Hvilket etternavn skal den lille ha?

Her blir da pappen sitt ittenavn. Syns da e greit med eit ittenavn, då mellom ittenavnet oftast berre står på papiret.
 
Jeg tok mannens etternavn da vi giftet oss, så det er det navnet barna får også :)
Da blir babyen nr 27 i hele verden med det etternavnet :)
 
her ble storesøster født før vi giftet oss. Vi hadde forsåvidt ikke bestemt dato for bryllupet når hun ble født heller, men vi var enige om at jeg tok han navn. Derfor fikk hun bare hans navn når hun ble født. Vi giftet oss i dåpen hennes, så de første mnd hadde hun og pappaen samme navn, men ikke jeg :p Var godt når jeg endelig kunne sende inn det navneendringsskjemaet :)
 
Han får mitt etternavn. Det har storesøster også. Vi er godt men ingen av oss har byttet navn.
 
Får etternavnet til pappan :) han har 2 fra før som kun har hans navn som mellom navn og vi skal gifte oss etterhvert :) så stor stas å få sitter etternavn på snuppa :D
 
De får mitt etternavn som mellomnavn og pappaen sitt som hoved etternavn. Ikke fordi de trenger det men fordi de tre andre har fått begge sitt og det blir det denne gangen også :) Vi bruker bare hans til vanlig:)
 
Vi er gift og har samme etternavn :)
 
Vi har ikke bestemt oss enda. Har sjeldne navn begge to.. Det blir begges, men har ikke bestemt rekkefølgen. Har egentlig litt lyst til at det skal være mitt, av prinsipp.
 
Vi har ikke bestemt oss enda. Har sjeldne navn begge to.. Det blir begges, men har ikke bestemt rekkefølgen. Har egentlig litt lyst til at det skal være mitt, av prinsipp.

Uansett hva dere velger så synes jeg det er bra at dere tenker gjennom det. Så mange som bare tar mannen sitt uten å egentlig reflektere så mye over det. Vi har valgt mitt etternavn til barna, men det var også en gjennomtenkt avgjørelse som vi begge ble enige om. (Så håper jeg jo litt at dere lander på ditt da!:))
 
Uansett hva dere velger så synes jeg det er bra at dere tenker gjennom det. Så mange som bare tar mannen sitt uten å egentlig reflektere så mye over det. Vi har valgt mitt etternavn til barna, men det var også en gjennomtenkt avgjørelse som vi begge ble enige om. (Så håper jeg jo litt at dere lander på ditt da!:))

Det håper jeg også! ;) Jeg tror ikke han er helt imot det, men vi har bare såvidt snakket om det enda.. Han er ganske åpen sånn sett og tenker ikke at det er mer naturlig med mannens enn kvinnens, så jeg tror det egentlig er verre med familien hans. Samtidig må jeg nok innrømme at det klinger penere med mitt-hans siden mitt er kortere. Vanskelig :D
 
Jeg hadde to etternavn (X og Y) og ville veldig gjerne beholde X da vi giftet oss. Mannen min ønsket gjerne også å ha X som etternavn, så vi heter begge X pluss mannens etternavn (Z) :) Dattera vår får da disse etternavnene (X og Z) ;)
 
Vi er gift så jeg og barna har mannens etternavn.
 
Tok mannens etternavn i tillegg til mitt når vi giftet oss, ser nå hvor travelt det er med to etternavn (ingen klarer å si riktig, de blir satt i feil rekkefølge osv, langt å skrive...), så jeg heller mot i gi babyen kun mannens etternavn så den skal ha det litt enklere ;) -selv om jeg alltid har tenkt at babyen såklart må ha mitt navn også :p Men jeg vokste jo opp med kun pappas etternavn selv, og har aldri savnet mamma sitt liksom...
 
Vi er gift og har samme etternavn. Babyen blir da selvfølgelig å ha det også ;)
 
Ikke noe automatikk i at det skal være farens etternavn!
Mine barn har mitt som mellomnavn og faren sitt som etternavn.. skulle gjerne hatt det motsatt da, siden de bor hos meg.

Ho som kommer nå får bare mitt, ettersom faren nekter farskap og lager helvette... :-/
 
Får datter får 3 mellom/etternavn. Begge har unike familienavn vi fører videre + vårt felles etternavn jeg tok da vi giftet oss :)
 
Da storesøster kom var vi ikke gift, så hun fikk mitt som mellomnavn (vernet, så jeg ville gjerne ha det med videre) og hans som etternavn. Nå er vi gift og dermed har alle tre mitt gamle etternavn som mellomnavn og hans etternavn. Blir naturligvis slik også til lillesøster :)
 
Back
Topp