Hvis din kjære er inne på flørtesider?

Så uansett hva han hadde svart, så hadde du bare gått?
Eller ville det vært basert på svaret hans?
Ville du gått av respekt for deg selv eller fordi du mistet respekten totalt for ham?

Jeg tenker ikke nødvendigvis det er urealistisk, men det er så lett for at folk svare slikt i to setninger på et forum mens i realiteten så er det så mange andre faktorer som påvirker også, at man ikke kan se på det som svart og hvit.

Hadde mannen min vært på slike sider, vet jeg at det hadde vært andre årsaker enn "nysgjerrighet" som sto bak - og det godtar jeg overhodet ikke.

Med eksmannen min kunne det nok ha vært nysgjerrighet som lå bak, men der var det den berømte dråpen som fikk begeret til å renne over, og jeg har aldri sett meg tilbake.
 
  • Liker
Reactions: B
Hadde mannen min vært på slike sider, vet jeg at det hadde vært andre årsaker enn "nysgjerrighet" som sto bak - og det godtar jeg overhodet ikke.

Med eksmannen min kunne det nok ha vært nysgjerrighet som lå bak, men der var det den berømte dråpen som fikk begeret til å renne over, og jeg har aldri sett meg tilbake.
Jeg har også en slik samboer, han er ikke bare nysgjerrig hvis han hadde hatt profil på slike sider.
Så jeg hadde slitt veldig med tilliten hvis jeg hadde oppdaget det..
 
Takk for svar. Så, enn så lenge han ikke aktivt har gått inn for å være utro direkte i form av å møte andre så hadde du sett an situasjonen, hvis jeg forstår rett.
Det vil si at du ville nyansert hvor alvorlig "tillitsbruddet var" selv om det så klart er et brudd.

Så er det jo en viktig ting til du også nevner og det er barna. Jeg er ikke for at man bare skal være sammen bare fordi man har barn, men jeg tror at man kanskje er mer villig til å gi ting et forsøk og jobbe for forholdet når det er barn inne i bildet. Men da lurer jeg også på om burde han da jobbet mer for forholdet enn deg når tillitsbruddet har kommer fra hans side eller skal begge forsøke like hardt?

Jeg er også enig i at det ikke er noe vits å late som, for som noen andre også nevner det så fint litt lenger oppe: det tar fra deg den personen du er og gjør deg til noen du ikke ønsker å være, for ikke å snakke om energi og fokus slike ting kan suge fra ens liv. Men hva slags svar hadde vært "fornuftige" svar fra hans side dersom han kun hadde snoket litt på sidene som du hadde kunne levd med?
Jeg ville nok hørt etter hva forklaringen var,og nyansert mitt syn etter der. Men tilliten ville vært alvorlig skadet,og sannsynligvis permanent. Jeg vet ikke helt hva slags forklaring som skulle vært god nok, men det måtte vært en ærlig, ekte og uforbeholden beklagelse, at jeg virkelig følte han var lei seg for det.

Innsatsen for å berge forholdet måtte helt klart vært størst fra hans side. Han måtte i så fall innse at det tar årevis å bygge opp tilliten igjen,og at "reglene" for oss ville være ulike siden han hadde gjort det han hadde,men ikke jeg. Den som velger å bli i forholdet må også legge en innsats i forholdet,for ingen kan berge et forhold alene. Det betyr at man ikke må surne og bruke det som argument hele tiden at den andre var utro eller på datingsider osv. Samtidig så må det være rom for å lufte tankene,og den som har begått tillitsbruddet kan ikke forvente at alt skal være tilgitt og ikke nevnes mer etter kort tid.
 
Jeg fikk vite av ei venninne for et par mnd siden at hun hadde sett kjæresten min inne på en datingside. Så jeg latet som ingenting ovenfor han, også lagde jeg meg en falsk bruker der inne og catfishet han.. Han snakket med min falske bruker non stop 24 timer (gud så masse jeg fikk vite om han det døgnet, ting han har løyet om og holdt skjult for meg), og iløpet av de 24 timene gikk det ikke lang tid før han begynte å snakke om sex og invitere catfishen min på date. Så de avtalte og møtes samme natt for å ha sex, han fortalte alt han ville gjøre med henne osvosv.. Også fikk han en falsk adresse til henne i en helt annen by et par timer unna der han bor.. (vi bor ikke sammen) Og så ringer han meg og sier han er så trøtt og skal legge seg, så vi snakkes imorgen.. Også tar han kontakt med den falske profilen min og sier han er på vei :rolleyes: Men det verste er at han kjørte helt til henne, og når han fant ut at han hadde blitt lurt så kjørte han ikke hele veien hjem igjen, men han kom til meg som bor på veien og sa han kom fordi han savnet meg:rolleyes::rolleyes:
 
Jeg fikk vite av ei venninne for et par mnd siden at hun hadde sett kjæresten min inne på en datingside. Så jeg latet som ingenting ovenfor han, også lagde jeg meg en falsk bruker der inne og catfishet han.. Han snakket med min falske bruker non stop 24 timer (gud så masse jeg fikk vite om han det døgnet, ting han har løyet om og holdt skjult for meg), og iløpet av de 24 timene gikk det ikke lang tid før han begynte å snakke om sex og invitere catfishen min på date. Så de avtalte og møtes samme natt for å ha sex, han fortalte alt han ville gjøre med henne osvosv.. Også fikk han en falsk adresse til henne i en helt annen by et par timer unna der han bor.. (vi bor ikke sammen) Og så ringer han meg og sier han er så trøtt og skal legge seg, så vi snakkes imorgen.. Også tar han kontakt med den falske profilen min og sier han er på vei :rolleyes: Men det verste er at han kjørte helt til henne, og når han fant ut at han hadde blitt lurt så kjørte han ikke hele veien hjem igjen, men han kom til meg som bor på veien og sa han kom fordi han savnet meg:rolleyes::rolleyes:

Jeg håper han fikk servert catfish til middag?
 
Jeg fikk vite av ei venninne for et par mnd siden at hun hadde sett kjæresten min inne på en datingside. Så jeg latet som ingenting ovenfor han, også lagde jeg meg en falsk bruker der inne og catfishet han.. Han snakket med min falske bruker non stop 24 timer (gud så masse jeg fikk vite om han det døgnet, ting han har løyet om og holdt skjult for meg), og iløpet av de 24 timene gikk det ikke lang tid før han begynte å snakke om sex og invitere catfishen min på date. Så de avtalte og møtes samme natt for å ha sex, han fortalte alt han ville gjøre med henne osvosv.. Også fikk han en falsk adresse til henne i en helt annen by et par timer unna der han bor.. (vi bor ikke sammen) Og så ringer han meg og sier han er så trøtt og skal legge seg, så vi snakkes imorgen.. Også tar han kontakt med den falske profilen min og sier han er på vei :rolleyes: Men det verste er at han kjørte helt til henne, og når han fant ut at han hadde blitt lurt så kjørte han ikke hele veien hjem igjen, men han kom til meg som bor på veien og sa han kom fordi han savnet meg:rolleyes::rolleyes:

Jeg håper han fikk servert catfish til middag?
 
Back
Topp