Hvilket etternavn skal den lille ha?

Meg88

Elsker forumet
Oktobergull 2022
Skal dere ha begges etternavn til baby? :) skal dere da ha deres som mellomnavn eller hans?:) vi skal gifte oss om et år og vil derfor bestemme meg nå så datteren vår heter det samme da vi vil at hun skal få begges navn:) jeg vil gjerne ha mitt etternavn med videre og tenker hans som mellomnavn, men det er vel mere vanlig å ha hans som etternavn og mitt som mellomnavn?:/
 
Her blir det pappans etternavn ;) Vi skal gifte oss om to år og da tar jeg hans etternavn.
 
Mitt faktisk :) Pappan som foreslo det, til og med ❤
 
Vi er gift så det blir "vårt" etternavn:)
Jeg har pikenavnet mitt som mellomnavn, men bruker det aldri, så baby får kun et etternavn :)
Synes dere skal gå for den kombinasjonen dere liker best:D Om det klinger bra med hans etternavn som mellomnavn og ditt etternavn som etternavn så hvorfor ikke?:D
 
Her blir det mitt som mellomnavn og pappaens som etternavn :) liker klangen over det bedre i den rekkefølgen enn motsatt, da høres det bare rart ut.. hadde det hørtes best ut motsatt hadde ingen av oss hatt noe problemer med at mitt navn sto til slutt :)

også havner ikke ungene alltid sist på oppropinger hvor det er alfabetisk etter etternavn som jeg alltid gjorde, men mer i midten :p
 
Babyen har mitt som etternavn og hans som mellomnavn. Vi har begge verna etternavn som under 100 andre i Norge har.
 
Vi er gift og jeg har bare mannens etternavn, så enkelt her :)
 
Mannen har et veldig vanlig etternavn, jeg har et sjeldent. Så alle får mitt inkludert mannen, så har vi hans som mellomnavn:p
 
Vi har mitt som mellomnavn og hans som etternavn på ungene :) vi skal også gifte oss om ett år og da blir mitt pikenavn mellomnavn så tar jeg hans som etternavn, vi har også snakket om han skal gjøre det samme slik at vi alle har samme familienavn :)
 
Skal dere ha begges etternavn til baby? :) skal dere da ha deres som mellomnavn eller hans?:) vi skal gifte oss om et år og vil derfor bestemme meg nå så datteren vår heter det samme da vi vil at hun skal få begges navn:) jeg vil gjerne ha mitt etternavn med videre og tenker hans som mellomnavn, men det er vel mere vanlig å ha hans som etternavn og mitt som mellomnavn?:/

Vi får en sønn som skal ha mitt etternavn og samboers mellomnavn :) samboer skal også bytte, slik at vi alle tre heter det samme. Jeg har alltid tenkt at det er romantisk å bytte til samme etternavn; at det viser tilhørighet osv., men det er jo like romantisk at vi begge har mitt navn som at vi begge har hans navn. Lenge leve likestillingen! (Nå skal det også sies at jeg har et litt mer spesielt etternavn enn han da, så det gikk greit å overtale ham.)
 
Bare hans, også tar jeg det den dagen vi gifter oss. Jeg har et vanlig kjedelig etternavn mens hans er det bare 40 stk i Norge som har derfor vil vi at baby skal ha det som etternavn :)
 
Bare hans, også tar jeg det den dagen vi gifter oss. Jeg har et vanlig kjedelig etternavn mens hans er det bare 40 stk i Norge som har derfor vil vi at baby skal ha det som etternavn :)
 
Gutten vår får mitt mellomnavn som mellomnavn og hans etternavn:) Ble enige om dette da jeg også vil videreføre mellomnavnet mitt som er sjeldent. Den dagen vi eventuelt gifter oss vil jeg ta hans etternavn og få samme navn som barnet ☺️
 
Pappaen her tok mitt etternavn da vi giftet oss, også beholdt vi hans etternavn som mellomnavn. Dette var hans ide faktisk, jeg var helt klar for å ta hans etternavn :):Heartred
Så her har alle samme mellom og etternavn
 
Mitt som mellomnavn og farens som etternavn:) Vi ha med mitt litt videre da det bare er min familie som heter det(rundt 30 stk) og da kommer jeg til å hete det samme som barna Når vi gifter oss:)
 
Back
Topp