadde du giddet å lese litt flere enn ett innlegg så hadde du sett det du også[;)]

Nei, du vet.. I kampens hete.. [;)]
Jeg skumma meg bare gjennom å hang meg opp i det med store bokstaver. Så svaret ditt under and jumped to the gun.. :)

Beklager om jeg misforstod!

Det er ikke innvandrerne sin feil, det er staten som tar inn for mange, og klarer ikke å gi dem den hjelpen/tiden de trenger før de blir "overlatt" til seg selv.. De trenger bedre oppfølging!

Kutt heller ned på innvandringen, og ikke "stjel" fra de norske. Det er mange norske som og er avhengi av den hjelpen de kan få!

ORIGINAL: hønepønemor

Jupp, sinna, ja....[8D]

singnerar kvar einaste bokstav[;)] alt e såååå uuureeetttfeerdiigggggg.......gaaaaad, where's the love?[8D]

Hehe[:D]One love, ja, klikka meg akkurat inn. Du får sagt det, som alltid. [:D][:D]

Blir så utrolig provosert av slike tråder! snakk om å være egoistiske!! Vi har det så forbanna mye bedre her i norge enn i andre land!! Selvfølgelig er det flere ting som kan bli bedre, men det å ikke unne mennesker som har det mye verre enn oss å kunne bo i et trygt land, hvor de kan gi barna sine en verdig oppvekst er egoistisk! Blir rett og slett kvalm av flere av holdningene her inne!! [:'(] dere budre skamme dere og tenke litt lenger enn den lille boksen dere lever i!!

Man kan ikke fly ut å redde værden når det er mange som har store problemer her "hjemme"... [8|]

Skjønner at mange blir frustrert over å miste det som kansje hjelper dem gjennom hverdagen i en vanskelig periode....[&o]

ORIGINAL: Tonjemoren

Blir så utrolig provosert av slike tråder! snakk om å være egoistiske!! Vi har det så forbanna mye bedre her i norge enn i andre land!! Selvfølgelig er det flere ting som kan bli bedre, men det å ikke unne mennesker som har det mye verre enn oss å kunne bo i et trygt land, hvor de kan gi barna sine en verdig oppvekst er egoistisk! Blir rett og slett kvalm av flere av holdningene her inne!! [:'(] dere budre skamme dere og tenke litt lenger enn den lille boksen dere lever i!!

Når vi snakker om å leve i en liten boks[:-] Er du ikke klar over hvordan mange har det du? Jeg er overrasket over hvor mange som ikke vet at ikke alle har det bra i dette lille land jeg[8|]

Selvfølgelig er jeg klar over det! men er ikke du klar over hvor mange mennesker i verden som har det så mye verre enn de som har det verst i norge??? Selvfølgelig skal man ta vare på de som bor i dette landet, det er jeg sikker på at alle ønsker, men vi må også ha solidaritet og nestekjærlighet for de mennesker i verden som har det grusomt, og som trenger hjelp av oss. Det at innvandrerbarn får gå i norsk barnehage er helt fantastisk, for da får de et godt grunnlag for å bli integrert i det norske samfunnet! Det er jo ikke deres valg å komme til et helt fremmed land! Jeg har selv vært en av de som har levd under fattiggrensa i Norge, og vet godt at det ikke er enkelt... men vi er utrolig heldige som har mulighet til å overleve selv om vi er så uheldige og ikke har mulighet til å forsørge oss selv. Vi har ingen krig og religionsforfølgelse for eksempel.... det jeg prøver å si er at vi har mulighet til å hjelpe mennesker som har det verre enn oss, så da bør vi være glade for det.

ORIGINAL: hønepønemor

Jupp, sinna, ja....[8D]

singnerar kvar einaste bokstav[;)] alt e såååå uuureeetttfeerdiigggggg.......gaaaaad, where's the love?[8D]

Hehe[:D]One love, ja, klikka meg akkurat inn. Du får sagt det, som alltid. [:D][:D]

Hehe så vittig..eg planla en heftig kursiv selv, og jammen kom du meg i forkjøpet...igjen[:-][:D][:D] Liker Bob Marley jeg, han har myyyye bra å si hehehe kunne roet ned ett hvert oppkavet BV hode på flekken, men folk har ikke tid til sånt vett[8D]

Back
Topp