Hvis du titter innom her så..........

Jeg gidder aldri å forheve, men det måtte til idag siden jeg holdt på å svime av når deigen var nesten ferdig.. :P Ble litt heving før siste melrest og litt heving før rosiner og en del heving etter rosiner mens jeg mota meg opp til å vaske benken og bake ut :-P
Jeg måtte spise før jeg rulla de ut :-P
Har aldri bakt det før, så da er jeg nazi på oppskriften :-P

Jeg måtte spise før jeg rulla de ut :-P
Har aldri bakt det før, så da er jeg nazi på oppskriften :-P
Viktig å få i seg mat! :-) Jeg har prøvesmakt julebrødene nå siden jeg ikke har andre brød i huset :P

Viktig å få i seg mat! :-) Jeg har prøvesmakt julebrødene nå siden jeg ikke har andre brød i huset :P
Hvordan vet man at de er gjennomstekt? :-P
Står i oppskriften at de skal steke nederst i ovn på 175 gr i 30-40 minutt, eller til de er gjennomstekt :-P nå skulle de formes til store boller, men jeg rulla de ut til brød.

Hvordan vet man at de er gjennomstekt? :-P
Står i oppskriften at de skal steke nederst i ovn på 175 gr i 30-40 minutt, eller til de er gjennomstekt :-P nå skulle de formes til store boller, men jeg rulla de ut til brød.
Det er vanskelig! Jeg hadde mine inne i 50 minutter for å være sikker :P Har du dem i former eller på brett?

Jeg tror jeg har erfart at de steker fortere på brett enn i former, men du må ikke stole blindt på det :-) kanskje prøv å stikke i brødet eller banke på det? :P Samtidig skal det jo ikke bli sånn hul lyd som på vanlige brød siden det i teorien er en stor bolle.. :P
Må vell bare prøve meg fram :-P enten blir det bra, ellers går de i søpla :-P

Sliten. Tror kanskje jeg må kjøre en tur på butikken å hente en papp pizza til kvelds. Spiste ikke middag idag.

Nåja, litt klarer dere jo tydeligvis å skravle enda :p

Back
Topp