Hvofor i helvette

Febbis

Gift med forumet
Skal det gå utover "alle" at utenlandske foreldre ikke lærer barna sine norsk????

Så på nyhetene nå at det er lagt fram et forslag på at ks skal kuttes ned et år, for å bruke pengene på integrering av minoritetsbarn..[:@]
Halve dagen er gratis i bhg for disse barna også, DA møter de opp i barnehagen med barna sine, når de får det GRATIS. Men JEG, som er kav norsk, skal betale for full plass. [:@]

Det er faktisk ikke rart Nordmenn blir mer og mer rasistiske.....

ORIGINAL: Febbis

Skal det gå utover "alle" at utenlandske foreldre ikke lærer barna sine norsk????

Så på nyhetene nå at det er lagt fram et forslag på at ks skal kuttes ned et år, for å bruke pengene på integrering av minoritetsbarn..[:@]
Halve dagen er gratis i bhg for disse barna også, DA møter de opp i barnehagen med barna sine, når de får det GRATIS. Men JEG, som er kav norsk, skal betale for full plass. [:@]

Det er faktisk ikke rart Nordmenn blir mer og mer rasistiske.....

helt enig[:@]

Først må jeg bare si at jeg skjønner godt frustrasjonen din. Deler den med deg for å si det sånn! [:@] Ufattelig dårlig!
Men når det er sagt, og jeg legger godvilja(!) til, så KAN jeg jo også se at det vil gagne oss også å få integrert disse folkegruppene... Men nok en gang: Enig med deg! Ikke rart man blir "rasistiske".

Jeg syns ikke forslaget var så dumt jeg da, men.... Jeg har ikke brukt ks selv, den er uansett for lav til at den utgjør noen reel mulighet til å være hjemme med ungene for vår del. Syns det er bra at regjeringen legger opp til en bedre integrasjon av innvandrerbarn. Et godt språk er avgjørende for hvor godt barna lykkes på skolen og senere i livet. Det er til vårt alles beste at innvandrere blir best mulig integret i det norske samfunnet. Jeg har ingenting å klage på, barnehageplasser er BETYDELIG billigere nå enn de var for 10-15 år siden. Da måtte man ut med over 6000 kr for to unger i barnahagen. Nå må jeg betale ca 3900 for to unger når lillesøster begynner i barnhagen neste år.

ORIGINAL: MsDominO!

ja, "stakkars" de utenlanske... [:'(]

ORIGINAL: Mamasan

ja skyld på utlendingene.

jeg begynte å jobbe uka etter at gutten min ble 1 år, så har ikke hatt bruk for ks selv. men jeg synes dette blir veldig dårlig gjort.
Det skal fortsatt være et valg hver og enkelt tar.

Og integrering skal vel være litt på eget initiativ??? Hvis man ikke er int i å integrere seg, hvorfor da flytte til et annet land?

ORIGINAL: Marlu

syns det er et kjempebra integreringsforslag!

Hvis dere ikke har råd til å betale barnehage for barna deres, så er det faktisk hjelp å få for dere også.

Og det at de skal kutte kontantstøtten har faktisk ikke bare med innvandrere å gjøre. Tenk på alle de dagmammene som jobber svart f.eks.....

Har råd til bhg jeg, er ikke det som er poenget mitt.

Men HVORFOR så urettferdig? Hvorfor må JEG og alle andre Nordmenn betale full pris, når de utenlanske som ikke jobber og gir noe tilbake til "fellesskapet" betale halvparten???
Mulig jeg er dum, men jeg ser ikke rettferden i det..

jeg begynte å jobbe uka etter at gutten min ble 1 år, så har ikke hatt bruk for ks selv. men jeg synes dette blir veldig dårlig gjort.
Det skal fortsatt være et valg hver og enkelt tar.

Og integrering skal vel være litt på eget initiativ??? Hvis man ikke er int i å integrere seg, hvorfor da flytte til et annet land?

ofte fordi det er krig og elendighet i hjemlandet. Integrering bør gå begge veier, synes jeg!

er ikke alle som kommer hit som kommer fra et krigsherjet land.

Begge veier, hvordan da mener du?

ORIGINAL: alltidlente

ORIGINAL: MieMath

Først må jeg bare si at jeg skjønner godt frustrasjonen din. Deler den med deg for å si det sånn! [:@] Ufattelig dårlig!
Men når det er sagt, og jeg legger godvilja(!) til, så KAN jeg jo også se at det vil gagne oss også å få integrert disse folkegruppene... Men nok en gang: Enig med deg! Ikke rart man blir "rasistiske".

nei vet du hva... syns det er dårlig å si at vi blir mer rasistiske av integrering??

Dere som er imot det - hva vil dere egentlig staten skal gjøre for å integrere de som kommer til norge da?? Virker på meg som om "utlendingene" taper uannsett hvordan man vrir og vender på det... enten er de ikke norske nok- eller så bruker norge for mye penger på å få de norske[8|]

Mulig det er dårlig å si, men kan du virkelig si at det ikke er tilfelle hos veldig mange?? [8|]
Vil bare bemerke at jeg sa "rasistiske". Dumt ordvalg kanskje, men med det mente jeg at det skaper enda mer irritasjon mot innvandrerne enn det som allerede er.

Sier ikke at jeg ikke ønsker integrering. For all del. Men finnes da andre måter å gjøre dette på enn å gi dem halv pris i bhg?? Er nok av våre egne som virkelig kunne ha trengt den samme støtten.
Har forøvrig ingenting imot at de fjerner ks, men som skrevet: Ikke enig i forslaget om hvor de pengene skal gå.

nei vet du hva... syns det er dårlig å si at vi blir mer rasistiske av integrering??

Dere som er imot det - hva vil dere egentlig staten skal gjøre for å integrere de som kommer til norge da?? Virker på meg som om "utlendingene" taper uannsett hvordan man vrir og vender på det... enten er de ikke norske nok- eller så bruker norge for mye penger på å få de norske[8|]

Hva med å begrense innvandringen, med å ikke slippe inn lykkejegere som kun kommer hit fordi vi er et rikt land?[8|]

Hvis dere ikke har råd til å betale barnehage for barna deres, så er det faktisk hjelp å få for dere også.

Og det at de skal kutte kontantstøtten har faktisk ikke bare med innvandrere å gjøre. Tenk på alle de dagmammene som jobber svart f.eks.....

Men HVORFOR så urettferdig? Hvorfor må JEG og alle andre Nordmenn betale full pris, når de utenlanske som ikke jobber og gir noe tilbake til "fellesskapet" betale halvparten???

verden er urettferdig... hvorfor har ahmed mistet faren i krigen og måttet forlate barndomshjemmet sitt og familien sin for å dra til et kaldt land i nord der han ikke kjenner språk eller kultur??

Så da skal vi skape enda mer urettferdighet her?

Det sies at rasisme er et voksende problem, er det rart?
Jeg føler meg alt annet en trygg når jeg gjennom Grønland i Oslo hver eneste dag, må ærlig innrømme at jeg holder ekstra godt på veska mi da.
Igår når jeg jeg gikk til bilen min, som sto parkert på Grønland, så sto det en gjeng med utlendinger rundt bilen min. Fler av de lente seg inntil bilen min sånn helt uten videre. Kjente jeg reagerte på det,hvem tar seg til rette slik på andres eiendeler? men turte ikke si noe. For jeg er rett og slett redd dem! en nordmann hadde jeg sagt ifra til, men ikke en utlending....

je er enig med deg![:@]
og nei, jeg er ikke rasist. men ikke rart man kan bli skeptisk[>:]

Nordmenn som ikke jobber eller bidrar til felleskapet får også redusert barnehagepris. Skal vi gjøre forskjell på ungen utifra hva foreldrene har? Har ikke alle barn rett til de samme mulighetene?

Jo alle har LIKE muligheter. Men hvis dette forslaget går igjennom, vil det gi utlendinger en fordel...
Det er det jeg reagerer på[&:]

Mulig det er dårlig å si, men kan du virkelig si at det ikke er tilfelle hos veldig mange?? [8|]
Vil bare bemerke at jeg sa "rasistiske". Dumt ordvalg kanskje, men med det mente jeg at det skaper enda mer irritasjon mot innvandrerne enn det som allerede er.

Sier ikke at jeg ikke ønsker integrering. For all del. Men finnes da andre måter å gjøre dette på enn å gi dem halv pris i bhg?? Er nok av våre egne som virkelig kunne ha trengt den samme støtten.
Har forøvrig ingenting imot at de fjerner ks, men som skrevet: Ikke enig i forslaget om hvor de pengene skal gå.

Men "våre egne" som ikke har råd til full nhgplass FÅR reduksjon i prisen!!

Er for like muligheter for alle, men sånn som jeg forstod det på ts var det snakk om en særbehandling av innvandrerne for å få fart på integreringen...!? Mulig jeg misforstod [8|]

verden er urettferdig... hvorfor har ahmed mistet faren i krigen og måttet forlate barndomshjemmet sitt og familien sin for å dra til et kaldt land i nord der han ikke kjenner språk eller kultur??

Jeg føler meg alt annet en trygg når jeg gjennom Grønland i Oslo hver eneste dag, må ærlig innrømme at jeg holder ekstra godt på veska mi da.
Igår når jeg jeg gikk til bilen min, som sto parkert på Grønland, så sto det en gjeng med utlendinger rundt bilen min. Fler av de lente seg inntil bilen min sånn helt uten videre. Kjente jeg reagerte på det,hvem tar seg til rette slik på andres eiendeler? men turte ikke si noe. For jeg er rett og slett redd dem! en nordmann hadde jeg sagt ifra til, men ikke en utlending....

hva har dette med kontanstøtte eller ikke å gjøre????

For å gi det et eksempel med voksende skeptis, som gjerne blir sammenlignet med rasisme....

hva har dette med kontanstøtte eller ikke å gjøre????

For å gi det et eksempel med voksende skeptis, som gjerne blir sammenlignet med rasisme....

Så du ga ikke beskjed til de gutta på grønland og holdt ekstra godt på veska di fordi KS kanskje blir kuttet til fordel for integrering??[8|]

Litt på spissen I know... men dette har ingen sammenheng[8|]..

Vri det den veien du vil..

Men fortsatt, ikke rart folk føler på samme måten som meg.
Ved slike ting som dette nye forslaget vil jo få folk til å reagere negativt mot utlendinger...

NOrmenn har ikek så mye de skulel sagt i dette landet som heter NOge lengre.... Samme hvordan de har det. Innvandrere får hus, bil,førerkort, gratis barnehage, støtte til leiligheter og penger i huggu og ræva, mens alle goder vi har Må kuttes ned for at innvandrere ikke gidde rå lære seg norks og andre ting... blææææh...

ORIGINAL: Lissyjane

Det synes jeg er så forbanna dårlig gjort! Jeg synes det blir feil. Skal alle miste goder for at vi skal gjøre det mye bedre for innvandrere? Blir ikke det litt feil da? Skal vi sende våre egne ut av landet fordi vi ikke har råd til å bo her for å gjøre plass og gjøre det til et ferieparadis for de som kommer inn her?

Sånn som tilrettelegger for alle de "andre", ender vel vi norske opp med å bli minoritet i vårt eget land...

Gjør meg faktisk ikke så mye.

Back
Topp